Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@15:09:21 GMT

۶۱۰ واحد تولیدی و صنعتی در بروجرد وجود دارد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۰۸۵۲

۶۱۰ واحد تولیدی و صنعتی در بروجرد وجود دارد

حسن مروتی روز سه شنبه در نخستین همایش توسعه پایدار بروجرد در دانشگاه آیت الله بروجردی برگزار شد، افزود: نرخ بیکاری در شهرستان بالاتر و نرخ مشارکت اقتصادی پایین تر از متوسط کشوری است.

وی اظهارداشت: پاسخگویی به نیازهای منطقه و احتیاجات جامعه، صنعت، ارتقا سرمایه اجتماعی، اشتغالزایی از برنامه هایی است که در دستور کار دانشگاه قرار دارد و هم اکنون نیز ۲۰ صنعت در شهرستان وجود دارد که همکاری دانشگاه و صنعت در رفع مشکلات می تواند، موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه آیت الله بروجردی بیان کرد: از طریق گفتمان سازی و استفاده از تجربه های اساتید دانشگاه تصمیم سازی و عمل می شود که می تواند نتایج مطلوبی داشته باشد.

مروتی اضافه کرد: مدیران به دلیل مشغله های کاری فرصت فکر کردن و گرفتن تصمیمات بزرگ را ندارند، در این مقطع کنونی باید با هم اندیشی نخبگان و ایجاد شورای مشورتی به توسعه شهرستان بروجرد کمک کنیم که در این زمینه ۱۰۵ مقاله دریافت شد که ۹۵ مقاله پذیرفته شده است. 

وی تاکید کرد: دانشگاه آیت الله بروجردی در سال ۸۴ تاسیس شد و هم اکنون پنج هزار دانشجو در این دانشگاه در رشته های مختلف مشغول به تحصیل هستند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: با توجه به ساختارهای هر منطقه باید به گذشته نگاه کنیم که چطور دچار چالش صنعتی شده ایم که ۳۴ درصد صنایع استان در بروجرد قرار دارد و ۲۰ واحد صنعتی بزرگ با چالش های بزرگی روبرو بودند که با رویکرد حفظ ظرفیت های موجود مشکلات و چالش ها در صنایع بزرگ رفع شد و صنایع بزرگ شهرستان به سود دهی و اجرای طرح توسعه رسیده اند.

محمدرضا صفی خانی افزود: باید از ظرفیت های مختلف به خصوص دانشگاهی استفاده و نگاه توسعه گرانه در واحدهای صنعتی باعث موفقیت می شود.

وی اضافه کرد: ۱۸۳ واحد صنعتی جدید در شهرستان بروجرد وجود دارد که در ۶۱۳ پروانه بهره برداری صادر شده و در سال گذشته ۱۸ واحد تولیدی در شهرستان بروجرد به چرخه تولید برگشته اند.

رییس سازمان صمت لرستان افزود: ۲۱۰ واحد تولیدی اقبالی برای تولید ندارند؛ اما بروجرد دارای ظرفیت های خوب صنعتی و معدنی است که می تواند باعث توسعه یافتگی شود.

برچسب‌ها بروجرد لرستان همایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجرد لرستان همایش بروجرد لرستان همایش اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۰۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو

هاشم علایی گفت: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان «ایران اکسپو» از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت‌ماه امسال در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود که در این نمایشگاه، چند واحد تولیدی شهرک‌های صنعتی استان حضور خواهند یافت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از حمایت مالی این شرکت از حضور تولید کنندگان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی خبر داد و افزود: نمایشگاه ایران اکسپو به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور، فرصت بسیار مناسبی برای تولید کنندگان محسوب می‌شود تا ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، نسبت به استفاده از ظرفیت بازارهای جدید صادراتی و توسعه بازارهای موجود اقدام کنند.

به گفته او، با حمایت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تلاش می‌کنیم تا ضمن کمک به ارتقاء دانش و فناوری تولید کنندگان، زمینه‌های شناسایی، توسعه بازار هدف و فروش محصولات تولیدی آنان نیز فراهم شود.

علایی، این حمایت‌ها را در قالب اجاره غرفه، بازدید از نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی، توانمندی، اکسپو، نمایشگاه فروش و همچنین اعطای کمک هزینه‌های اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور برشمرد و افزود: امیدواریم با برنامه‌های حمایتی که در قالب کمک‌های بلاعوض از واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران انجام می‌شود شاهد توسعه صنعت استان و افزایش اشتغال در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم اطفا شد
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم ‌+ تصویر