Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-23@06:59:09 GMT

کالاهای ممنوع الورود ترخیص می شوند

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۰۲۹۸

طبق اعلام معاون فنی گمرک کالاهای طبقه بندی شده در گروه (۲۷) کالایی که ممنوع الورود شده اند تحت شرایطی با رعایت مقررات مربوطه، ترخیص خواهند شد.

طی چند سال اخیر با تغییر در ضوابط و شرایط واردات کالاها به ویژه در حوزه ارزی، برخی کالاها با مشکل ترخیص از گمرک مواجه شده و حتی در دسته کالاهای ممنوع الورود قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کالاهای گروه (۲۷) از جمله آنها هستند که دارای اولویت ارزی غیرفعال بوده و امکان ترخیص نداشتند.
در ببن کالاهای گروه (۲۷)دپو شده اقلامی از قبیل پکیج، الیاف، کیسه فیلتر صنعتی،پارچه،لوازم بهداشتی و دیگ آب گرم وجود دارد که بارها صاحبان کالاهای این گروه به گمرک ایران مراجعه و خواستار تعیین تکلیف کالاهای خود شده بودند .
آنطور که مهرداد جمال ارونقی – معاون فنی گمرک ایران – به ایسنا اعلام کرده متعاقب مکاتبات انجام شده با مراجع ذیربط از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز بانک مرکزی ، در نهایت با ترخیص کالاهای موجود در گمرکات که از اولویت تخصیص ارز بانک مرکزی خارج شده اند مشروط به شرایطی موافقت شده است.
وی با اشاره به مکاتبه ای که چندی پیش گمرک ایران با وزارت صمت در رابطه با وضعیت ترخیص کالاهای گروه (۲۷)داشته، گفت: در این رابطه اعلام شد که ترخیص کالاهای مشمول گروه (۲۷)دارای اولویت ارزی غیرفعال که مشمول حقوق مکتسبه ماده (۱۱) آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات می شوند، مشروط به بررسی و تایید اصالت بارنامه و قبض انبار توسط گمرک و منوط به تایید منشا ارز بانک مرکزی است.

برچسب ها: ترخیص ، گمرک ، وزارت صمت لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000KVQ

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ترخیص گمرک وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۰۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح حساب ارزی در اپلیکیشن «بام» ممکن شد

اپلیکیشن «بام» بانک ملی، در آخرین به‌روزرسانی خود، خدمات مربوط به افتتاح حساب ارزی و نمایش مانده این حساب را به کاربران ارائه می‌کند. - اخبار بازار -

  به گزارش روابط‌عمومی بانک ملی ایران، اپلیکیشن «بام» بانک ملی که یک ابزار هوشمند بانکداری است، در یک به‌روزرسانی برای سیستم‌عامل Android از نسخه 4.9.1 رونمایی کرده که قابلیت‌های جدیدی را در خود جای می‌دهد.

 از بین این قابلیت‌ها مهم‌ترین موارد را می‌توان به امکان افتتاح حساب ارزی، نمایش مانده‌حساب ارزی و تنظیمات حساب جدید اختصاص داد؛ چرا که بسیاری از متقاضیان خواهان امکان افتتاح حساب ارزی در این اپلیکیشن بودند.

 در این راستا بانک ملی ایران امکان افتتاح حساب ارزی را در بستر اپلیکیشن بام نیز در اختیار مردم قرار داده، تا مشتریان بتوانند با سهولت بیشتری نسبت به این امر اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح حساب ارزی در اپلیکیشن «بام» ممکن شد
  • تامین ارز کالای قاچاق در چهارراه استانبول/ بازار غیررسمی آرام می‌شود
  • آخرین وضعیت تردد کامیون ها در گمرک مرزی آستارا | تردد به حالت عادی برگشت
  • بانک مرکزی : توقف تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی کذب است
  • اعلام میزان تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی
  • واکنش وزارت جهاد کشاورزی به احتکار کالاهای اساسی | قیمت هیچ کالایی تغییر نکرده است
  • ارز خودرو کجا رفت؟
  • قاچاق ۴۰ تُن کود شیمیایی در گونی‌های گچ ساختمانی
  • کشف ۴۰ تن کود شیمیایی قاچاق
  • واگذاری ۱۰۰۰۰ خودروی برقی به ناوگان عمومی در ۳ ماه آینده