Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در دیدار با خیرین گفت: به منظور حمایت‌های مادی و معنوی از فعالان و خیرین کمیته‌ای در این معاونت تشکیل خواهیم داد. خبرگزاری میزان- محمدباقر الفت در جمع خیرین گفت: دلگرمی که از وجود شما برای ما ایجاد می‌شود وصف ناشدنی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه خیر باید توانمند باشد که کارخیر انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسانی که در عرصه آسیب‌ها کار می‌کنند شدیدا در معرض آسیب هستند و دچار افسردگی می‌شوند و خستگی مفرط بر آن‌ها عارض می‌شود، افزود: من وامثال من وظیفه داریم به خیرین کمک کنیم.

وی اعلام کرد: برای حمایت‌های مادی و معنوی از خیرینی که دچار مشکل شده اند کمیته حمایتی در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تشکیل خواهیم داد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بااشاره به همکاری بیش از نیم قرن نهاد‌های مردمی و قوه قضاییه در کاهش آسیب‌های اجتماعی افزود: در سالیان متمادی همکاری جدی بین قوه قضاییه انجمن­های خیریه، سمن­ها و نهاد‌های مردمی برای کنترل وکاهش آسیب­های اجتماعی، اصلاح و بازاجتماعی کردن مجرمین، توانمندسازی و اشتغال مجرمان وجود داشته است.

الفت اظهار کرد: زندانیان از اقشار مطرود هستند که کمترین توجه به آن‌ها می‌شود و کمترین گرایش برای خدمت به آن‌ها و خدمت رسانی به اعضای خانواده‌های آن‌ها وجود دارد.

وی بیان کرد: همه خیرین ابتدا متوجه مسجدسازی می‌شوند، دنبال ساخت مراکز درمانی، مدرسه سازی، حوزه علمیه، دانشگاه، بیمارستان و... و وقتی نوبت به زندانیان می‌رسد این تمایل وجود ندارد.

معاون رییس قوه قضاییه افزود: وقتی نوبت به خانواده‌ها می‌رسد خیرین خیلی دوست ندارند اعتبارات خود را در این حوزه هزینه کنند.

الفت گفت: برای اینکه خیرین را وارد عرصه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی کنیم تلاش زیادی کردیم، بخصوص در بحث زندانیان موفقیت‌های فوق العاده‌ای داشته و داریم، چون با خیرینی با سلیقه، خوش فکر، که گوش‌های شنوا وچشم‌های بصیر دارند همکاری داریم.

وی با اشاره به اینکه خیرین توانایی و ظرفیت هزینه کردن وتشخیص اولویت‌ها را دارند اظهار کرد: شما پاسخ احساسات خود را به موقع می‌دهید و به موقع تکلیف اجتماعی را تشخیص می‌دهید واقدام می‌کنید.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه برای شما انسان بودن کسانی که نیازمند کمک هستند مهم است گفت: اینکه ظاهر نیازمند و فکر و عقیده اش چیست برای شما مهم نیست، شما دنبال این هستید که امانت الهی را حفظ کنید و دل خدا را شاد کنید.

آیت الله رییسی تحمل مشاهده ناهنجاری در جامعه را ندارد
 الفت اظهارکرد: آیت الله رییسی انسان بسیار ظریفی است و زمانی که ناهنجاری‌های جامعه را می‌بیند نمی‌تواند تحمل کند و عکس العمل نشان می‌دهد.

معاون اجتماعی و پیشگیری قوه قضاییه افزود: از زمانی که آیت الله رییسی در صدر قوه قضاییه قرار گرفته به دنبال این است که دستورالعمل چگونگی همکاری نهاد‌ها و سمن‌ها با قوه قضاییه تدوین شود.

الفت گفت: رییس قوه قضاییه معتقد است هفتاد درصد وظایف دستگاه قضاییه قابلیت دارد باسازمان‌های مردم نهاد به مشارکت گذاشت شود.

وی بیان کرد: آیت الله رییسی تربیت شده مکتب اهل بیت است، ایشان می‌گوید با مردم کار کنید و با مردم بر مردم حکومت کنید. او معتقد است سازمان‌های مردم نهاد باید درحکومت کردن با نهاد حاکمیتی مثل قوه قضاییه مشارکت داشته باشند. ایشان معتقد است ما باید سراغ آن‌ها برویم و در سیاست گذاری‌ها با آن‌ها مشارکت کنیم در قضاوت کردن، اصلاح و تربیت، کاهش آسیب‌ها، اصلاح بزه دیده‌ها با انجمن‌ها و نهاد‌های مردمی مشارکت داشته باشیم.

