Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@12:46:57 GMT

بزرگ‌ شدن در ترکیه روانه بازار کتاب شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۰۴۰۱

بزرگ‌ شدن در ترکیه روانه بازار کتاب شد

«بزرگ شدن در ترکیه» روایتی از تاریخ ترکیه در روزگار معاصر، نوشته ازگه سامانجی با ترجمه حسنا مهرمحمدی از سوی انتشارات اطراف روانه بازار نشر شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ کتاب «بزرگ‌شدن در ترکیه» به قلم و تصویرگری ازگه سامانچی با ترجمه حسنا مهرمحمدی از سوی انتشارات اطراف منتشر و روانه بازار کتاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اثر روایت نبرد شخصی دختری نوجوان برای رسیدن به رؤیاهایش در پرتلاطم‌ترین روزهای تاریخ معاصر ترکیه است.

ازگه سامانچی با تلفیق قصه، طنز،‌ طراحی و کاربرد خاص رنگ در این کتاب همچون دخترکی بازیگوش به گوشه و کنار زندگی خود و هم‌نسلانش در ترکیه سرک می‌کشد و با لحنی سرخوشانه، تلخی‌ و شیرینی‌ سال‌های بزرگ‌شدنش را در قالب خودزندگینامه‌ مصور تعریف می‌کند.

«نقشه‌هایی برای گم‌شدن » در بازار کتاب

این کتاب روایت واقعی چالش‌های دختری نوجوان برای رسیدن به رؤیاهایش در پرتلاطم‌ترین روزهای تاریخ معاصر ترکیه است؛ ولی سامانچی نمی‌گذارد جزئیات و تصویرهای داستانی خانه و خانواده و اطرافیانش در گزارش منازعات سیاسی و مناقشات اجتماعی گم ‌شوند. او با سبک طراحی کودکانه‌نما موفق شده در قالبی تازه تأثیر مسائل سیاسی را شخصی و ملموس کند، اما تمرکز اصلی این کتاب بر مسیر زندگی دختری است که در جهان پرهیاهوی اطراف و در میان چندقطبی‌های سیاسی و فرهنگی در پی شناخت خود و پیدا کردن جایگاه و صدای خودش در دنیا است.

سامانچی، طراح و استاد دانشگاه نورث‌وسترن آمریکا که در ترکیه متولد و بزرگ شده، در خودزندگینامه‌ مصورش، همزمان با روایت سفر شخصی‌اش‌ از کودکی و دوران مدرسه به دانشگاه و بزرگسالی، بخشی از تاریخ ترکیه، شرایط اجتماعی و تنش‌های فرهنگی این کشور در دوران معاصر را روایت می‌کند. بزر‌گ‌ شدن در سواحل دریای اژه، ازگه را هم عاشق دریا می‌کند و هم عاشق زندگی ماجراجویانه؛ ولی پدر و مادر و جامعه‌اش انتظار دارند او مسیر قابل‌پیش‌بینی‌تری را در زندگی دنبال کند و مثل خواهرش مهندس شود.

ازگه سامانچی جوان، در هیاهوی قدرتمند خانواده، مدرسه و کشمکش‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی ترکیه سعی می‌کند صدای درون خودش را بشنود. آیا می‌تواند در کنار مهندسی، غواصی را دنبال کند و در دریاها و اقیانوس‌ها ماجراجویی کند؟ آیا می‌تواند وارد دنیای هنر شود؟ آیا می‌تواند هم رویاهای خودش را دنبال کند و هم اطرافیانش را راضی نگه دارد؟

کتاب «بزرگ شدن در ترکیه» در 200 صفحه به قیمت 58 هزار تومان منتشر شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتاب بازار نشر بازار کتاب کتاب بازار نشر شدن در ترکیه بزرگ شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۰۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن بزرگ نوروزگاه در اسدآباد برگزار شد

ایسنا/همدان جشن بزرگ نوروزگاه با همکاری شهرداری، شورا و میراث فرهنگی اسدآباد با حضور میهمانان نوروزی و استقبال چشم‌گیر مردم در پارک شهید رجایی این شهر برگزار شد.

اجرای ضرب زورخانه‌ای، خوانندگی کردی نوروزی، برنامه‌های طنز و شاد برای کودکان، مسابقه و موسیقی محلی از جمله برنامه‌های اجرا شده در این جشن بزرگ نوروزی در این شهر  بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد در حاشیه این جشن، با اشاره به گزارشی از آمار مسافران و گردشگران نوروزی شهرستان اسدآباد اظهار کرد: از ۲۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا ششم فرودین ماه ۱۴۰۳ شهرستان اسدآباد میزبان بیش از ۴۰۰۰ نفر میهمان نوروزی و گردشگر بوده است.

کامران اکبری‌شایگان از اقامت ۱۶۴ میهمان و گردشگر نوروزی طی مدت فوق در اقامتگاه های رسمی این شهرستان شامل اقامتگاه‌ههای بوم‌گردی، مجتمع گردشگری و مهمانپذیر خبر داد و تصریح کرد: براساس آمار طی این بازه زمانی تعداد ۱۴۰ نفر از مسافران نوروزی نیز در اقامتگاه‌های غیررسمی  از جمله مدارس، بوستان‌ها و پارک‌ها و ادارات اقامت داشته‌اند.

وی اسکان در اقامتگاه‌های اضطراری  شامل پایگاه‌های هلال احمر و سالن‌های ورزشی این شهرستان را از ۲۷ اسفند ماه  ۱۴۰۲ تا ششم فروردین ۱۴۰۳ تعداد ۸۱ نفر برشمرد و یادآور شد: در مجموع ۳۸۵ مسافر و گردشگر طی مدت فوق در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی‌ و اضطراری این شهرستان اقامت داشته‌اند.

اکبری‌شایگان همچنین با اشاره به ۳۹ مورد بازدید نظارتی از توسط ستاد خدمات سفر این شهرستان به صورت مشترک و نیز توسط اداره میراث فرهنگی از سطح اقامتگاه‌های رسمی و غیررسمی سطح شهرستان طی ۹ روز گذشته گفت: طی مدت فوق ۱۸۴ مسافر و گردشگر از موزه تاریخ و فرهنگ اسدآباد بازدید کرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یادداشت|تأملات سیدحسن حسینی در حوزه «بیدل شناسی»
  • جایگزین سراتو به بازار آمد!/ عکس
  • جابجایی بیش از ۱۴ هزار مسافر در ایستگاه راه آهن شیراز
  • زمینه‌های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه
  • گذری به مدرسه‌های تاریخی در گذر بازار اصفهان
  • جابه‌جایی بیش از ۱۴۸۰۰ مسافر با حمل و نقل ریلی در فارس
  • جایزه ملی کتاب کودک و نوجوان در یک قدمی اجرا
  • آخرین روز جشنواره بزرگ بیدمشک در ارومیه
  • جشن بزرگ نوروزگاه در اسدآباد برگزار شد
  • چرا بازار گناه داغ است؟