Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: اکنون شرایط به گونه‌ای است که اگر مجلس یک یا دو وزیر دیگر از دولت را استیضاح کند دولت مستقر سقوط خواهد کرد.

قدس آنلاین: احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس و نماینده مردم قم در برنامه تهران ۲۰ که از شبکه پنجم سیما پخش می‌شد، اظهار کرد: مجلس با مصلحت اندیشی به دولت کمک می‌کند تا به راحتی به خرداد ماه سال آینده یعنی پایان مهلت خود قانونی برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چراکه هدف مجلس کمک به دولت برای سهولت در ادامه کار خود است. اکنون شرایط به گونه‌ای است که اگر مجلس یک یا دو وزیر دیگر از دولت را استیضاح کند دولت مستقر سقوط خواهد کرد.

وی ادامه داد: آقای قالیباف جلسه‌ای با تیم اقتصادی دولت یعنی آقایان خاوازی وزیر کشاورزی، رزم حسینی وزیر صمت، همتی رئیس کل بانک مرکزی، دژپسند وزیر اقتصاد و چند عضو دیگر این تیم جلسه داشت تا وضعیت اقتصادی را بررسی کند و به دولت کمک کند. در صورتی که رسیدگی به وضعیت اقتصادی وظیفه دولت و رئیس جمهور است نه رئیس مجلس. اما رئیس مجلس با کمک به دولت درصدد است تا دولت را برای ادامه کار یاری کند. خود آقای زنگنه می‌گوید که من بیشتر از اینکه به جلسات دولت بروم در جلسات مجلس شرکت می‌کنم.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: حقیقت این است که اگر الان استیضاح  رئیس جمهور را در مجلس شروع کنیم، روند آن در حدود ۲ ماه طول می‌کشد و به ماه دهم سال می‌رسیم، بعد از آن نیز معاون اول رئیس جمهور به مدت ۳ ماه رئیس دولت می‌شود و بعد از هم به تعطیلات عید می‌رسیم و اندکی بعد نیز مهلت کارِ دولت تمام می‌شود و اگر نتیجه‌ای داشت انجام می‌شد؛ بنابراین ما در مجلس به این نتیجه رسیده‌ایم که استیضاح انجام نشود.

وی افزود: ما در حوزه تامین کالاهای اساسی با تهیه کالابرگ برای مردم دو نکته را در نظر گرفته‌ایم. نخست اینکه تا عید نوروز کالای اساسی مردم را تامین کنیم و مردم از این موضوع خاطر جمع باشند که حداقل کالاهای اساسی مورد نیاز خود را بدست می‌آورند. منبع تامین اعتبار این موضوع هم بند (و) و فروش‌هایی که دولت در حال انجام آن است تامین می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استیضاح احمد امیرآبادی فراهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۰۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان همچنان چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم

عطااللّه هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۶۰۰ هزارتن گندم از کشاوزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ هزارتن رشد داشته است.

به گفته او، بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش های نرمال در اردیبهشت برآورد می شود که میزان خرید تضمینی گندم با پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران و اعلام جایزه تحویل به ۱۲ میلیون تن برسد که نسبت به سال قبل ۱۴ درصد رشد خواهد داشت.

هاشمی ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که تولید گندم به بالای ۱۴ میلیون تن برسد که در صورت اعلام جایزه تحویل و جلوگیری از هدررفت تولید، خودکفایی به طور کامل تحقق می یابد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه برداشت گندم در ۸ استان در حال انجام است، افزود: از مسئولان انتظار داریم که هرچه سریع تر جایزه تحویل را اعلام کند تا از هدررفت گندم‌تولیدی جلوگیری می کند.

او گفت: با توجه به شرایط مساعد بارندگی و تولید انتظار می رود که هرچه سریع تر جایزه گندم توسط رئیس جمهور اعلام شود و کماکان پیگیر این موضوع هستیم تا از واردات گندم بی نیاز شویم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • کشاورزان همچنان چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • وزیر ارتباطات: برای سومین بار رفع فیلتر گوگل‌پلی را در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران
  • خاندوزی: تمام بدهی های کشور به بانک توسعه اسلامی را تسویه کردیم
  • ببینید | پایان سفر رئیس جمهور به پاکستان؛رئیس جمهور عازم سریلانکا شد
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند