Web Analytics Made Easy - Statcounter

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره میزان تاثیر سوابق تحصیلی و فهرست منابع سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۰ منتشر شد. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص مصوبات بیست و چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو و همچنین منابع آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ منتشر شد.   مطابق این اطلاعیه، میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ همانند سال ۱۳۹۹ حداکثر ۳۰ درصد با تاثیر مثبت و مواد و ضرایب دروس امتحانی و دروس موثر سوابق تحصیلی آزمون سال ۱۴۰۰ همانند سال ۱۳۹۹ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین مصوبه هفدهمین جلسه ۹۷/۱۲/۲۶ شورای سنجش و پذیرش دانشجو مجدداً تائید شد و از آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ و بعد از آن، سنجش فقط با یک آزمون و بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ انجام می‌شود.

برای داوطلبان دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی که در گروه آزمایشی علوم انسانی شرکت می‌کنند، منابع درس امتحانی «فرهنگ و معارف اسلامی» کتاب‌های «اصول عقاید ۱، ۲ و ۳»، منابع دروس امتحانی «زبان عربی عمومی و تخصصی» کتاب‌های «عربی، زبان قرآن ۱، ۲ و ۳» و منابع درس امتحانی «تاریخ» کتاب‌های «تاریخ اسلام ۱ و ۲ و تاریخ ۳ (ایران در دوره اسلامی)» درنظر گرفته می‌شود. در زمان ثبت‌نام آزمون سراسری در گروه علوم انسانی، داوطلبان دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی باید انتخاب کنند که صرفاً به یکی از دفترچه سوالات عمومی و تخصصی گروه علوم انسانی از «منابع دیپلم علوم انسانی» پاسخ می‌دهند یا به دفترچه سوالات گروه علوم انسانی که «منابع چهار درس الهیات و معارف اسلامی، زبان عربی عمومی و تخصصی و تاریخ آن»، کتاب‌های دیپلم علوم و معارف اسلامی است.

با توجه به موارد فوق فهرست کتب منبع سؤالات آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ بر اساس نظام ۳-۳-۶ به شرح جداول ذیل است:

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: منابع کنکور کنکور 1400 سازمان سنجش شورای سنجش و پذیرش دانشجو معارف اسلامی سوابق تحصیلی علوم انسانی دیپلم علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۰۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنکور سراسری فردا و پس فردا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ ذوالفقاری گفت: این آزمون در ۱۲ حوزه در ۱۲ شهرستان برگزار می‌شود. 
او با اشاره به شرکت ۱۸ هزار و ۴۴۳ نفر در این آزمون‌ها افزود: دو هزار و ۳۰۱ نفر در گروه آزمایشی ریاضی، هشت هزار و ۱۲۰ نفر در گروه آزمایشی تجربی، پنج هزار و ۷۰۱ نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، ۷۹۸ نفر  در گروه آزمایشی هنر و هزار و ۵۲۳ نفر در گروه آزمایشی زبان شرکت کرده‌اند.
رئیس دانشگاه اراک عنوان کرد: از این مجموع ۱۱ هزار و ۹۲۸ نفر معادل ۳۵ درصد مذکر و مابقی مؤنث هستند. 
ذوالفقاری شروع آزمون را هشت صبح عنوان و درخواست کرد داوطلبان یک ساعت قبل از شروع آزمون در حوزه‌های امتحانی حضور داشته باشند. 
او افزود: در روز اول آزمون گروه‌های ریاضی و انسانی و بعدازظهر ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه آزمون هنر و زبان و همچنین روز دوم آزمون گروه تجربی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری کنکور سراسری فردا و پس فردا
  • اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
  • آزمون کنکور سراسری فردا در گیلان
  • امروز؛ آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری
  • مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید
  • بیش از ۷۲۰ هزار نفر کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ گرفتند
  • اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور
  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را دریافت کردند
  • ۳۲۷ هزار نفر کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را دریافت کردند
  • برگزاری نوبت اول کنکور سراسری با حضور ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی