Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، محمدحسین بصیری با بیان اینکه یکی از اصلی ترین وظایف دولت صیانت از ذخایر معدنی کشور است، افزود: شاید به نظر برسد بهترین راه برای جبران هزینه های دولت، افزایش مالیات، حقوق دولتی و کاهش حمایت از بخش معدن باشد اما با اندکی دوراندیشی می توان به این نتیجه رسید که این کار روش درستی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی و با در نظر گرفتن مشکلات عدیده از قبیل شیوع ویروس کرونا، تحریم های ظالمانه و شرایط سخت تهیه ماشین آلات و لوازم یدکی، حمایت دولت از بخش معدن باید دوچندان شده و از صدور بخش نامه ها، آیین نامه ها و دستورالعمل های بازدارنده همیشگی خودداری و برنامه ای برای حمایت از بخش معدن تدوین کند. این امر تاثیر بسزایی در برون رفت از رکود اقتصادی خواهد داشت.

معاون هلدینگ ماهان به عنوان یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری گروه مالی گردشگری گفت: از جمله حمایت هایی که دولت می تواند در شرایط کنونی اعمال کند، کم کردن حقوق دولتی، افزایش دوره تنفس برای معادن، ایجاد تعدیلاتی در قراردادهای استخراج و فروش، ارائه سهمیه و مجوزهای کوتاه مدت صادرات، کاهش عوارض صادرات و غیره است. در شرایط فعلی، حمایت از صادرات بخش معدن و صنایع معدنی موجب ارزآوری به کشور خواهد شد.

بصیری افزود: یکی دیگر از موضوعات دیگر که در حال حاضر می توان به عنوان جنبه مثبت وضعیت کنونی به آن اشاره کرد، پایین آمدن قیمت تجهیزات در جهان و همچنین فروش کارخانه ها با قیمتی بسیار کم تر از قیمت واقعی است. لذا از آنجا که کشور ما با مشکل تکنولوژی در صنایع معدنی مواجه است، دولت می تواند با صدور مجوزهای واردات ماشین آلات، از بخش معدن و صنایع معدنی در راستای بهبود وضعیت تکنولوژی حمایت کند و یا برای خرید کارخانه های زیر قیمت، راه را برای شرکت های فعال در این زمینه هموار کند.

استاد دانشگاه تربیت مدرس اضافه کرد: علاوه بر این، بخش عظیمی از معادن و صنایع معدنی در اختیار شرکت های بزرگ و خصولتی است و هیچ رقابتی در این حوزه وجود ندارد. در این بین دولت با یادآوری تجارب غلط گذشته باید از تکرار اشتباهاتی از قبیل قیمت گذاری محصولات صنایع معدنی در زنجیره تولید، پرهیز کرده و با جلوگیری از ایجاد رانت و رشد واسطه ها برای ایجاد بازار رقابتی تلاش کند.

هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان (سهامی عام) به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری گروه مالی گردشگری، با هدف سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و پروژه‌های تخصصی حوزه صنعت و معدن کشور فعالیت می کند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و  خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5051665

منبع: مهر

کلیدواژه: معدن صنعت و معدن تولید داخلی کسب و کار ایران خودرو صنعت خودروسازی گروه خودروسازی سایپا لوازم خانگی کسب و کارهای اینترنتی گوشی هوشمند قیمت خودرو ویروس کرونا تغذیه سالم سرماخوردگی قرعه کشی خودرو بازاریابی شبکه ای صنایع معدنی بخش معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۹۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق

دهقان فرماندار بافق در نشست بررسی مسؤلیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش گفت: صنایع و معادن در اجرای مسؤولیت‌های اجتماعی خود به ویژه در حوزه بیمارستان و آموزش و پرورش کوتاهی می‌کنند.

او افزود: سیاست‌های سرمایه گذاری صاحبان سرمایه و معادن مثل فسفات آسفوردی باید در شهرستان باشد.

دهقان بیان کرد: مقرر شد توسط شرکت‌های معدنی و صنعتی فعال شهرستان از جمله مجتمع معدنی فسفات آسفوردی از قرارگاه خاتم الانبیا، یک آموزشگاه ۱۲ کلاسه در مظفریه بافق ساخته و یک میلیارد تجهیزات آموزشی تا پایان اردیبهشت ماه تأمین شود. 

او ادامه داد: شرکت یزد یوتاب تا سال تحصیلی ۱۴۰۴ ساخت یک باب آموزشگاه ۱۲ کلاسه در روستای مبارکه جنب آموزشگاه شهید صدوقی و اجرای طرح درآمدزایی پایدار به مدت یک ماه را متعهد شد که در صورت اقتصادی نبودن این طرح، باید یک باب آموزشگاه شش کلاسه احداث کند. 

فرماندار بافق تصریح کرد: مجتمع معدنی کوشک تا سال تحصیلی ۱۴۰۴، موظف است ۲ باب آموزشگاه آیت‌الله طالقانی و رضاییان را که ۳۵ درصد آن انجام شده است، به پایان برساند. 

او گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق هم مقرر شد طبق مصوبات تعیین شده در تیرماه ۱۴۰۲، ساخت یک باب آموزشگاه ۱۲ کلاسه و استخر شنا در محله مناجات را تا سال تحصیلی ۱۴۰۴ تکمیل کند و تحویل آموزش و پرورش دهد.

در این نشست در زمینه ساخت فضای آموزشی، تأمین تجهیزات کارگاهی، آزمایشگاهی و کمک آموزشی و مامور نمودن دبیر و آموزگار مرد تصمیم گیری شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • تجمع بانوان قمی در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب
  • تجمع بانوان قمی حمایت از طرح نور عفاف و حجاب
  • سهم «هیچ» از اقتصاد خلاق
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • ورزقان علی‌رغم تمام ظرفیت‌های معدنی همچنان محروم است
  • ایجاد تشکل‌های تخصصی صنایع‌دستی در کردستان/ هنرمندان صنعتگر حمایت می‌شوند
  • سیاست بایدن در قبال فلسطین می‌تواند به شکست وی در انتخابات منجر شود
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد