Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر فلسطین در تهران گفت: باید به برخی حکام عرب فهماند توان نظامی و بازدارنده جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از جهان اسلام است و نه برای ضربه زدن به مسلمانان.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا - مجتبی اسماعیلی، محمد جعفری، «صلاح الزواوی» با حضور در محل خبرگزاری آنا، دیدار با مدیرعامل محترم خبرگزاری و بازدید از تحریریه، در نشست خبری درباره تحولات اخیر فلسطین به‌ویژه موضوع عادی‌سازی روابط چند کشور کوچک عربی با رژیم صهیونیستی حضور یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخش نخست مصاحبه با آنا با محکوم کردن قطعی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی عنوان کرد: آنچه اتفاق افتاد، زائیده طبیعی مشکلات جهان عرب و اسلام، فلسطینیان و کل جهان است. طبعاً اگر کشورهای دیگر در آینده روابطشان را عادی‌سازی کنند، برای من تعجب‌آور نخواهد بود.

در ادامه بخش دوم و پایانی گفتگو با سفیر فلسطین در تهران تقدیم می‌شود.

آنا: کشورهای عربی با وجود ابراز تمایل ایران برای دوستی و همکاری، راه دوستی با آمریکا و رژیم صهیونیستی را در پیش گرفته‌اند. حلقه مفقوده روابط ایران با کشورهای عربی کجاست؟

زواوی: باید به برخی حکام کشورهای عربی فهماند ایران برادر بزرگ شما و آمده‌ است تا از منافع ملی‌تان دفاع کند. توان نظامی و بازدارنده جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از جهان اسلام و نه برای ضربه زدن به مسلمانان است.

علاوه بر این، برخی اظهارنظرها که در روزنامه‌ها می‌خوانم درباره اینکه تهران قدرت نظامی و... دارد، قادر است کارهای زیادی انجام دهد یا  فلان کشور را از صفحه روزگار محو کند؛ مشکل را حل نمی‌کند، بلکه باعث می‌شود کشورهای عربی بترسند و به دامن دشمن صهیونیستی و آمریکا بیفتند.

شما را به یاد اشرف مخلوقات پیامبر اسلام(ص) می‌اندازم، وقتی مردم قریش بیانیه‌ای صادر کردند و بر دیوار کعبه نوشتند که داد و ستد، ازدواج و معامله با مسلمانان ممنوع است، پیامبر(ص) وقتی شاهد زجر و شکنجه مسلمانان به‌ویژه عمار یاسر بودند، فرمودند صبر کنید! میعادگاه من بهشت است. من سفیر فلسطین نیز به شما ایرانی‌ها می‌گویم برادران عزیز صبر کنید، ان‌شاءالله پیروزی متعلق به همه ماست.

شما قدرت بزرگی هستید و برادران شما باید درک کنند دشمنشان فقط آمریکا و رژیم صهیونیستی است. آن‌ها در سال 1916 در سایس پیکو کشورهای عربی را تکه‌تکه کردند. آیا مایه شرم نیست در ورشو کنفرانسی علیه ایران برگزار شود و تعدادی از کشورهای اسلامی در آن شرکت کنند؟! باید بفهمند جمهوری اسلامی دشمنشان نیست، بلکه دشمن فقط رژیم صهیونیستی و آمریکاست.

ما به‌عنوان‌ فلسطینی مشکلاتی داریم و واقعاً از وضعیت فلسطینیان غمناک هستم. ما چندین بار سعی کردیم با هم متحد شویم، ولی متأسفانه به نتیجه‌ای دست نیافتیم، ولی در دیدار اخیری که در بیروت انجام شده، گام‌هایی برای وحدت فلسطینیان برداشته شد که امیدوارم به نتیجه دست یابد.

آنا: راهکار ایجاد اتحاد میان فلسطینیان چیست؟

زواوی: فلسطینیان وقتی متحد شدند، می‌توانند محوری برای وحدت جهان عرب و اسلام باشند. می‌توانند آزادگان جهان را دور خود برای موضوع عادلانه‌شان جمع کنند؛ ولی وقتی فلسطینیان پراکنده هستند نباید از کسی انتظار داشته باشیم بیاید و پشت سر ما بایستد و حمایتمان کند.

