Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-دولت اندونزی پیشنهاد دولت آمریکا برای استقرار هواپیماهای جاسوسی در خاک این کشور به منظور نظارت بر تحرکات نظامی چین در منطقه را رد کرد.

 دولت اندونزی پیشنهاد دولت آمریکا برای استقرار هواپیماهای جاسوسی  Poseidon P-8 در خاک خود برای نظارت بر تحرکات نظامی چین در آبهای منطقه را رد کرده است. 

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، چند منبع آشنا به این مساله در دولت اندونزی گفته‌اند، مقامات آمریکایی در ماه‌های جولای و اوت چندین بار با وزرای دفاع و خارجه این کشور تماس گرفته و این پیشنهاد را مطرح کرده‌اند؛ پیشنهادی که در نهایت از سوی «جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی رد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رویترز می‌گوید، دفتر ریاست جمهوری اندونزی، وزارت خارجه آمریکا و سفارت آمریکا در جاکارتا حاضر نشده‌اند درباره این موضوع صحبت کنند.

مقامات اندونزی می‌گویند، به دلیل سطح بی‌طرفی بالایی که در سیاست خارجی این کشور وجود دارد، مقامات جاکارتا از پیشنهاد واشنگتن متعجب شده‌اند چرا که این کشور هرگز اجازه نخواهد داد ارتشهای خارجی از خاک این کشور عملیاتی انجام دهند. 

در ادامه این گزارش آمده است، هواپیماهای نظارتی و جاسوسی P-8 نقش پررنگی برای نظارت بر تحرکات نظامی چین در دریای چین جنوبی ایفا می‌کند. 

دولت چین که مدعی حاکمیت بر بخش بزرگی از این دریا است با کشورهای مالزی، ویتنام، برونئی و فیلیپین دارای اختلافات ارضی است.

دریای چین جنوبی که سرشار از منابع غنی معدنی است همچنین سالانه محل عبور و ترانزیت بیش از ۳ تریلیون دلار کالا است.

اندونزی به طور رسمی ادعایی بر بخش‌های استراتژیک دریای چین جنوبی ندارد اما بخشی از آن را متعلق به خود می‌داند و بعضا تنش‌هایی با پکن بر سر حضور کشتی‌های نظامی و قایق‌های ماهیگیری چینی در این منطقه دارد.

«رتنو مارسودی» وزیر خارجه اندونزی به رویترز گفته، جاکارتا ارتباطات اقتصادی و تجاری رو به گسترشی با چین دارد و قصد ندارد از یک طرف دعوا میان دو ابرقدرت(آمریکا و چین) در منطقه جانبداری کند.

وی افزود: ما نمی‌خواهیم وارد این رقابت شویم، اندونزی می‌خواهد نشان دهد که آماده است با همه شراکت کند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۹۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) افشاگری مالک تلگرام درباره تلاش آمریکا برای جاسوسی از کاربران

پاول دوروف مالک تلگرام در مصاحبه با یک خبرنگار آمریکایی گفت: اف بی آی تلاش کرده است تا یکی از برنامه‌نویسان ما را استخدام کند تا بتوانند به کد‌های تلگرام دسترسی داشته باشند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد
  • هشدار درباره تهدید حمله به مراکز هسته‌ای در خاورمیانه
  • افشاگری دوروف مالک تلگرام درباره تلاش دولت آمریکا برای جاسوسی از کاربران (فیلم)
  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری در اصفهان هستیم
  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری کشور در اصفهان هستیم
  • (ویدئو) استقرار کروز‌های ضد کشتی ایران نزدیک خاک آمریکا
  • (ویدئو) افشاگری مالک تلگرام درباره تلاش آمریکا برای جاسوسی از کاربران
  • افشاگری مالک تلگرام درباره تلاش آمریکا برای جاسوسی از کاربران
  • افشاگری مالک تلگرام علیه دولت آمریکا/ پاول دورف: می خواستند مهندس من برایشان جاسوسی کند
  • تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها/ هفت پیامد تقابل نظامی اسرائیل-ایران و پنج پیشنهاد برای ثبات و امنیت خاورمیانه