Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه قطر و معاون سیاسی رهبر طالبان در دیدار با یکدیگر درباره اجرای کامل توافقنامه دوحه و مذاکرات بین‌الافغانی گفت‌وگو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی رهبر طالبان با «شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بیانیه منتشر شده توسط طالبان، دو طرف در این دیدار درباره اجرای کامل توافقنامه قطر، مذاکرات بین‌الافغانی و موضوعات مربوط گفت‌وگو کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

اخیراً نیز «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان اظهارداشت که در پی تشدید حملات طالبان با این گروه دیدار کرد و توافق شد تا تمام طرف‌ها خشونت‌‌ها را کاهش دهند اما هنوز سطح خشونت‌ها در افغانستان بالا است.

وی همچنین تاکید کرد که مسئله کاهش خشونت‌ها مرکز تمرکز توافقنامه قطر بود و در زمان آزادی گروهی زندانیان طالبان نیز بر آن تاکید بیشتر صورت گرفت.

خلیلزاد: کاهش خشونت‌ها کانون تمرکز توافقنامه با طالبان بوده استنشست گروه‌های تماس طالبان و دولت افغانستان بار دیگر بی‌نتیجه پایان یافتطالبان: آمریکا از توافقنامه قطر سرپیچی کرده است

خلیلزاد اتهامات طالبان درباره تخطی آمریکا از توافقنامه قطر را نیز «بی‌اساس» خواند و تاکید کرد که اظهارات تحریک‌آمیز این گروه سبب پیشرفت روند صلح نمی‌شود و به جای این اظهارات طرف‌ها باید بدنبال اجرای جدی تمام مفاد توافقنامه قطر و اعلامیه مشترک آمریکا و دولت افغانستان باشند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان توافقنامه قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۰۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان گزارش افغانستان اینترنشنال را تکذیب کرد

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان اعلام کرد گزارش «افغانستان اینترنشنال» مبنی بر ممنوعیت دیدار مسئولان دفتر سیاسی هیئت حاکمه افغانستان با مقامات خارجی جعلی است.

افغانستان اینترنشنال به‌استناد مکتوبی که طالبان تصریح می‌کند جعلی است، گزارش داده بود: در این حکم هر نوع دیدار «خودسرانه آشکار و پنهان» مقامات طالبان با مقامات خارجی ممنوع شده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که هیئت حاکمه افغانستان تأکید دارد خواستار روابط خوب با همه کشورهاست و با تمام ظرفیت به‌دنبال گسترش روابط خود با کشورهای مختلف است.

پیش از این نیز معاون سخنگوی طالبان با جعلی خواندن گزارش‌های «افغانستان اینترنشنال» درباره اعمال محدودیت بر مراسم محرم گفته بود: این یک رسانه نیست و مأموریت جاسوسی دارد.

وی تأکید کرده بود: تصمیم‌ها در هماهنگی با علمای اهل‌تشیع گرفته شده است و محدودیت خاصی وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه اردن با امیرعبداللهیان درباره تحولات منطقه
  • بررسی تحولات منطقه در گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و فیدان
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره تحولات اخیر منطقه
  • چین: امیدواریم آمریکا خودبرتربینی را کنار بگذارد
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای مقامات سازمان ملل و هند
  • برگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است
  • آتش‌بس در غزه؛ محور رایزنی‌های وزیر خارجه ترکیه با هنیه در دوحه
  • طالبان گزارش افغانستان اینترنشنال را تکذیب کرد