Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمود الزجراوی» نماینده ائتلاف «سائرون» در پارلمان عراق، از توافق میان برخی احزاب  و گروه‌های سیاسی برای به تاخیر انداختن انتخابات زودهنگام تا پایان سال آینده خبر داد.

به نوشته پایگاه خبری «المعلومه»، وی ادامه داد: برخی از گروه‌های سیاسی توافق کرده‌اند که برای به تاخیر افتادن انتخابات زودهنگام و موکول کردن آن از ژوئن آتی به پایان سال ۲۰۲۱ همسو تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه‌ها اکنون برای متوقف کردن روند تکمیل قانون انتخابات و تعدیل و اصلاح قانون دادگاه فدرال در حال همکاری هستند زیرا تاخیر در تکمیل این قوانین به معنای به تاخیر افتادن زمان برگزاری انتخابات زودهنگام خواهد بود.

الزجراوی افزود: ائتلاف سائرون و تظاهرات‌کنندگان عراقی هرگونه تلاش برای به تاخیر انداختن انتخابات زودهنگام را محکوم می‌کنند و با قدرت مقابل این توافق سیاسی که با هدف حفظ دستاوردهای برخی گروه‌های سیاسی حاصل شده، می‌ایستند. این گروه‌ها می‌ترسند که نفوذ و جایگاه خود را در پارلمان و دولت در خلال انتخابات زودهنگام آتی از دست بدهند.

این نماینده عراقی گفت: به تاخیر افتادن انتخابات زودهنگام و موکول کردن ان به زمانی دیگر، اساسا به معنای عدم برگزاری آن است. لذا این گروه‌های سیاسی تلاش خواهند کرد که انتخابات در موعد اصلی خود در سال ۲۰۲۲ و همزمان با پایان دوره کنونی پارلمان برگزار شود. 

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق بعد از چند ماه از انتخابش به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور یازدهم مرداد گذشته، موعد انتخابات زودهنگام را (۱۶ خرداد ۱۴۰۰) اعلام کرد.

اما فؤاد حسین وزیر خارجه او اخیر در مصاحبه‌ای تصریح کرد: به دلیل عدم تکمیل مقدمات برای برگزاری این انتخابات، پیش‌بینی می‌کنم که در زمان مقرر برگزار نشود.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق انتخابات توافق تاخیر انتخابات زودهنگام گروه های سیاسی برای به تاخیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۰۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال ایکس در هند

ایتنا - ایکس دستور کمیته انتخابات هندوستان را اجرا نکرد و برخی از پست های سیاسی سیاستمداران این کشور را در پلتفرم خود همچنان حفظ کرد.
شبکه اجتماعی ایکس دیروز دستور کمیسیون انتخابات هند برای حذف برخی پست های حاوی محتوای سیاسی سیاستمداران هندی انتخاب شده، احزاب سیاسی و کاندیداهای مناصب دولتی را اجرا نکرد و برخی پست ها را در پلتفرم نگه داشت.

به گزارش ایتنا از مهر، پلتفرم ایکس اعلام کرد با دستورات کمیته انتخابات مخالف است. ایکس در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از کمیسیون انتخابات هندوستان می خواهیم تمام دستورات حذف محتوای خود را در آینده منتشر کند.

این در حالی است که هند حدود یک میلیارد شهروند واجد شرایط رای دهی را دارد و قرار است جمعه بزرگترین انتخابات جهان را برگزار کند.

این تنها کارزار ایکس در جهان نیست. چندی قبل بی توجهی ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی ایکس به دستور قاضی برزیلی برای حذف برخی حساب های کاربری دردسرساز شد. ماسک دستور آلکساندر دی موارئس قاضی دادگاه عالی مبنی بر مسدودسازی برخی حساب های کاربری را به چالش کشید. او اعلام کرد پلتفرم ایکس این ممنوعیت را لغو می کند زیرا غیرقانونی است و از مورائس خواست تا استعفا دهد.

دیگر خبرها

  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • برگزاری تمام الکترونیک دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران
  • جنجال ایکس در هند
  • ممنوعیت ملاقات‌های جمعی «حکمتیار»
  • دیدار «السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید
  • دیدار و گفت‌وگوی السودانی با بلینکن در واشنگتن
  • چهره‌های با سابقه در فهرست ۹۰ نفره دور دوم انتخابات مجلس/در کدام کلان شهرها انتخابات به دور دوم کشیده شد؟
  • کوچ زودهنگام عشایر به چهارمحال و بختیاری ممنوع است
  • ممنوعیت کوچ زودهنگام عشایر به چهارمحال و بختیاری
  • مهمترین «انتخابات دور دوم» ادوار مجلس با ۴۵ کرسی تاثیرگذار