Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@23:13:00 GMT

شرکت خدمات مالی شهر در تملک شهرداری نیست

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۲۴۳۸

شرکت خدمات مالی شهر در تملک شهرداری نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حسن رسولی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در جریان رسیدگی به مصوبه اصلاحی و تنقیحی مرتبط با ساماندهی وضعیت سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران در چهل و چهارمین نشست شورا که امروز برگزار شد، گفت: در گذشته شورای شهر مصوبه‌ای داشته است. بر اساس این مصوبه شرکت خدمات مالی شهر از جمله شرکت‌های نسل اول که اکثریت سهام متعلق به شهرداری است، احصا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر ۱۰۰ درصد سهام این شرکت متعلق به سازمان بازنشستگی است. شهرداری مصوبه‌ای داده است که این مسئله را اصلاح کنیم.

رسولی عنوان کرد: این شرکت در تملک شهرداری نیست. با اصلاح مصوبه قبلی، شرکت خدمات مالی شهر مثل سایر شرکت‌های نسل دوم در نظر گرفته می‌شود و می‌تواند اختیار صفر و صد آن در دست سازمان بازنشستگی شهر تهران باشد. پیشنهاد می‌کنم اعضای شورا به این بند رأی بدهند که این مشکل حقوقی که سال‌ها گریبان‌گیر شهردار است، حل شود.

خزانه‌دار شورا تاکید کرد: ۱۰۰ درصد سهام شرکت هادیان شهر متعلق به شهرداری است. خودرو سرویس و الی آخر هم همین‌طور. موضوع لایحه شهردار به‌طور مشخص شرکت خدمات مالی شهر را در بر می‌گیرد و لاغیر. اینکه شهرداری چرا درباره دیگر شرکت‌ها لایحه نداده است؛ حق با شهردار است. درباره بهانه خصوصی سازی نشدن شرکت خدمات شهر هم باید بگویم که این شرکت اساساً وجودش زائد است.

خزانه‌دار شورا بیان کرد: جلسات مختلفی با سازمان بازنشستگی داشتیم که این شرکت فعالیتش مغایر قانون است. شهرداری کار حسابرسی داخلی می‌کند و سایر وظایفی که در اساسنامه آورده است به عهده این شرکت است. در حقیقت این یک انحصار است. سازمان بازنشستگی بعد از اصلاح مصوبه می‌تواند اقدامات لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر هیأت مدیره و مجمع سازمان بازنشستگی نمی‌تواند به بحث ورود کند زیرا بر اساس اشتباه قبلی نام این شرکت در لیست شرکت‌های نسل اول آمده است که اکثریت سهام آن در اختیار شهرداری است. پیشنهاد می‌کنم به لایحه شهرداری رأی بدهید. اگر هر کسی پیشنهاد تسری این مصوبه به سایر شرکت‌ها را دارند، می‌توانند شهردار را موظف کنند که در این رابطه لایحه بدهد یا درقالب طرح این شرایط را فراهم کنند.

رسولی در ادامه به عنوان موافق تصویب لایحه شهرداری گفت: سهام قالب شرکت خدمات شهر متعلق به شهرداری نیست. ما در اقلیت هستیم. بر اساس قانون تجارت درباره حقوق سهامدار اکثریت نمی‌توانیم تصمیم‌گیری بکنیم.

وی افزود: شرکت خودرو سرویس و هادیان شهر در ابتدا متعلق به شهرداری بوده و بعد به سازمان بازنشستگی منتقل شده است. بنابراین، این شرکت‌ها متعلق به شهرداری نیستند. به دو دلیل پیشنهاد رأی مثبت به این لایحه می‌دهم. اول اینکه عمده سهام متعلق به ما نیست و دوم اینکه در گذشته به اشتباه این مصوبه آمده است.

کد خبر 5052526

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران حسن رسولی قانون تجارت شورای شهر تهران هفته ناجا شهرداری تهران ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش سازمان تامین اجتماعی پلیس راهور قوه قضاییه وضعیت راهها متروی تهران آلودگی هوا شبکه شاد آتش سوزی آیت الله سید ابراهیم رئیسی شرکت خدمات مالی شهر سازمان بازنشستگی متعلق به شهرداری شهرداری نیست شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۲۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر در یک شب

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، شامگاه گذشته، دوشنبه، 27 فروردین‌ماه، طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح مناطق 11، 12 و 16 با هماهنگی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران و با حضور سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه 11، پیمان ضیائی، معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، حمیدرضا عموزاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه، شهرداران نواحی 4گانه، محمد اسماعیلی، رئیس اداره ساماندهی آسیب‌های اجتماعی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران به همراه اکیپ معبربان و شهربان و گشت حامی شهر در منطقه 11 به اجرا درآمد.

بر اساس این گزارش اجرای این طرح که از ساعت 21 تا یک بامداد روز بعد به طول انجامید، طرحی بود که در دل طرح فوریتی دو هفته‌ای ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی، شامل 5 گروه تکدی‌گران، معتادان متجاهر، بی‌سرپناهان، زباله‌گردان و کودکان کار به طور ویژه گنجانده شد و هدف از اجرای آن، پاکسازی مؤثر و ضربتی معابر سطح منطقه از گروه آسیب‌دیدگان معتادان متجاهر بود.

موسوی، شهردار منطقه با تأکید بر اینکه منطقه 11 با حداکثر توان از نخستین روز اجرای این طرح در حال اقدام است، گفت: طرح ویژه گفته‌شده با حضور خودروی گشت، اتوبوس و عوامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران به اجرا درآمد و تمرکز آن بیشتر بر محدوده راه‌آهن، میدان بهداری، خیابان شوش، میدان رازی، خیابان رازی، بوستان و میدان رازی، پل 9 دی (حق‌شناس)، بوستان گل‌ها، بوستان هاشمیان و خیابان وحدت اسلامی بود و طی این برنامه، در حدود 70 معتاد متجاهر شناسایی و تحویل مرکز فوریت‌ خدمات اجتماعی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شدند.

گفتنی است طرح فوریتی دو هفته‌ای ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی شهرداری تهران در مناطق 22گانه از هفته پیش أغاز شده و تا 31 فروردین‌ماه ادامه دارد؛ همچنین به گفته کارشناسان اداره آسیب‌های اجتماعی منطقه 11 و به دستور معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران از 2 روز پیش، 26 فروردین‌ماه، این طرح که قبلاً در دو شیفت کاری اجرا می‌شد، به صورت شبانه‌روزی درآمده و در سه شیفت کاری تا پایان زمان اجرای طرح در حال اجراست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است
  • جزئیات آتش‌سوزی در شرق تهران با ۶ کشته
  • اطفای حریق انبار ضایعات در دورود
  • بیش از ۲ هزار عملیات سازمان آتش‌نشانی شهرداری بوشهر انجام شد
  • ماجرای خروج کودکان کار اتباع از تهران
  • راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است
  • آتش سوزی سوله ۲ هزار متری در شیراز مهار شد
  • طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر در یک شب
  • تصویب لایحه تخفیف عوارض ۳۲ درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی
  • سعی کردیم شهرداری دارایی‌های خود را خام‌فروشی نکند