من از خدا می‌خواهم به عمر رهبر معظم انقلاب اسلامی بیفزاید و جمهوری اسلامی را از هر گزندی مصون بدارد. این شخصیت بزرگ (رهبر انقلاب اسلامی) را از 41 سال پیش می‌شناسم، از روزی که نماینده حضرت امام خمینی(ره) در شورای عالی دفاع بودند و می‌دانم در قلب‌شان درباره فلسطین چه می‌گذرد.

زمانی که امام خامنه‌ای رئیس‌جمهور بودند، چندین‌بار پشت سر ایشان نماز صبح خواندم. اصلاً دیدارهای ما هفتگی انجام می‌شد، بعضی وقت‌ها از دفتر مرحوم هاشمی رفسنجانی مستقیم به دفتر رئیس‌جمهوری می‌رفتیم که حتی در یک مورد وزارت امور خارجه انتقاد کرد که سفیر فلسطین بدون هماهنگی می‌رود! جواب دادند سفیر فلسطین با دیگران فرق دارد.

من رک و صریح سخن می‌گویم که شاید بعضی‌ها از لحن صحبت کردنم ناراحت شوند، ولی هدفم رضایت خداوند است و همیشه آرزو داشتم در راه خدا و در راه آزادی فلسطین شهید شوم، آرزو دارم خدا شرف شهادت را از من نگیرد.

از رهبر معظم انقلاب و تمامی برادران مسئول درخواست می‌کنم با سعه صدر با کشورهای عربی برخورد و آن‌ها را متوجه کنند که هدف ایران حراست از کیان منطقه است.

جهان اسلام باید بر محور موضوع فلسطین متحد شوند، در غیر این صورت آزادی فلسطین را نخواهیم دید. بدون وحدت فلسطینیان، بدون وحدت اعراب و مسلمانان و جمع شدن آزادگان جهان، ممکن است آزادی فلسطین به تعویق بیفتد. از روزی که انقلاب خود را شروع کردیم، صدها هزار شهید در راه فلسطین تقدیم کرده‌ایم. اصلاً فلسطینی‌ای نیست که در خانواده خود شهید، اسیر، معلول یا مبارز در راه فلسطین نداشته باشد. به غیر از راه جهاد و شهادت فلسطین آزاد نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:

سفیر فلسطین در گفتگو با آنا تشریح کرد-۱: نقش فلسطین در عادی‌سازی روابط عربستان با ایران/شهادت سردار سلیمانی در راه وحدت و پربرکت بود

اگر تمام دنیا روابطش را با رژیم صهیونیستی عادی‌سازی کنند، منِ مبارز فلسطینی هرگز این کار را انجام نخواهم داد تا اینکه دشمن صهیونیستی ریشه‌کن شود. همه جای فلسطین مانند قدس شریف برای من مقدس است.

ممکن است منِ پیرمرد شاهد آزادی فلسطین نباشم، ولی شما جوانان ان‌شاءالله شاهد آزادی فلسطین خواهید بود. پیغمبر(ص) فرمودند قیامت فرا نمی‌رسد، مگر اینکه امت من با یهود بجنگد و درخت و سنگ به من خواهند گفت ای مسلمان! عبدالله پشت سر من یهودی پنهان شده است پس او را بکش! مگر درخت «قرقد» که از درختان یهود است.

درخت قرقد درختی پر از خار است و الان یهودی‌ها به این حدیث پیغمبر(ص) ایمان دارند. در کل فلسطین اشغالی هر جا بروید، از ترسشان در حال کاشت درخت قرقد هستند.

بنابراین نابودی اسرائیل به نظر من حتمی است، زیرا خدا، کتاب خدا، پیغمبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) این موضوع را تأیید کرده‌اند.

