Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: امید است با تصویب راهکارهای ۱۰ گانه اتاق بازرگانی در جهت تسهیل روش‌های بازگشت ارز صادراتی، صادرات رونق بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد لاهوتی با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت:

"راهکارهای ۱۰ گانه اتاق بازرگانی در جهت تسهیل روش‌های بازگشت ارز صادراتی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، مطرح و مقرر شد تا پیشنهادات در کمیته ماده ٢ دولت با حضور رئیس پارلمان بخش خصوصی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امید است با تصویب این پیشنهادات صادرات رونق بگیرد"

کد خبر 450780

منبع: ایمنا

کلیدواژه: صادرات صادرات غیرنفتی صادرات نفت توسعه صادرات صادرات کشاورزی اتاق بازرگاني ايران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۹۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!

تین نیوز

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: بانک مرکزی اصلا متوجه است که چه بلایی سر واحدهای تولیدی می آورد؟ بانک مرکزی هم متولی پولی شده هم متولی اقتصاد کشور شده، باید به این وضعیت رسیدگی شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصادآنلاین، هرویک یاریجانیان، رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران در نشست صبحانه کاری اتاق بازرگانی با نمایندگان مجلس بیان کرد: متاسفانه خودآزاری اقتصادی داریم، بانک مرکزی در حال حاضر هم پدر تولید و هم تولیدکننده و صنعت را درآورده است، یک بلاتکلیفی عجیبی را در ساختار اقتصادی کشور داریم که عمدترین دلیل آن اقدامات بانک مرکزی است که از برج ۷ هیچ نوع تخصیص ارزی را اعمال نمی کند.

یاریجانیان افزود: بانک مرکزی فعالان اقتصادی را بلاتکلیف گذاشته است حداقل اعلام کند که هیچ تخصیص ارزی به ما تعلق نمی گیرد. با ارز آزاد هم نمی توانیم کار کنیم، چون اگر با ارز آزاد کالا وارد کنیم قاچاقچی محسوب می شویم.

وی ادامه داد: بانک مرکزی اصلا متوجه است که چه بلایی سر واحدهای تولیدی می آورد؟ بانک مرکزی هم متولی پولی شده هم متولی اقتصاد کشور شده، باید به این وضعیت رسیدگی شود.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: طبق نظرسنجی از ۲۸۰۰ فعال اقتصادی انجام شده است، سازمان امور مالیاتی، سازمان تامین اجتماعی و بانک مرکزی سه نهادی هستند که در رتبه نخست ایجاد اختلال در فعالیت های اقتصادی معرفی شده اند. این ها را ما در کنار اقتصادمان داریم یا سوار بر اقتصادمان؟

یاریجانیان گفت: امروز استخوان های بخش خصوصی در حال خردن شدن است، پرسنلی داریم که از برج ۷ خطوط تولیدی شان معطل است، این همه کالا در گمرکات رسوب کرده و انباشت کانتینر داریم.

وی با تاکید بر این که در هیچ جای دنیا حتی کشورهای ذره بینی نرخ ارز ۲۰ سال است که تکان نخورده است. با این وضعیت ارزی صنعت چگونه باید رشد کند، گفت: بخش خصوصی را چرخ اقتصاد کشور نمی بینند، اگر می دیدند بانک مرکزی امروز پاسخگو بود. ما نمی دانیم بانک مرکزی ارباب ما است، حقوق ما را می دهد؟ ما باید از چه کسی تبعیت کنیم، بالاسر ما قاعدتا وزارت صمت است، بانک مرکزی کجای کار است؟ امیدواریم مجلس ورود کند و این موضوع را حل و فصل کند.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران در پایان خطاب به نمایندگان مجلس گفت: هیچ تاب و توانی برای صنعت باقی نمی مانده است، یک جایی به داد بخش خصوصی برسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!
  • بررسی راهکارهای رفع چالش های ارزی فعالان اقتصادی
  • مخبر: رویه فعلی ثبت سفارش واردات کالا و تخصیص ارز باید تغییر کند
  • توجه به بخش خصوصی سبب تقویت تمام جامعه می‌شود
  • راهکارهای رفع چالش های ارزی فعالان اقتصادی بررسی شد
  • مخبر: رویه فعلی ثبت سفارش و تخصیص ارز باید تغییر کند
  • مشارکت اتاق بازرگانی برای توسعه مهارت‌آموزی در دوره متوسطه دوم
  • راهکار‌های رفع چالش‌های ارزی فعالان اقتصادی بررسی شد
  • اتاق بازرگانی: بخش خصوصی آماده پذیرش تعطیلی پنجشنبه‌ ها نیست