معاون رییس قوه قضاییه با اشاره به اینکه آیت الله ریسی می‌گوید سمن‌ها را توانمند کنیم و فعالیت آن‌ها را تسهیل کنیم اظهارکرد، ماده ۲ دستورالعمل نحوه همکاری نهاد‌های مردمی با قوه قضاییه که با دقت تنظیم شده ما را مکلف کرده که رویکرد مشارکت مردمی را تقویت کنیم و اگر یک جایی مانعی به غیر حق برای آن‌ها ایجاد شد، مانع را مرتفع کنیم.

الفت گفت: ارتقای توانمندی و ظرفیت سمن‌ها از جمله وظایف ماست و علاوه برآن ما می‌خواهیم ظرفیت قوه قضاییه را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

وی بااشاره به اینکه سمن‌های ما ریشه در خانواده، بزرگ‌تر ها، ریش سفیدها، گیس سفیدها، محبت و اهل بیت دارند اظهار کرد: ریشه سمن‌ها خیلی عمیق است.

معاون رییس قوه قضاییه اضافه کرد: اگر می‌خواهید خیری را از نفس بندازید کافی است او را از میدان بیرون بکشید و روی نیمکت ذخیره بگذارید.

الفت گفت: اگر بخواهیم خیری را منکوب کنیم کافی است چشمه احساسات او را خشک کنیم و اگر بخواهیم خیری را به حرکت دربیاوریم باید وضعیت را برایش ترسیم کنیم، با او یکرنگ باشیم، او را محرم بدانیم و به او بگوییم اقشار مختلف دچار چه وضعیتی شده اند.

وی ادامه داد: وقتی شرایط را مخلصانه در عالم برادری ترسیم کردیم آنوقت خیر به کمک هم نوعان خود می‌آید، چون نوع دوست است.

در پایان این دیدار دوستانه بااعطای حکم توسط احمدی هنری شعبانی مدیر کل مشارکت‌های مردمی وسرمایه اجتماعی، دکتر احمد هوشنگی به عنوان مدیر کمیته انجمن‌های خیریه قوه قضاییه منصوب شد.

پس از ابلاغ دستورالعمل ریاست قوه قضاییه برای تدوین نحوه همکاری نهاد‌های مردمی با قوه قضاییه، ۲ کمیته مردم نهاد درحوزه‌های سلامت و انجمن‌های خیریه در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تشکیل شدند.     بیشتربخوانید:    بهره‌مندی از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد راهکاری برای پیشگیری از وقوع جرم  انتهای پیام/ برچسب ها: حمایت خیرین اجتماعی پیشگیری جرم قضایی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حمایت خیرین اجتماعی پیشگیری جرم قضایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه رییس قوه قضاییه نهاد های مردمی آیت الله رییسی قوه قضاییه مردم نهاد انجمن ها آسیب ها نهاد ها سمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۹۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال بیش از ۵۰ نوع پیامک هشدار دهنده به مخاطبان قزوینی

علی فولیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: در راستای کاهش و پیشگیری از وقوع جرائم، دعاوی و آسیب‌های اجتماعی در استان و به منظور اطلاع‌رسانی و ارتقا آگاهی‌های عمومی و حقوقی جامعه و همچنین پیشبرد اهداف برنامه‌های مصوب سال ۱۴۰۲ ابلاغی از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، بیش از ۵۰ پیامک هشدار دهنده و پیشگیرانه در حوزه‌های مختلف به مخاطبان ارسال شده است.

وی بیان کرد: این پیامک‌ها در حوزه جرائم و آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار استان قزوین شامل تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، سرقت، تصادفات، خشونت، سلاح و مهمات و کلاهبرداری بوده که از سوی این معاونت پیامک شده است.

به گفته فولیان، نظر به بازخورد خوب و رضایت مردم از این نحوه اطلاع‌رسانی در جهت آگاهی بخشی به هنگام شهروندان و افزایش سواد حقوقی آنان و اطلاع از عواقب ناشی در رابطه با رعایت مسائل قانونی، ارسال پیامک‌های هشداری و پیشگیرانه در سال گذشته بسیار مفید، مطلوب و کارآمد ارزیابی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • دادستانی از اقدامات شهرداری‌ها حمایت قضایی می‌کند
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • ارائه آموزش‌های حقوقی به ۷۸۹۵ مشاور املاک و خودرو در البرز
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند
  • قوه قضاییه : همراه داشتن هرگونه وسیله ارتباط الکترونیکی در کنکور تخلف محسوب می‌شود
  • عوامل بحران‌آفرین معرفی شوند
  • ارسال بیش از ۵۰ نوع پیامک هشدار دهنده به مخاطبان قزوینی