Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا حیدری مدیر جهاد کشاورزی رباط‌کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی ۲۳مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی شامل دیوارکشی، بنا، سوله غیر مجاز و محوطه سازی با حضور و دستور نماینده محترم دادستان، رئیس امور اراضی و برخی از کارکنان جهاد کشاورزی و یگان انتظامی این شهرستان در روستای کاظم آباد شهرستان تخریب و منجر به آزادسازی تقریباً ۱۸ هزار مترمربع از اراضی مرغوب کشاورزی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با با اشاره به تخریب ۱۳۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز و آزادسازی ۱۷ هزار متر مربع از اراضی زراعی و باغی رباط‌کریم در دو هفته گذشته گفت: ۱۳۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی شامل دیوارکشی، بنای غیرمجاز، محوطه‌سازی و آلاچیق در روستاهای حصارمهتر، انجم‌آباد و شهرآباد شهرستان تخریب و منجر به آزادسازی اراضی کشاورزی شد. 

مدیر جهاد کشاورزی رباط‌کریم ادامه داد: همچنین در اجرای احکام قضایی، یک مورد از احکام قطعی در روستای انجم‌آباد با حضور ریاست اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رباط‌کریم، نماینده حقوقی و برخی از کارکنان جهادکشاورزی و یگان محترم انتظامی، قلع و قمع شد.

حیدری با تأکید بر اینکه حفاظت از اراضی کشاورزی وظیفه همگانی است از بهره‌برداران خواست قبل از هرگونه ساخت و ساز در حریم و خارج از بافت روستا نسبت به اخذ مجوز از مراجع ذی‌صلاح اقدام کنند. 

وی خاطرنشان کرد: حفظ و حراست از باغات و اراضی کشاورزی جزء اولویت‌های مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رباط‌کریم است. 

مدیر جهاد کشاورزی رباط‌کریم با بیان اینکه ما باید اراضی کشاورزی را به عنوان یک امانت راستای تولید در بخش کشاورزی حفظ و حراست کنیم از همه افرادی که قصد تغییر کاربری بر روی اراضی کشاورزی و باغات را دارند درخواست کرد ابتدا به ساکن از جهاد کشاورزی استعلام کرده تا در آینده دچار مشکل نشوند.

حیدری در پایان از مردم خواست تا از طریق سامانه ۱۳۱ جهاد کشاورزی، این مدیریت را در حفظ و حراست از باغات و اراضی زراعی همراهی کنند.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی آزادسازی رباط کریم کاربری اراضی علیرضا حیدری تخریب ساخت و ساز غیرمجاز کشاورزی رباط کریم اراضی کشاورزی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۱۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ۴۳ پرونده تغییر کاربری اراضی در مازندران

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی مازندران از بررسی ۴۳ فقره پرونده تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، محمدرشید رستمی، امروز_دوشنبه سوم اردیبهشت _ در جلسه کارگروه بررسی تغییر کاربری اراضی کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه در جلسه کمیسیون تبصره یک ماده بررسی پرونده‌های تغییر کاربری اراضی کشاورزی استان دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: در کمیسیون یک تغییر کاربری که با حضور عضو ناظر اداره بازرسی و سایر اعضا برگزار شد، ۴۳ فقره پرونده بررسی و تصمیماتی در جهت رد یا صدور مجوز تغییر کاربری آن اتخاذ شد.

وی افزود: با توجه به قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و لزوم امنیت غذایی مردم، هرگونه تغییر کاربری در زمین‌های کشاورزی بدون دریافت مجوز از جهاد کشاورزی جرم محسوب شده و مشمول جرایم قانونی و قلع قمع مستحدثات غیرمجاز می‌شود.

کد خبر 746909

دیگر خبرها

  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • بررسی ۴۳ پرونده تغییر کاربری اراضی در مازندران
  • آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ/ ۷ استخر تخریب شد
  • ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل شناسایی شد
  • آزاد سازی ۲۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی اسلامشهر
  • مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی در کرج
  • تخریب ۳ استخر تفریحی در اراضی دولتی البرز