آنا: نتانیاهو مدعی است فلسطینیان یهودیان را از خاک خود بیرون می‌کنند. نظر شما دراین‌باره چیست؟

زواوی: وقتی رهبری فلسطین در سال 1993 توافقنامه اسلو را امضا کرد، سفارت فلسطین در تهران در بیانیه‌ای این توافقنامه را محکوم کرد. رهبری فلسطین به فکر خودشان گفتند شاید بتوانیم زمین یا جایگاهی برای مردم فلسطین به‌وجود بیاوریم، ولی من از آن موقع می‌دانستم اسرائیلی‌ها عهدشکنی می‌کنند. زمانی که توافق اسلو امضا شده بود، 10 الی 15 هزار شهرک‌نشین صهیونیستی در کرانه باختری ساکن بودند، ولی امروز نزدیک از 100 هزار تا یک میلیون نفر ساکن هستند! شهرک‌های صهیونیست‌نشین میان 10 الی 15 بود، اما امروز 240 شهرک صهیونیستی احداث شده و 240 شهرک دیگر در حال ساخت است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در سازمان ملل متحد مدعی است فلسطینیان می‌خواهند یهودی‌ها را از سرزمین خودشان بیرون کنند! آیا این مهم نیست که من را از سرزمین خودم در «سفد» بیرون انداختند، یا دیگر فلسطینیان از سرزمین خودشان در عکا، حیفا و یافا اخراج شده‌اند؟

ما 13 میلیون آواره فلسطینی در دنیا داریم. برای نتانیاهو و ترامپ احمق، رئیس‌جمهور آمریکا مشکلی نیست این حرف‌ها را بر زبان برانند. هیچ راهی برای صحبت کردن با دشمن به جز جهاد و شهادت وجود ندارد و به جز از راه جهاد و شهادت، فلسطین آزاد نخواهد شد.

صدها قطعنامه در سازمان ملل متحد و مجمع عمومی این سازمان به نفع فلسطین صادر شده که خوب است. اینها مشروعیت، حقانیت و عدالت موضوع فلسطین را نشان می‌دهند، ولی این قطعنامه‌ها فلسطین را آزاد نخواهد کرد. ما فلسطینیان باید با دست خودمان، با نبرد، با جهاد و شهادت سرزمین خودمان را آزاد کنیم.

صدور قطعنامه‌ها خوب است و جهاد ما را مشروع می‌داند، ولی با سخنرانی و بیانیه فلسطین آزاد نخواهد شد.

آنا: آیا نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی که بعد از 27 سال در بیروت برگزار شد، نمی‌شد خیلی زودتر برگزار شود؟

زواوی: خیلی متأسفم و واقعاً دیر برگزار شد. از خدا می‌خواهم این جلسه هر چند که دیر برگزار شد، اما برای ملت فلسطین نتیجه‌ای داشته باشد و این جلسات که دنبال وحدت است، در آینده ادامه داشته باشد؛ زیرا بدون اتحاد در میان فلسطینیان به جایی نمی‌رسیم.

آنا: موضوعی که در رسانه‌های عبری و عربی مطرح شده، جانشینی «محمد دحلان» به جای محمود عباس (ابومازن) است که سروصدای زیادی به پا کرد. موضوع ترور ابومازن تا چه حد جدی است و آیا بر سر ریاست دحلان اجماع وجود دارد؟

زواوی: ابومازن در رام‌الله اشغالی زندگی می‌کند و ممکن است در معرض توطئه‌ای مانند ترور شهید ابوعمار و دیگران قرار بگیرد، ولی ازلحاظ قانونی غیرممکن است. من از بنیان‌گذاران جنبش فلسطین هستم، ولی خدا شاهد است دحلان را نمی‌شناسم و نام این فرد همین اواخر بر سر زبان‌ها افتاده است.

ما در فلسطین در معرض هرگونه خطری هستیم. هر رئیسی ممکن است کشته شود و بعد دشمنش روی کار بیاید، ولی مگر ملت فلسطین قبول می‌کند؟!

