Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@15:28:16 GMT

مسواک زدن به پیشگیری از ابتلا به کرونا کمک می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۰۰۰۳

مسواک زدن به پیشگیری از ابتلا به کرونا کمک می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

 دکتر مارتین ادی از دانشگاه «بریستول» در انگلیس معتقد است که خمیردندان حاوی همان مواد شیمیایی است که ژل ضد باکتری ضدعفونی کننده دست دارند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، این استاد دندانپزشکی گفت: عملکرد ضد میکروبی خمیردندان در دهان به مدت سه تا پنج ساعت باقی می ماند و در نتیجه باعث کاهش بار ویروسی بزاق یا عفونت توسط ویروس های می شود که وارد دهان می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای اکثریت مردم، مسواک زدن دندان باید زمانی تنظیم شود که آنها قصد دارند برای ورزش یا خرید از خانه های خود خارج شوند.

دکتر ادی تاکید کرد در صورت ورود ویروس کرونا به دهان، عملکرد ضدمیکروبی خمیر دندان می تواند این ویروس را از بین ببرد یا از تکثیر آن و ابتلا به بیماری پیشگیری کند.

وی یادآور شد: همچنین خواص ضد میکروبی خمیردندان با کاهش بار ویروسی در دهان که محققان حدس می زنند می تواند با میزان مسری بودن یک فرد ارتباط داشته باشد، از ابتلای دیگران به این بیماری پیشگیری می کند.

این استاد دندانپزشکی انتقال ویروس کرونا میان افراد بیشتر از طریق قطرات ناشی از سرفه یا عطسه انجام می شود که می توان آنها را از روی سطوح پاک کرد. پزشکان می گویند، این ویروس فقط از طریق دهان ایجاد عفونت نمی کند - بلکه از طریق بینی و چشم نیز می تواند وارد بدن شود.

دکتر ادی تاکید کرد که مردم باید هر زمان که می خواهند از خانه خارج شوند، مسواک بزنید.

وی همچنین از دولت این کشور خواست، به همان روشی که مردم را به ماسک زدن و شستن مرتب دست ها ترغیب می کند، آنها را به مسواک زدن بیشتر نیز تشویق کند.

این استاد دانشگاه بریستول تصریح کرد: استفاده از دهان شویه نیز برای از بین بردن ذرات ویروسی از دهان و جلوگیری از انتشار آن توسط فرد عفونی به دیگران پیشنهاد شده است.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مسواک زدن کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۰۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان

مریم اسماعیل پور گفت: در سال گذشته، ۳۱ هزار و ۸۳۴ مورد خدمات درمانی دندانپزشکی شامل ترمیم، فلوراید تراپی، فیشور، پالپوتومی، کشیدن و جرم گیری با اولویت کودکان زیر ۱۴ سال، مادران باردار و مادران شیرده شهرستان ارائه شد.

او با اشاره به آموزش بهداشت دهان و دندان به ۳۰ هزار نفر از دانش آموزان مدارس با استفاده از ماکت دندان و پوستر‌های آموزشی بیان کرد: ۳۱ هزار مورد معاینه دهان و دندان کودکان زیر ۱۴ سال، فلورایدتراپی ۲۴ هزار و ۸۴۸ کودک زیر ۱۴ سال و ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به بیماران خاص، کودکان خانه محبت، مددجویان بهزیستی و ندامتگاه شهرستان از دیگر خدمات در سال ۱۴۰۲ است.

مسئول واحد بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه ضمن قدردانی از همکاری‌ها و تلاش‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه و گروه‌های جهادی شهید خضری و شهید سلیمانی در انجام اردو‌های جهادی سلامت افزود: در یال گذشته، کلینیک سیار دندانپزشکی به ۴۱ منطقه و روستای کم برخوردار و محروم شهرستان اعزام و خدمات رایگان دندانپزشکی ارائه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • برگزاری جشنواره بهداشت دهان و دندان در برخوار
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • چند بار در سال باید مسواک را تعویض کرد
  • مُشت های آهنین ورزشکاران بر دهان صهیونیست