Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@00:56:33 GMT

بروز فاجعه آماری پس از هر تعطیلات

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۰۶۴۸

بروز فاجعه آماری پس از هر تعطیلات

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، دکتر مسعود مردانی با اشاره به روند صعودی بیماری کرونا در کشور و رکورد ۳۳۷ مورد مرگ ناشی از کرونا در یک ۲۴ ساعت، گفت: علت این رکوردشکنی را می‌توان در عدم رعایت موازین و الگوهای پیشنهادی ستاد مقابله با کرونا یافت. مسافرت‌های غیر ضروری، عدم رعایت مسائل بهداشتی، شرکت در مجامع و تجمع ها، ساده‌انگاری مردم و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. همگی عواملی برای رشد آمار ابتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور است.

وی با اشاره به محدودیت‌هایی که برای سفر به ۵ شهر در تعطیلات اخیر انجام شد، اظهار کرد: تا جایی که ما مطلع هستیم محدودیت‌ها به شکل خاص اجرا نشد و افرادی بودند که به سفر رفتند، زیرا با اعلام ساعت ۱۲ شب برای اعمال محدودیت‌ها مردم زمان کافی برای رفتن به سفر داشتند. برای تعطیلات پیش رو که مدت آن طولانی‌تر است در صورت عدم اعمال قوانین جدی و سخت، فاجعه‌ دیگری در آمار کرونا رخ خواهد داد.

این متخصص بیماری‌های عفونی، ادامه داد: بیش از ۶ ماه است تاکید ما بر اعمال محدودیت‌ها است. در شرایطی که تمام ایران وضعیت قرمز دارد سهل‌انگاری از سوی هیچ کس درست نیست.

وی با اشاره به تاثیر دورکاری ادارات و برخی مشاغل، تصریح کرد: مقابله با کرونا نیاز به سیاست‌گذاری چندجانبه دارد، صرف اینکه با اعمال موقت محدودیت بخواهیم آمار بیماران و تلفات کرونا را کاهش دهیم، موفق نخواهیم شد. فاصله‌گذاری اجتماعی، زدن ماسک، تعطیلی برخی ادارات یا دورکار شدن آنها و... در شرایطی که آمار جانباختگان کرونا در حال افزایش است، اقداماتی خواهد بود که کنار یکدیگر موثر هستند.

وی مدعی شد: در حالی آمار روزانه مرگ ناشی کرونا به ۳۳۷ مورد رسیده است که این آمار هم واقعی نیست و برای آنکه بدانیم در واقعیت چند نفر روزانه تلف می‌شوند این عدد باید ضرب در ۲.۵ شود تا عدد اصلی به دست آید.

مردانی درباره وضعیت بیمارستان‌هایی که پذیرش بیمار مبتلا به کرونا دارند، بیان کرد: این بیمارستان‌ها سرشار از بیمار، بدون تخت خالی هستند و شرایط مناسبی وجود ندارد. با توجه به تعطیلات پیش رو نگرانی ما بیش از گذشته است، پیشنهاد می‌دهیم از هر ماشین هنگام خروج از شهر مبلغ یک میلیون تومان اخذ شود و مبالغ حاصل از این جریمه را در پیشگیری و درمان کرونا هزینه کنند.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1077731 برچسب‌ها کرونا ویروس دورکاری من ماسک میزنم

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا کرونا کرونا کرونا ویروس دورکاری من ماسک میزنم محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۰۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار محدودیت تردد در محور کرج-چالوس

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، در پی اجرای عملیات روکش آسفالت در محدوده پیچ شاندیز تا کندوان در محور کرج-چالوس، محدودیت تردد در این محور اعمال می‌شود.

بازه زمانی این عملیات از تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ لغایت ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ و از ساعت ۱۲:۰۰ الی ۱۶:۰۰ برای روز‌های شنبه، از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۶:۰۰ برای روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ برای روز‌های چهارشنبه است؛ همچنین در روز‌های پنج‌شنبه، جمعه و ایام تعطیلات رسمی و همچنین روز‌های قبل و بعد از تعطیلات چندروزه عملیات متوقف خواهد بود.

موقعیت دقیق اجرای عملیات نیز برابر است با کیلومتر ۱۶ الی ۷۲ محور کرج-چالوس (محدوده پیچ شاندیز تا کندوان) که تردد هم‌زمان با اجرای عملیات با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

همچنین بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، در پی اجرای عملیات احداث آبرو در محور کرج-چالوس (محدوده‌های اسکله واریان و محدوده بین تونل ۴ و ۵)، محدودیت تردد در این محور اعمال می‌شود.

بازه زمانی این عملیات از تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ لغایت ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ و به‌صورت ۲۴ ساعته در روز‌های یکشنبه، دوشنبه، سه‌شنبه هر هفته خواهد بود. گفتنی است عملیات در روز‌های تعطیلات رسمی و همچنین روز‌های قبل و بعد از تعطیلات چندروزه متوقف خواهد بود.

موقعیت دقیق اجرای عملیات نیز برابر است با کیلومتر ۰ الی ۲۵ که تردد هم‌زمان با اجرای عملیات با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

علاوه بر این بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، در پی اجرای عملیات تعمیر و نگهداری سیستم روشنایی، اجرای عملیات احداث آبرو‌های باکسی، اجرای عملیات گالری پیش‌ساخته، اجرای عملیات تعمیر و مرمت گالری محدوده بین تونل ۶ و ۷ و اجرای عملیات رنگ‌آمیزی هندریل، محدودیت تردد در این محور اعمال می‌شود.

بازه زمانی این عملیات از تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ لغایت ۲۰ شهریور ۱۴۰۳، از ساعت ۱۲:۰۰ الی ۱۶:۰۰ در روز‌های شنبه، از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۶:۰۰ برای روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه و از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۲:۰۰ برای روز‌های چهارشنبه خواهد بود. ضمن این که عملیات مذکور در روز‌های پنج‌شنبه، جمعه و ایام تعطیلات رسمی و همچنین روز‌های قبل و بعد از تعطیلات چندروزه متوقف خواهد بود.

موقعیت دقیق اجرای این عملیات نیز برابر است با کیلومتر ۱۹ الی ۲۳ (تونل ۲ الف تا دهانه شمال تونل ۴)، کیلومتر ۹ الی ۳۰، کیلومتر ۱۴ الی ۱۵ (محدوده خوزنکلا)، کیلومتر ۳۰ الی ۳۵ محدوده تونل شماره ۶ و ۷ و کیلومتر ۱ الی ۷۰ که تردد هم‌زمان با اجرای عملیات با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محدودیت‌ها به تدریج اعمال می‌شود/ برخی دستگاه‌ها فناوری مطلوبی ندارند
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان
  • این سد از بروز فاجعه انسانی در سیستان و بلوچستان جلوگیری کرد
  • محدودیت تردد در محور امرآباد- شانق در اراک + تصویر
  • هشدار محدودیت تردد در محور کرج-چالوس
  • اعمال محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • تکرار شکستگی لوله در خیابان میر / محدودیت ترافیکی اعمال شد