بگذارید خاطره‌ای بیان کنم؛ شهیدان رجایی و باهنر از دوستان بسیار صمیمی من بودند. فقط با یک مکالمه تلفنی می‌رفتم دفتر شهید رجایی. این تا جایی ادامه یافت که از بزرگواری شهید رجایی خجالت کشیدم و گفتم «آقای رئیس‌جمهور می‌دانم شما گرفتاری‌های زیادی دارید. لطفاً نماینده‌ای میان من و خودتان تعیین کنید تا اگر مشکلی داشتیم، با وی صحبت کنیم». ایشان قبول کرد، ولی به شرط اینکه دیدارهایمان همیشه باقی بماند. حال رجایی و باهنر به شهادت رسیدند، آیا منافقان توانستند جای آن‌ها را بگیرند؟ ممکن است ابومازن را به شهادت برسانند، اما اینکه مجبورمان کنند دحلان رهبر فلسطین شود، امکان ندارد!

نبود اتحاد میان کشورهای اسلامی باعث شده است صهیونیست‌ها به‌تدریج طرفداران آرمان فلسطین را به سوی خود جذب کنند. الان نبود اتحاد در جبهه مقابل هم وجود دارد. ما می‌دانیم اسرائیل از نظر نظامی ضعیف‌تر شده، مقابل حزب‌الله شکست خورده و اقتصادش در حال رکود است؛ چگونه می‌شود از نقطه ضعف‌های آن‌ها و حتی اتحادیه اروپا و خیلی از کشورهای دنیا استفاده و با شهرک‌سازی‌ها مخالفت نکرد؟ باید بررسی کنیم در جبهه مقاومت چگونه می‌توانیم حامیان اسرائیل را به‌تدریج به سمت خودمان بکشانیم.

ما فلسطینیان باید محوری برای وحدت جهان اسلام باشیم. اگر خودمان متحد نباشیم و اعراب و مسلمانان پیرامون ما متحد نباشند، با مشکل مواجه می‌شویم. اسرائیل جامعه‌ای فیزیکی است؛ یعنی اینکه در آن افرادی از روسیه، یمن، عراق، مراکش و... جمع شده‌اند. مبنای جامعه‌شان شیمیایی نیست که با یک معادله بتوان همه را با هم متحد کرد. جامعه متحدی نیستند و تاکنون نزدیک یک میلیون یهودی دوباره به کشورهای خود بازگشته‌اند و مهاجرت معکوس داشته‌اند.

فلسطینیان باید محور وحدت باشند. تا روزی که ما به‌عنوان فلسطینی از هم دور باشیم، نباید انتظار داشته باشیم کسی جلو بیاید. به خاطر اینکه نسل‌های آینده ما را نفرین و لعنت نکنند، باید محوری برای وحدت جهان اسلام باشیم.

آنا: موضع تشکیلات خودگردان درباره آغاز دور جدید مذاکرات با حماس چیست؟

زواوی: داریم مذاکرات را به پیش می‌بریم. می‌خواهند انتخابات قانون‌گذاری انجام و بعد شورای ملی انتخاب شود. هفته گذشته هیئتی به دمشق سفر کرد، پیش‌تر به ترکیه رفته بودند و جلسات میان گروه‌های فلسطینی مستمر ادامه دارد. الان در مرحله سرنوشت‌سازی قرار گرفته‌ایم که اگر متحد نباشیم، فلسطین از دست‌مان خواهد رفت.

انتهای پیام/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: رهبر انقلاب اسلامی محمود عباس محمد دحلان سفیر فلسطین در تهران صلاح زواوی رژیم صهیونیستی جمهوری اسلامی آزادی فلسطین کشورهای عربی جهاد و شهادت سفیر فلسطین آزاد نخواهد جهان اسلام عادی سازی برای وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۰۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات غرورآفرین «وعده صادق» دفاع مشروع برای ملت بزرگ ایران بود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای ضمن قدردانی و تشکر از نیروهای مسلح کشور خاصّه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با عزم راسخ عملیات غرورآفرین «وعده صادق» را با موفقیت به انجام رساندند تأکید کرد که این عملیات در حکم دفاع مشروع برای ملّت بزرگ ایران و موجب تجدید روح نشاط و امیدآفرینی در جهان اسلام و در دل تمامی آزادی‌خواهان جهان شده است.

