Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@22:13:19 GMT

«کاربرانه» و کاوشگرهای فضایی

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۰۶۷۳

«کاربرانه» و کاوشگرهای فضایی

سیزدهمین قسمت از برنامه کاربرانه امشب 29 مهرماه روی آنتن شبکه امید می رود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این برنامه که یک مجله ی متنوع علمی است می کوشد پیچیده ترین های دنیای علم و فناوری را به زبان ساده بیان کند.

در این قسمت از برنامه «کاربرانه» بخش «جعبه ابزار» به موضوع «کاوشگرهای فضایی» می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش «نوآفرین» نیز «مجموعه وُلنت روتور» را معرفی می کند.

«وُلنت روتور» یک استارت آپ در حوزه ی حمل و نقل آینده نگرانه است که در تلاش است یک مفهوم جدید در این حوزه ایجاد کند. هدف این استارتاپ ساخت یک وسیله برای حمل یک نفر انسان است و میتواند مانند یک خودرو روی زمین حرکت کند و مانند یک مولتی روتور به صورت عمودی بلند شده و پرواز کند.

همچنین در بخش «ماهرانه» این برنامه به دو موضوع «مقابله با حملات فیشینگ» و «چگونگی شرکت در مسابقات بین المللی بازی های رایانه ای و ویدیویی»پرداخته خواهد شد.

بخش «سرای دانش» نیز به معرفی و زندگی نامه «غیاث الدین جمشید کاشانی» خواهد پرداخت.

«تازه های دنیای فناوری هفته» نیز از دیگر بخش های این برنامه است.

قسمت سیزدهم برنامه «کاربرانه» میزبان « پدرام بهادری» کارشناس بازی های ویدیویی و رایانه ای خواهد بود.

برنامه «کاربرانه» به تهیه کنندگی «سیاوش عقدایی» و با اجرای «نازنین علیدادیانی» سه شنبه ها ساعت 19 از شبکه امید پخش می شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شبکه امید سیما سیاوش عقدایی برنامه کاربرانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۰۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلسکوپ فضایی هابل ۳۴ ساله شد

امروز ۳۴ ‌امین سالگرد تولد تلسکوپ فضایی هابل است. تلسکوپ هابل در طول ۳۴ سال فعالیت خود، بیش از ۱.۵ میلیون تصویر از بیش از ۴۰ هزار جرم آسمانی ثبت کرده است. - اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم،‌ تلسکوپ فضایی هابل که به نام ستاره شناس مشهور آمریکایی، ادوین هابل نامگذاری شده است، توسط سازمان فضایی ناسا و آژانس فضایی اروپا ساخته و به فضا پرتاب شد. این تلسکوپ با قطر 2.4 متر و طول 16 متر، در مدار زمین در ارتفاع 550 کیلومتری می‌چرخد.

هابل در طول 34 سال فعالیت خود، بیش از 1.5 میلیون تصویر از بیش از 40 هزار جرم آسمانی ثبت کرده است. این تصاویر به دانشمندان در سراسر جهان کمک کرده است تا در مورد شکل‌گیری و تکامل کهکشان‌ها، تولد و مرگ ستارگان، سیارات فراخورشیدی و دیگر پدیده‌های کیهانی اطلاعات بیشتری کسب کنند.

یکی از مشهورترین تصاویر هابل، "ستون‌های آفرینش" است که در سال 1995 ثبت شد. این تصویر، ابر عظیمی از گاز و غبار را در کهکشان عقاب نشان می‌دهد که در حال شکل‌گیری ستارگان جدید است.

دانشمندان هابل برای جشن گرفتن تولد 34 سالگی این تلسکوپ، تصویر جدیدی را به اشتراک گذاشته‌اند؛ سحابی دمبل که با نام مسیه 76 نیز شناخته می شود و در فاصله 3400 سال نوری از ما قرار دارد.

تصویر جدید تلسکوپ فضایی هابل از 2 کهکشان جفت

هابل همچنین در کشف سیارات فراخورشیدی نقش مهمی داشته است. نخستین سیاره فراخورشیدی که در سال 1992 توسط تلسکوپ زمینی کشف شد، در مدار ستاره‌ای به نام 51 Pegasi قرار دارد. از آن زمان، هابل به کشف هزاران سیاره فراخورشیدی دیگر کمک کرده که برخی از آنها شبیه به زمین هستند و ممکن است میزبان حیات باشند.

هابل در طول فعالیت خود با چالش‌هایی نیز روبرو شده است. در سال 1993، یکی از ژیروسکوپ‌های آن از کار افتاد که باعث از دست رفتن دقت آن شد. با این حال، فضانوردان در سال‌های 1997، 2002 و 2009 با انجام مأموریت‌های تعمیراتی به فضا سفر کردند و هابل را ارتقا دادند.

تلسکوپ فضایی هابل در سال 2004 با تلسکوپ فضایی اسپیتزر همراه شد و در سال 2009، تلسکوپ فضایی جیمز وب نیز به فضا پرتاب شد. با این حال، هابل همچنان به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای علمی در فضا به فعالیت خود ادامه می‌دهد و به دانشمندان در درک بهتر کیهان کمک می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط»
  • تلسکوپ فضایی هابل ۳۴ ساله شد
  • شاید موشک‌های آینده بدون سوخت کار کنند!
  • چراغ دریایی
  • «عیدیHD»؛ سفری به سرزمین طنز و خلاقیت
  • بودجه و شجاعت بازگشت به ماه وجود ندارد!
  • دلایل فرود نیامدن مجدد انسان روی ماه
  • معرفی برگزیدگان «سرزمین شعر»
  • سریال سرزمین مادری متوقف شد
  • سحر دانشور: حوزه زنان رسانه ندارد!