Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران در پاسخ به این پرسش که «اکنون وضعیت مراکز درمانی استان تهران در درمان بیماران کرونایی چگونه است؟»، اظهار داشت: تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان تهران به بیش از 5500 بیمار رسیده است؛ به طوری که در 24 ساعته گذشته نزدیک به 800  بیمار  جدید بستری داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه میزان مرگ و میر بیماران کرونایی در استان تهران بسیار بالاست، ادامه داد: تنها کاری که اکنون انجام داده‌ایم، افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی در تمام گروه‌های مختلف در استان تهران است.

معاون درمان ستاد مقابله با  کرونا  در استان تهران با تأکید بر افزایش و تشدید نظارتها بر مراکز درمانی استان تهران، بیان داشت: عمدتا بحث مهم ما اکسیژن رسانی است؛ همچنین اینکه پروتکل‌ها و خط مشی درمانی درست انجام می‌شود.

توکلی در پاسخ به این پرسش که «چرا برخی بیماران مبتلا به کرونا در خصوص بستری و پذیرش دچار مشکل هستند؟»،گفت: بله، متاسفانه این مشکل وجود دارد و مقداری در تخت بیمارستانی با محدودیت روبرو هستیم؛ البته برنامه ریزی می‌کنیم تا تخت‌ها را در سیستم نرم افزاری، یکپارچه و هماهنگ کنیم.

وی اضافه کرد: قصد داریم با راه اندازی سامانه‌ای، مردم بتوانند در جریان بیمارستان‌هایی که ظرفیت پذیرش و تخت خالی دارند، قرار گیرند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تهران کرونا تهران کرونا ستاد مقابله با کرونا مرگ و میر کرونایی استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۱۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صف‌های طولانی بیماران برای گرفتن نوبت‌های پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نامه ای به وزیر بهداشت خواستار حفظ کرامت بیماران و بهبود شرایط نوبت دهی الکترونیکی به آنها شد. ایجاد “سامانه نوبت دهی آنلاین” از طریق سکوی مناسب نوبت دهی به منظور جلوگیری از چادرخوابی از مهمترین سرفصل های این نامه است. در بخش های دیگری از این نامه آمده است که: به دفعات مشاهده شده است که برخی از بیماران پس از طی کیلومترها فاصله و رسیدن به مراکز استانی جهت دریافت خدمات درمانی؛ با لغو نوبت، تاخیر در نوبت و … مواجه شده‌اند که مورد مذکور خود عامل مهمی در چادرخوابی، کارتن خوابی بیماران و همراهان ایشان در اطراف مراکز درمانی می‌باشد.
در بخش دیگری از این نامه گفته شده: فراهم نمودن ساختاری مناسب در نوبت دهی به مراجعان این امکان را می‌دهد که به طور مستقیم از تغییرات و به روز رسانی‌های سیستم درمانی مطلع شوند و اطلاعات دقیقی در مورد نوبت دهی و فرایند درمان خود را دریافت نمایند. طبیعی است که وجود بستری صحیح در نوبت دهی به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند چرا که هزینه‌های مربوط به نوبت دهی و رزرو به طور سنتی کاهش می‌یابد. این مهم منجر به کاهش هدر رفت منابع مالی و انسانی می‌شود که خود یکی از شاخه‌های اقتصاد سلامت و استانداردسازی خدمات است.

دیگر خبرها

  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • صف‌های طولانی بیماران برای گرفتن نوبت‌های پزشکی
  • (ویدئو) سگ‌های درمانگر
  • افزایش ۵ برابری اعتبارات بیمه خدمات درمانی معتادان در حین درمان در گلستان
  • معاینه تخصصی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان سمنان ۱۸ درصد افزایش یافت
  • بیش از ۳ هزار خدمت در بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه ارائه شد
  • تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش می‌یابد
  • ارتقاء بستر ارتباط پزشک با بیمار حیاتی است/ پلتفرم مناسب نوبت دهی اینترنتی باید ایجاد شود
  • افزایش طول عمر بیماران تالاسمی با دریافت خدمات درمانی مطلوب در بیمارستان های استان
  • برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