Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، سومین پویش ملی ارتقای نشاط و سلامت زنان در ورزش با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور، مهدی علی‌نژاد، مهین فرهادی زاد، عبدالحمید احمدی، ژاله فرامرزیان معاونان وزارت ورزش و جوانان و نواب بانوان فدراسیون‌های ورزشی در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

صدیقی رئیس فدراسیون ووشو هم در این مراسم حضور پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی علی‌نژاد معاون وزیر ورزش و جوانان درباره این مراسم عنوان کرد: هفته تربیت بدنی را تبریک می‌گویم. سازمان بهداشت جهانی سلامت را روحی، جسمانی و روانی در نظر می‌گیرد و فقط بیماری مدنظر این ارگان نیست که اگر این ۳ شاخصه را سرلوحه قرار دهیم شرایط خوبی در ورزش خواهیم داشت. همچنین اگر در بخش بانوان بتوانیم ورزش را ارتقا دهیم، می‌توانیم موفق عمل کنیم.

او ادامه داد: بانوان ورزشکار به عنوان دروازه بان تلقی می‌شوند و در خانه می‌توانند همسر و فرزندان را به ورزش تشویق کنند. برای ارتقای کل جامعه همچنین بخش بانوان، وزارت ورزش و جوانان سیاست گذاری‌های بسیار خوبی را شاهد بودیم. در بسیاری از رشته‌ها تعداد ورزشکاران آقا و بانوان برابری می‌کرد. مثلا در بخش ژیمناستیک تعداد بانوان و آقایان با یکدیگر برابری می‌کند.

علی نژاد بیان کرد: در مسابقات آسیایی جاکارتا بانوان ۲۵ درصد مدال‌های المپیک را زنان به خود اختصاص داده اند و در بسیاری از رشته‌ها حجاب اسلامی مصوب شده و تعداد بانوان ورزشکار ارتقا پیدا کرده است. با این حال نباید به این شرایط قانع باشیم و باید برای ارتقای سلامت بانوان بیشتر تلاش کنیم. امیدوارم اقدامات خوبی را برای ارتقای ورزش بانوان انجام دهیم.

معصومه ابتکار در مراسم سومین پویش ملی ارتقا نشاط و سلامت زنان و دختران با ورزش اظهار کرد: خوشحالم که در این مراسم که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در فضای باز برگزار می‌شود، حضور پیدا کرده ام و از تلاش‌های فرهادی زاد و سلطانی فر برای حل کردن تمامی موانع ورزشی در دولت تدبیر و امید برای زنان دست پیدا کرده اند، تشکر می‌کنم.  از صالحی امیری و همه کسانی که به مسئله اهمیت ورزش زنان برای سلامت خانواده در نگاه فرهنگی و خانوادگی ارزش قائل هستند، سپاسگزارم.

ابتکار در ادامه با مهم خواندن نقش زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، ورزشی، آموزش و پرورش و اقتصاد افزود: تاثیرگذاری زنان در فرهنگ سبک زندگی بیشتر از ۵۰ درصد است و جامعه باید این سهم زنان را به رسمیت بشناسد.

او در بخش دیگر سخنانش به نقش نواب رئیس بانوان در فدراسیون‌های ورزشی در توسعه ورزش کشور در دو حوزه همگانی و قهرمانی اشاره کرد و افزود: خوشحالیم که بسیاری از زنان توانسته اند در عرصه‌های ورزشی بین المللی حضور پیدا کنند. دختران و زنان ایرانی با حفظ ارزش‌های اسلامی و فرهنگی توانسته اند سهم قابل تو هی از مدال‌های بین المللی را کسب کنند.

او در ادامه آن بخش از رشته‌های ورزشی که زنان امکان حضور نیافته اند را مورد توجه قرار داد و گفت: امیدواریم در آن چند رشته با مصوب شدن پوشش آن دختران ما بتوانند با حجاب اسلامی برای کشور افتخارآفرین باشند.

ابتکار تاکید کرد: در معاونت زنان برنامه‌های ویژه‌ای برای ارتقای زنان در بخش‌های مختلف تدوین شده است که در محور عدالت جنسیتی با ۲ شاخص سلامت و ورزش گام‌های بلند برداشته شده که قرار است به زودی تا آذر ماه شاخصه‌های عدالت جنسیتی را معرفی کنیم که دستاورد بسیار بزرگی است و امیدوارم دستگاه‌های مختلف با ما همکاری داشته باشند. در شرایط کووید ۱۹ توجه به این شاخصه‌ها اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

ابتکار تصریح کرد: امروز مسئله افسردگی، کم تحرکی و اضافه وزن به دلیل محدودیت‌های کرونایی اعمال شده است و یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها انجام ورزش است و تاکید می‌کنم که باید ورزش را نباید در شرایط کرونایی دست کم بگیریم. ورزش بانوان آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد و امیدوارم در حوزه ورزش موثر عمل کنیم. علاوه بر کرونا با جنگ اقتصادی و روانی مواجه هستیم که باید برای تاب آوری جامعه با امید آفرینی تلاش کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معصومه ابتکار مهدی علی نژاد وزارت ورزش و جوانان برای ارتقای پیدا کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۰۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری: ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که باشگاه آلومینیوم اراک از ابتدای فصل شرایط حضور بانوان در دیدارهای خانگی خود را فراهم کرده و این اتفاق بدون مشکل انجام شده بود، اکنون سازمان لیگ اعلام کرد که بانوان اجازه تماشای مسابقه حساس جام حذفی بین آلومینیوم و پرسپولیس را نخواهند داشت.

دیگر خبرها

  • تاکید مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی بر اهمیت استعداد یابی
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • برگزاری جلسات انسجام بخشی و برنامه ریزی ورزش بانوان شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • فوری: ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد
  • آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه های ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند