Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، مصوبات بیست و چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو 22 مهر ماه 99 و منابع آزمون سراسری سال 1400 اعلام شد.

براین اساس، در آزمون سراسری سال 1400 مطابق مصوبات بیست و چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مقررات ذیل اجرا می‌شود.

میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 1400 همانند سال 1399 حداکثر 30 درصد با تاثیر مثبت است و مواد و ضرایب دروس امتحانی و دروس موثر سوابق تحصیلی آزمون سال 1400 همانند سال 1399 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصوبه هفدهمین جلسه 26 اسفند 97  شورای سنجش و پذیرش دانشجو مجدداً تائید شد و از آزمون سراسری سال 1400 و بعد از آن، سنجش فقط با یک آزمون و بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید 3-3-6  انجام می‌شود.

برای داوطلبان دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی که در گروه آزمایشی علوم انسانی شرکت می‌کنند، منابع درس امتحانی «فرهنگ و معارف اسلامی» کتاب‌های «اصول عقاید 1، 2 و 3»، منابع دروس امتحانی «زبان عربی عمومی و تخصصی» کتاب‌های «عربی، زبان قرآن 1، 2 و 3» و منابع درس امتحانی «تاریخ» کتاب‌های «تاریخ اسلام 1 و 2 و تاریخ 3 (ایران در دوره اسلامی)» درنظر گرفته می‌شود. در زمان ثبت‌نام آزمون سراسری در گروه علوم انسانی، داوطلبان دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی باید انتخاب کنند که صرفاً به یکی از دفترچه سوالات عمومی و تخصصی گروه علوم انسانی از «منابع دیپلم علوم انسانی» پاسخ می‌دهند یا به دفترچه سوالات گروه علوم انسانی که «منابع چهار درس الهیات و معارف اسلامی، زبان عربی عمومی و تخصصی و تاریخ آن»، کتاب‌های دیپلم علوم و معارف اسلامی است.

فهرست کتب منبع سؤالات آزمون سراسری سال 1400 بر اساس نظام 3-3-6 در پایگاه این سازمان از این آدرس در دسترس است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان سنجش آموزش کشور کنکور آزمون کنکور نظام قدیم منابع آزمون سراسری سال 1400 آزمون سراسری سال 1400 معارف اسلامی علوم انسانی دیپلم علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۱۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نام‌نویسی جاماندگان در نوبت دوم کنکور سراسری

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، با توجه به درخواست مکرر داوطلبانی‌که تا تاریخ تعیین شده به دلیل تعطیلات عید نوروز موفق به نام‌نویسی در نوبت دوم آزمون کارشناسی ۱۴۰۳ نشدند، برای آخرین بار ترتیبی اتخاذ شده است که از امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین تا پنجشنبه ۳۰ فروردین بتوانند نسبت به نام‌نویسی در آزمون مذکور اقدام کنند.

داوطلبان باید ضمن مطالعه دفترچه راهنمای نام‌نویسی و اطلاعیه‌های مذکور که از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل دسترس است، نسبت به ثبت‌نام در همین درگاه اطلاع‌رسانی اقدام کنند؛ این آخرین فرصت برای متقاضیانی است که موفق به ثبت‌نام در این آزمون نشده‌اند و بدیهی است پس از تاریخ فوق هیچ درخواستی برای ثبت‌نام و یا ویرایش اطلاعات قابل پذیرش نخواهد بود.

به گفته مسئولان سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبانی که قبلاً در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند در این مرحله امکان ویرایش اطلاعات ندارند.

 آزمون نوبت دوم برای داوطلبان در روز‌های پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد و داوطلبان باید توجه کنند که نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ روز‌های پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری با سوالات تقلبی کنکور
  • بازداشت ۲۰ نفر در خصوص فروش سئوالات کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • تقلب سازمان یافته در کنکور سال گذشته رخ نداد/ تجربی پر جمعیت‌ترین گروه آزمایشی در آزمون سراسری است
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش بعد از کنکور ابلاغ می‌شود
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور پس از نوبت اول کنکور سراسری ابلاغ می‌شود
  • آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • آغاز نام‌نویسی جاماندگان در نوبت دوم کنکور سراسری
  • آغاز ثبت نام جاماندگان کنکور
  • ثبت نام جاماندگان کنکور در این ۲ روز
  • آخرین فرصت ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ آغاز شد