Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: نمایش دایک کاری از گروه تئاتر بجنورد است که توانست از جشنواره بین المللی کویینتای یونان جایزه بهترین نمایش و بهترین طراحی صحنه را کسب کند.

ابوالحسن حیدری  روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این جشنواره نمایشنامه هایی از کشورهای روسیه، یونان، رومانی، اسپانیا، ایتالیا، مراکش به نمایش گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دایک نماینده ایران در جشنواره «جوی فست» اوکراین نیز بود و در این جشنواره توانست جوایز بهترین بازیگری زن، بهترین بازیگری مرد و بهترین طراحی صحنه را دریافت کند.

این نمایش در سه سال اخیر ۱۱ جایزه ملی و بین المللی را نیز کسب کرده است.

هیوا ربانی و حامد عالمی پور نویسنده و کارگردان نمایش دایک هستند.

این نمایش با بازی درخشان راضیه بدرانلویی، سید علی محمدی و سید امیرحسین جان نثار روی صحنه رفت و همچنین سعید آقایی طراح صحنه و لباس بود که  موفق به دریافت جایزه بهترین طراحی صحنه  شد.

 نمایش دایک اثر برگزیده جشنواره تئاتر فتح خرمشهر و اثر برگزیده در بخش چهل سالگی جشنواره بین المللی تئاتر فجر در سال ۹۷ نیز بود.

دایک نمایش مادری است که  ۲۰ سال انتظار فرزندش را کشیده است و در کنار داستان این مادر، یک قصه موازی دیگر از سربازی را می‌بینیم که اجازه ندارد به دیدن مادر مریضش برود.

اکنون ۹ گروه نمایشی ثبت شده در خراسان شمالی فعال است.

جشنواره نمایش کووینتای رودز یونان امسال برای نخستین بار در روزهای ۱۴ و ۱۵ اکتبر (۲۳- ۲۴ مهر) در آتن برگزار و نتایج آن دوشنبه شب اعلام شد.  

برچسب‌ها بجنورد هنرمند تئاتر خراسان شمالی جشنواره ‌های فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد هنرمند تئاتر خراسان شمالی جشنواره های فجر بجنورد هنرمند تئاتر خراسان شمالی جشنواره های فجر اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۱۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد

به همت شرکت کتیبه شمس و همکاری انجمن موسیقی و انجمن نمایش استان یزد، دور همی صمیمانه‌ای با حضور پیشکسوتان عرصه موسیقی و هنرمندان هنر‌های نمایشی استان یزد در مکان برج آسمان برگزار شد.

در این آیین که با حضور سید عباس دهقان معاون هنری، سلمان برقی رئیس امور هنری، مهدیه امامی کارشناس حوزه نمایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید خالویی رئیس انجمن موسیقی و علی جاور رئیس انجمن هنر‌های نمایشی استان همراه بود در یک فضای صمیمی و گرم هنرمندان به گفتگو و بیان خاطره پرداخته و پیشنهادات خود را در خصوص برگزاری جشنواره‌ها، اجرا‌ها و پیشبرد فرهنگ و هنر استان به مسئولین اداره ارشاد و روسای انجمن‌های موسیقی و نمایش ارائه دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • فراموشی و آلزایمر روی صحنه تئاتر
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • هنر نمایشی ابزار‌ی برای انتقال موضوعات و مفاهیم به جامعه
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر