Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهره برداری توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از شناسایی و قطع ۲۰۱فقره انشعاب غیر مجاز آب در شش شهرستان این استان در نیمه نخست امسال خبرداد.

به گزارش قدس آنلاین، مهدی جهان طلب این شهرستان ها را تربت حیدریه، تایباد، مه ولات ، سرخس ، طرقبه و کاشمر اعلام کرد وافزود: تربت حیدریه با اجرای طرح پیمایش در ۳۵ روستا موفق به شناسایی و قطع ۹۹فقره انشعاب غیر مجاز آب  شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ۴۴فقره کشفیات امور طرقبه شاندیزاظهار داشت:  در شهرستان های سرخس ۳۰، تایباد ۱۹، مه ولات  ۵و کاشمر هم ۴فقره انشعاب غیر مجاز کشف شده است.
وی با بیان اینکه این انشعابات علاوه بر واحدهای مسکونی در دامداری ها و واحدهای تجاری و حتی غسالخانه مورداستفاده غیر مجاز قرار گرفته است ، شناسایی و قطع انشعابات غیر مجاز را در راستای تحقق عدالت اجتماعی  و همچنین جلوگیری از وارد آمدن خسارت  بیشتر به شبکه های توزیع و آلودگی آب شرب شهروندان عنوان کرد .
به گفته جهان طلب اکیپ های شناسایی و قطع انشعابات غیرمجاز در شهرها و روستاهای استان به طور مرتب وضعیت شبکه های توزیع آب را مورد بررسی قرار می دهند .
وی با تاکید بر تداوم شناسایی و قطع انشعابات غیرمجاز آب تصریح کرد : با برخورد جدی با انشعابات غیرمجاز ،  بخشی از مشکل کم آبی مرتفع خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: انشعابات غیر مجاز پس از طی مراحل قانونی و اداری با پرداخت جریمه و مطالبات شرکت به مجاز تبدیل شده و در غیر این صورت متخلفان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خراسان رضوی آب و فاضلاب انشعاب غیر مجاز انشعاب غیر مجاز شناسایی و قطع انشعابات غیر مجاز آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۰۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در خراسان رضوی واجد شرایط هوشمندسازی هستند

به گزارش قدس خراسان، محمد علی نعمت‌نژاد اظهار کرد: هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در استان واجد شرایط هوشمندسازی هستند که تاکنون ۸۸۲ فقره از این تعداد به کنتور هوشمند مجهز شده و ۷۶۳ حلقه چاه صنایع هنوز به کنتور هوشمند مجهز نشده اند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: ۵۳ درصد چاه‌های آب بخش صنعت در استان شامل ۸۸۲ حلقه چاه به کنتور هوشمند مجهز شده است.

وی اضافه کرد: طبق مصوبه کمیته تخصصی کارگروه ملی سازگاری با کم آبی مقرر شده چاه های آب تمام صنایع استان خراسان رضوی تا پایان مهرماه امسال به کنتور هوشمند تجهیز شوند.

نعمت نژاد ادامه داد: طبق این مصوبه، صنایع متخلف با قطع برق روبرو خواهند شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی بیان کرد: ۹۶ درصد چاه‌های کشاورزی در استان خراسان رضوی نیز برای جلوگیری از برداشت بی‌رویه و غیر اصولی آب از منابع زیرزمینی، به کنتور هوشمند مجهز شده است.

وی اضافه کرد: فرو نشست زمین از تبعات برداشت غیر اصولی آب از منابع زیرزمینی است و طبق برآوردهای انجام شده، نرخ فرو نشست زمین در بخش مرکزی دشت مشهد بین ۱۵ تا ۱۷ سانتی‌متر در سال است، درحالیکه که ۵۰ درصد جمعیت استان در همین بخش ساکن هستند.

نعمت نژاد گفت: عمده فشار برنامه‌های کنترل و مدیریت مصرف آب و تعادل آبخوان بر روی بخش کشاورزی است، بخش‌های شرب و صنعت نیز باید نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در خراسان رضوی واجد شرایط هوشمندسازی هستند
  • طرح طرد اتباع غیر مجاز در شهرستان ملارد
  • شناسایی بیش از ۴ هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان
  • شناسایی بیش از چهار هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان
  • افزایش ۶۷ درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان
  • تعیین وضعیت ۳۹۰۰ انشعاب غیرمجاز در استان بوشهر
  • ۱۰ رشته انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام شناسایی و جمع‌آوری شد
  • تعیین تکلیف ۳ هزار و ۹۳۷ انشعاب غیرمجاز در استان بوشهر
  • ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد
  • انشعابات غیرمجاز آب در روستا‌ها شناسایی شوند