Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز بیست و هفتم مهر ماه ۱۳۹۹ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 5039 بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سیما سادات لاری ظهر امروز در ارتباط با وضعیت ابتلای کرونا در کشور با اشاره به تعداد مبتلایان گفت: از دیروز تا امروز بیست و نهم مهرماه سال ۱۳۹۹ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 5 هزار و 39 بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی و بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به 539 هزار و 670 نفر رسید، گفت: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 322 بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به 31 هزار و 34 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به این‌که خوشبختانه تاکنون 434 هزار و 676 نفر از بیماران بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، افزود: ۴ هزار و 810 نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: تاکنون ۴ میلیون و 570 هزار و 243 آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص استان‌های با وضعیت قرمز و هشدار عنوان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز و استان‌های هرمزگان، فارس و گلستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

انتهای پیام/۴۱۰۵

منبع: آنا

کلیدواژه: سخنگوی وزارت بهداشت سیما سادات لاری آمار مبتلایان کرونا آخرین آمار مبتلایان کرونا کووید ۱۹ در کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۲۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دارویار امسال ۱۲۰ همت بودجه می خواهد/واکنش به آمار مسئولان

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه محمدبیگی، در تشریح نشست روز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ حوزه سلامت با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی، سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات کشور خبر داد و افزود: متأسفانه در گزارش‌های ارائه شده توسط دستگاه‌ها بین ارقام و اعداد اعلامی سازمان برنامه و بودجه، وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و بانک‌ها یکپارچگی لازم وجود ندارد و آمارهای مختلفی ارائه می‌شود در این رابطه یکی از مشکلات و چالش‌های نظام و اقتصاد سلامت، بحث صحت آمار است و این درد بزرگی است البته ما در کمیته سلامت الکترونیک تلاش داریم با شفاف کردن داده‌ها به این موضوع پایان دهیم زیرا نظام سلامت در حال حاضر تشنه ارائه آمار صحیح است و در حوزه حکمرانی سلامت باید این اتفاق رقم بخورد.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌ها تاکنون خرید ارز توسط واردکنندگان برای حوزه دارو و تجهیزات پزشکی ۳.۰۱۴ میلیارد دلار بوده و ۳.۱۴ میلیارد دلار ارز ۲۴ هزار و ۳۰۰ تومانی توسط دولت تخصیص داده شده که ۷۳.۲۴ همت آن ریال است؛ واردکنندگان هم ۳۵۲ میلیون دلار ارز ۳۷ هزار و ۷۰۰ تومانی دریافت کردند که در مجموع ۲۴.۶۸ همت می‌شود که مجموعه خرید ارزی ۹۷.۹۲ همت بوده و در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته است اما متأسفانه هنوز به تولیدکنندگان دارو پرداخت نشده است.

محمدبیگی افزود: قرار بود بانک مرکزی ۲۹ همت توسط سازمان برنامه و بودجه دریافت کند که این مهم هم محقق نشد و در مجموع شاهد عدم تناسب میان محاسبات دارویی کشور هستیم و به طور حتم این موضوع را در صحن علنی پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به بودجه طرح دارویار، گفت: سال گذشته با صراحت در نامه‌های ارسالی به رئیس جمهور و نشست‌های کمیسیون بهداشت برای طرح دارویار ۱۰۵ همت پیشنهاد شد اما تنها ۶۹.۵ همت در بودجه سنواتی ۱۴۰۲ تصویب که تاکنون ۳۳ همت از آن پرداخت شد و مابقی آن تاکنون پرداخت نشده و بی توجهی نسبت به این موضوع باعث افزایش هزینه کرد از جیب و کمبود یک سری از داروها و اقلام ویژه در سبد دارویی کشور شده که متأسفانه ناراحتی و عدم رضایت مردم را هم در پی داشته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: به ۱۲۰ همت برای طرح دارویار در سال ۱۴۰۳ نیاز داریم و اگر این بودجه اختصاص داده نشود با چالش دارویی مواجه خواهیم شد؛ تاکنون ۷۴.۹ همت برای طرح دارویار تصویب شده و در این رابطه از دولت انتظار داریم با توجه به چالش‌های عدیده دارویی و کاهش توان و قدرت اقتصادی خانواده‌ها این مهم را مورد توجه قرار دهد؛ اگر اختصاص ۱۲۰ همت در توانشان نیست این مبلغ را به ۸۵ همت افزایش دهند تا بار سنگینی به نظام سلامت و مردم تحمیل نشود.

کد خبر 6079478 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین / بارش باران در بعضی محورهای مواصلاتی
  • هوش مصنوعی ناجی مبتلایان به آلزایمر خواهد شد؟
  • دارویار امسال ۱۲۰ همت بودجه می خواهد/واکنش به آمار مسئولان
  • آمار شهدای غزه به ۳۳۷۹۷ نفر رسید
  • آخرین آمار قربانیان جنگ غزه
  • سونامی دیابت در ایران/ بسیاری از مبتلایان به دیابت از بیماری خود بی اطلاع هستند
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۲۷ فروردین / کدام محورهای مواصلاتی مسدود است؟
  • آمار جدید شمار قربانیان جنگ غزه
  • شیوع بیماری سالک در سمنان به کمترین میزان در ۲۴ سال گذشته رسید