Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@02:21:18 GMT

۵۰ هکتار عرصه طبیعی بیستون طعمه حریق شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۱۰۱۰

۵۰ هکتار عرصه طبیعی بیستون طعمه حریق شد

به گزارش همشهی آنلاین به نقل از ایرنا، فریدون یاوری اظهار کرد: در پی آتش‌سوزی منطقه حفاظت شده بیستون از روز جمعه ۲۵ مهر، ماموران یگان حفاظت شهرستان‌های کرمانشاه، هرسین و بخش بیستون به منطقه اعزام و در چندین مرحله اطفاء در مناطق مختلف و پس از تلاش فراوان، سرانجام موفق به مهار شعله‌های آتش و اطفای آن شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه  اظهار کرد: از همان روزهای نخستین آتش‌سوزی در منطقه، همه همکاران استان در حالت آماده‌باش قرار گرفتند و اکیپ‌های مختلفی برای اطفاء حریق به منطقه اعزام شدند. سخت‌گذر بودن منطقه و وزش باد عملیات مهار آتش را با چالش مواجه کرده بود که خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان شعله‌های آتش در نقاط مختلف منطقه مهار و به طور کامل اطفاء شد.

یاوری اضافه کرد: باوجود اینکه عملیات اطفاء حریق در چندین مرحله و در نقاط مختلف صورت گرفت، وزش باد موجب شعله‌ور شدن شعله‌های آتش در بخش‌های دیگری از منطقه می‌شد که این عامل باعث شد عملیات اطفاء حریق به طول بیانجامد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در پایان گفت: از تمام امکانات موجود از جمله دستگاه دمنده و آتش‌کوب برای کنترل آتش استفاده شد که بتوان میزان خسارت به پوشش گیاهی منطقه را به حداقل رساند.

کد خبر 558807 برچسب‌ها استان کرمانشاه حوادث - آتش سوزی محیط زیست ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان کرمانشاه حوادث آتش سوزی محیط زیست ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۱۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محیط زیست روی مدار "رهاورد"

به گزارش جام جم و به نقل از شبکه رادیویی ایران، محیط زیست شامل همه چیز از اقیانوس گرفته تا جنگل‌ها می‌شود و بر هر بخش از زندگی تأثیر می‌گذارد.

مریم بانو فطرتی تهیه کننده برنامه «رهاورد» گفت: با گسترش روزافزون جمعیت و توسعه فناوری‌ها، مفهوم محیط زیست به یکی از مهم‌ترین مسائل جامعه و جهان تبدیل شده است. محیط زیست به کلیه عوامل زیستی و غیرزیستی اطراف ما اطلاق می‌شود که تأثیر مستقیم و غیرمستقیمی بر زندگی ما دارد.

وی ادامه داد: این عوامل شامل جانداران، گیاهان، منابع آب، هوا، خاک و تمامی عوامل طبیعی و انسانی می‌شوند که با هم در ارتباط هستند و به تعادل اکولوژیک جامعه کمک می‌کنند و حفظ تعادل این عوامل ضروری است تا بتوانیم زیست‌بوم‌ها و منابع طبیعی را حفظ کرده و از بی نظمی بیولوژیکی جلوگیری نماییم.

تهیه کننده «رهاورد» تصریح کرد: حفاظت از محیط زیست از اهمیت بسیاری برخوردار است، این اهمیت به علت تأثیر مستقیم آن بر زندگی انسان‌ها و سایر موجودات زنده است، حفاظت از محیط زیست نه تنها وظیفه اخلاقی ماست بلکه بهره‌وری و پایداری جوامع انسانی را تضمین می‌کند.

فطرتی افزود: از همین رو در برنامه «رهاورد» میزبان دکتر علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور، دکتر حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست، محمد درویش پژوهشگر و فعال حوزه محیط زیست خواهیم شد و در راستا با طرح هفته های ایرانی و سفر به استان «هرمزگان» با مهندس حبیب مسیحی تازیانی مدیرکل اداره حفاظت از محیط زیست استان هرمزگان گفت و گو خواهیم کرد.

گفتنی است «رهاورد» یکشنبه دوم اردیبهشت ساعت 13:30 از رادیو ایران تقدیم می شود.

دیگر خبرها

  • حمله اوکراین به منطقه اسمولنسک روسیه/ پالایشگاه طعمه حریق شد+فیلم
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • اطفاء حریق یک واحد صنفی در تربت حیدریه
  • ممنوعیت چیدن لاله واژگون
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • آتش‌سوزی در پامنار
  • حضور آفرود سواران در عرصه های منابع طبیعی ممنوع می باشد
  • محیط زیست روی مدار "رهاورد"
  • شرکت حدود ۱۰ هزار نفر از روستاییان در کارگاه‌های آموزش اطفای حریق