مشروح این بیانیه به شرح ذیل است:

بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ

«وَمَا رَمَیۡتَ إِذۡ رَمَیۡتَ وَلَٰکِنَّ ٱللَّهَ رَمَىٰ….» (سوره انفال/۱۷)

عملیات غرورآفرین «وعده صادق» که نشان از درایت، مدیریت، دقّت، هوشیاری و عزم راسخ نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران دارد در پی سکوت مرگ‌بار رسانه‌ای و عدم واکنش نهاد‌های حقوقی و حقوق بشری جهان به حملات پی‌در‌پی رژیم منحوس و مجعول صهیونسیتی به مردم مظلوم غزّه و ترور ناجوانمردانه نخبگان و عزیزان این سرزمین و دست آخر تجاوز آشکار به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و به شهادت رساندن فرماندهان راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به وقوع پیوست.

این عملیات بار دیگر به دشمنان این نظام و انقلاب خاصّه آمریکای جنایت‌کار و فرزند نامشروعش، رژیم غاصب صهیونیستی نشان داد که دلاورمردان و غیرت‌مندان نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران همواره در پاسداری از آب و خاک میهن اسلامی پرصلابت و مصمّم بوده و هرکس اندیشه و خیال باطل تعرّض به خاک کشور عزیزمان ایران اسلامی را داشته باشد با سیلی محکم و تنبیه قاطع سربازان اسلام مواجه خواهد شد.

این عملیات که به حق پاسخی دشمن‌شکن، پرصلابت، کوبنده و بازدارنده در مقابل تجاوز دشمن قسم خورده ایران اسلامی یعنی رژیم غاصب صهیونیستی پس از حمله این رژیم منحوس و خبیث به کنسول‌گری ایران در کشور سوریه و به شهادت رساندن فرماندهان رشید سپاه اسلام بود؛ هم در حکم دفاع مشروع برای ملّت بزرگ ایران و هم موجب تجدید روح نشاط و امیدآفرینی در جهان اسلام و در دل تمامی آزادی‌خواهان جهان شده است.

در طول چند دهه استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی به لطف از جان‌گذشتگی‌های رزمندگان ایران، این نظام مقدّس قدمی از وجب به وجب ایران عقب ننشسته و این بار نیز با استفاده از حقّ دفاع مشروع خود، با لطف خداوند فتح و ظفر گسترده‌ای را نصیب ایران و اسلام کرده است و به فضل خداوند با نابودی رژیم جعلی صهیونیست، جهان امنیت بیشتری را شاهد خواهد بود.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با پیروی از رهنمود‌های امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظلّه‌العالی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز ایران اسلامی، ضمن حمایت تمام قد از این پاسخ کوبنده و به موقع؛ از نیرو‌های مسلّح جمهوری ایران اسلامی به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کمال تشکر و قدردانی را می‌نماید و برای همه این عزیزان، همچنان توفیقات روز افزون و نصرت الهی را طلب می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسلمانان در صورت یک‌دلی و یک‌صدایی به تمام حقوق پایمال‌شده خود می‌رسند
  • عملیات سربازان اسلام در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی مایه سربلندی مسلمانان جهان شد
  • آیت‌الله مکارم شیرازی: عملیات پیروزمندانه سپاه مایۀ سربلندی مسلمانان جهان شد
  • «وعده صادق»؛ درس عبرت و وحدت
  • بیانیه جامعه روحانیت مبارز در مورد پاسخ ایران به اسرائیل: رزمندگان اسلام سنگ دشمن از همان‌جا که پرت کرده بود پاسخ دادند و توان و اراده‌ی دفاع از مظلوم و کوتاه نیامدن از عزّت اسلامی و ایرانی را به اثبات رساندند
  • پیش بینی ۳۵ سال پیش رهبر معظم انقلاب درباره قدرت ایران |‌ ویدئو
  • هشدار امام درباره سکوت کشورهای اسلامی مقابل رژیم صهیونیستی
  • نوید رهبر انقلاب درمورد بازگشت قدس شریف به دامن مسلمانان به زبان عبری
  • رژیم صهیونیستی نمی‌تواند مسلمانان را ناتوان کند
  • عملیات غرورآفرین «وعده صادق» دفاع مشروع برای ملت بزرگ ایران بود