Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-20@03:58:52 GMT

صف‌های طویل نان در تنور داغ کرونا

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۰۴۹۳

صف‌های طویل نان در تنور داغ کرونا

کمبود نان و ایجاد صف در مقابل نانوایی‌های خراسان شمالی، داستانی تکراری است که در چند وقت اخیر مردم را نگران و نسبت به این وضعیت گلایه‌مند کرده است، معضلی که حتی گران شدن قیمت نان هم نتوانست چاره آن باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، مدتی است که نانوایی های استان در بیشتر نقاط، شلوغ و صف خرید نان طولانی شده است، حتی در برخی از نقاط تعدادی از نانوایی ها تعطیل شده و سبب اعتراض مردم نسبت به وضع موجود شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وضعیت در حالی است که خراسان شمالی در شرایط قرمز از نظر انتشار ویروس کرونا قرار دارد و کمبود نان و تشکیل صف های طویل مقابل نانوایی ها بستری برای  تشدید شیوع بیماری کرونا بوده و جان مردم برای تهیه نان در معرض خطر قرار می گیرد.

هر چند متولیان آرد و نان استان به فراخور مسئولیت و اطلاعاتی که دارند عوامل متعددی را برای توجیه این وضعیت در استان بیان می کنند اما مردم، ضعف مدیریت متولیان آرد و نان و عدم نظارت مناسب را عامل اصلی مشکل می دانند.

گرانی آب، برق، گاز، بیمه، مالیات، دستمزد و حتی خمیرمایه و از دیگر سو واقعی نشدن نرخ نان متناسب با این هزینه ها، نبود آرد درجه یک، فروش آرد خارج از شبکه، افزایش قیمت مایحتاج اولیه مردم و تاثیر آن بر افزایش مصرف نان از جمله عوامل تاثیر گذار بر ایجاد صف های طولانی در استان عنوان شده است.

اخیرا نیز مهدی امیدوار، رئیس اتاق اصناف مرکز استان در جدیدترین اظهار نظر افزایش قیمت نهاده های دامی و استفاده از نان در دامداری ها را مهمترین عامل تشکیل صف در نانوایی های استان ذکر کرده است.

در هر حال با وجود اصلاح قیمت نان، هنوز مردم خراسان شمالی منتظرند با پیگیری مسوولان امر صف های شلوغ نانوایی ها نیز خلوت شده و کیفیت نان افزایش پیدا کند.

استاندار خراسان شمالی در آخرین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا دستور تشکیل کارگروه فوق العاده آرد و نان برای حل مشکل صف های نان را داد حال باید منتظر ماند و دید، تصمیمات این کارگروه نسخه شفابخشی برای این معضل استان می‌پیچد یا اینکه صف های شلوغ نانوایی ها به تنور داغی برای تاخت و تاز کرونا تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: خراسان شمالی نانوایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۰۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید نان کامل در ۶ نانوایی زنجان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز زنجان؛ رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: نان کامل در شش واحد نانوایی شهر زنجان تولید می‌شود و برای گسترش و اجرای کامل این برنامه در نانوایی‌های داوطلب، تلاش می‌کنیم. 

 نقدی افزود: در راستای ارتقای سلامت شهروندان، بهبود کیفیت نان در زنجیره گندم، آرد و نان است که با کاهش درصد سبوس‌گیری و جنین‌گیری از گندم در تولید آرد کامل و ترویج تولید آرد کامل و مصرف نان کامل پیگیری می‌شود.

رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی زنجان تصریح کرد: تولید نان کامل در سه واحد نانوایی لواش‌پزی و سه واحد سنگک‌پزی در شهر زنجان در فروردین ماه آغاز شده است.


دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • بانوی فسایی با مصالح سنتی تنور نان بریزه می سازد
  • روز ملی گندم و نان
  • تولید نان کامل در ۶ نانوایی زنجان
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • برخی از نانوایی های گلستان به تولید نان با آرد کامل مجهز می شوند
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • پشت‌پرده سبوس‌گیری از آردها/ سلامت مردم قربانی سودجوها!