Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رادمهر در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: باتوجه به پیش بینی هجوم احتمالی ملخ های صحرایی در نیمه دوم سال جاری، و از طرفی باتوجه به وسعت شهرستان جاسک و گسترش و پراکنش نقاط کانون های ریزش ملخ صحرایی و همچنین محدودیت نیروی انسانی و خودرو صحرایی، می طلبد در جهت مبارزه هر چه بهتر، بیش از پیش امکانات، ماشین آلات و نیروی انسانی از سایر شهرستان های غیر درگیر برای مبارزه با بحران هجوم این آفت، در اختیار شهرستان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رادمهر بیان داشت: با پیش بینی احتمالی چنانچه میزان هجوم این آفت بیش از سنوات قبل باشد و از سویی ما بخواهیم با همان امکانات و نیروی انسانی قبلی در جاسک ردیابی و مبارزه کنیم، ضمن خسارت به سطح کشاورزی شهرستان، سایر شهرستان های همجورا را نیز آلوده خواهد کرد.

رئیس ستاد بحران شهرستان در ادامه در خصوص همکاری بخشداری ها و دهیاری های شهرستان و همچنین ادارات شهرستان قول همکاری و مساعدت لازم را داد و گفت: اولین درخواست ما از جهاد کشاورزی و مدیریت بحران استانداری هرمزگان، تشکیل جلسه ستادی برای مبارزه با این آفت با امکانات و نیروی انسانی بیش از پیش است.

نماینده عالی دولت در شهرستان در ادامه افزود: با توجه به اینکه شهرستان جاسک وسیع ترین شهرستان استان و یکی از مناطق با پراکنش بسیار بالای و از نقاط کانونی اصلی ریزش ملخ صحرایی در سال های اخیر بوده است لذا این شهرستان به عنوان پیش قراول و خط مقدم این جبهه است.

وی در ادامه ضمن درخواست همکاری بیشتر استانداری و سازمان جهاد کشاورزی مرکز استان تصریح کرد: با توجه به پیش آمد های احتمالی در زمینه هجوم ملخ های صحرایی در نیمه دوم سال در این شهرستان، لذا از مدیریت حفظ نباتات خواستار در نظر گرفتن امکانات ملی و فرامنطقه ای می باشیم. چرا که بحث ملخ صحرایی یک بحران و یک چالش برای امنیت غذایی کشور است به همین منظور نیاز است که از تمامی ظرفیت ها و امکانات شهرستان و استان در مهار این بحران استفاده کرد.

رادمهر تصریح کرد: با توجه به اینکه سطح آلوده به ملخ صحرایی در شهرستان جاسک در هجوم قبلی این آفت بیشتر از سایر نقاط استان بوده است، پس تکرار این ریزش با همان کمیت مدت مشابه سال قبل دور از انتظار نیست، لذا نیاز است که سازمان جهاد کشاورزی استان با هم افزایی و انسجام کلیه امکانات از قبیل دستگاه های سمپاش و برنامه ریزی و پیگیری جهت تامین سم مصرفی، در آمادگی کامل در جهت مبارزه با این آفت باشد.

وی اضافه کرد: از آنجایکه این شهرستان تجربه نسبت به هجوم های قبلی این آفت تجربه ای داشته است به همین منظور پیش از موعد هجوم ملخ صحرایی تمهیدات لازم اتخاذ گردیده و اکیپ های ردیابی و مبارزه در مدیریت های جهاد کشاورزی تعیین شده اند.

وی با بیان اینکه این شهرستان در زمینه مبارزه با این آفت آمادگی لازم ایجاد نموده است، ابراز داشت: آموزش های لازم به پرسنل و کادر فنی داده شده است و در کنار آن هم تعمیر دستگاه های سمپاش صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: از هم اکنون این حشره مورد ردیابی و همچنین مطالعه حرکت آن در نقاط مختلف و رفتارشناسی علمی آن مورد بررسی کارشناسان ستادی این مدیریت است.

وی در ادامه یادآور شد: در هجوم قبلی ملخ صحرایی در برخی از مناطق شهرستان جاسک از سم پاشی هوایی استفاده شده است لذا پیش از موعد هجوم این آفت از هم اکنون مکاتبات، پیگیری و رایزنی ها در خصوص مبارزه هوایی انجام شده است که در صورت نیاز از این پتانسیل نیز استفاده کنیم.

فرماندار جاسک با بیان اینکه شهرستان جاسک قریب یک چهارم استان پهناور هرمزگان را تشکیل می دهد لذا پراکنش و نقاط کانونی زیادی در ریزش های دوسال اخیر داشتیم یادآور شد: با توجه به گستردگی و وسعت شهرستان و محدودیت نیروی انسانی، خودرو و امکانات و همچنین پراکندگی نقاط از پتانسیل کشاورزان در بحث ردیابی و مبارزه با این آفت از مرکز استان و دیگر شهرستان ها درخواست کمک داریم.

رادمهر اظهار داشت: آفت ملخ صحرایی در کشور می تواند یک بحران باشد، لذا انتطار می رود همه دستگاه ها بیش از پیش با جهاد کشاورزی شهرستان جاسک در خصوص نیرو و هم در بحث خودرو همکاری کنند.

کد خبر 5052413

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد رادمهر فرمانداری جاسک ملخ صحرایی ویروس کرونا بوشهر شیراز آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد اربعین 99 گرگان شهدای مدافع حرم شهادت امام رضا ع مجلس شورای اسلامی اربعین حسینی کرمانشاه مراسم عزاداری مبارزه با این آفت ملخ صحرایی شهرستان جاسک جهاد کشاورزی نیروی انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۰۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسداشت زبان فارسی در مقابل هجوم زبان‌های بیگانه لازم است

دریافت 7 MB کد خبر 6062610

دیگر خبرها

  • شعار سال در اردستان محقق شود/ لزوم تشکیل قرارگاه
  • کشف بیش از ۹۴ کیلو تریاک از خودروی تاکسی در رودسر
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در جاسک
  • پاسداشت زبان فارسی در مقابل هجوم زبان‌های بیگانه لازم است
  • اهمیت نظارت درون سازمانی و مبارزه با فساد/ لزوم کاهش زمان دادرسی و تکریم ارباب رجوع
  • لزوم استفاده از فرصت‌های فرهنگی در کشور
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است
  • قانون می‌گوید تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است
  • گردشگری یکی از ظرفیت‌های مهم کرمانشاه
  • لزوم توجه به نامگذاری سال به‌عنوان منشور و حکم حکومتی