Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@21:02:47 GMT

پهپاد جنگ قره‌باغ در اراضی خداآفرین سقوط کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۲۴۶۴

پهپاد جنگ قره‌باغ در اراضی خداآفرین سقوط کرد

خبرگزاری ایرنا:  علی امیری راد روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: این پهپاد صبح امروز در اطراف روستای «قره قوچ» در بخش «منجوان» در اراضی ملی و مرتعی سقوط کرده است.

وی با بیان اینکه سقوط پهپاد هیچ گونه خسارت جانی و مالی نداشته است، افزود: کارشناسان نظامی در حال بررسی مالکیت پهپاد و منطقه اعزامی آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی خداآفرین با ۳۵ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۱۰ کیلومتری شمال شرق تبریز در حاشیه رودخانه ارس و در ضلع جنوبی جبهه جنگ قره باغ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان واقع شده است.

از آغاز درگیری‌های نظامی میان جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان بر سر قره باغ و هفت منطقه اشغالی دیگر از حدود سه هفته قبل تاکنون بیش از ۶۰ راکت خمپاره طرفین در محدوده شهرستان خداآفرین اصابت کرده است.

ششم مهرماه جاری برابر با ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۰ درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرز‌های مشترک دو کشور از سر گرفته شد و وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه ای، نیرو‌های ارمنستان را آغاز کننده عملیات و نخست وزیر ارمنستان نیز جمهوری آذربایجان را آغازکننده حمله دانستند.

پس از درگیری‌های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیرماه) بین نیرو‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی از هر دو طرف شد، جنگ لفظی و برخی تحرکات دیپلماتیک به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش‌بینی کرده بود. دو کشور چندین دهه برسر مالکیت منطقه قره‌باغ با یکدیگر اختلاف دارند.

مناقشه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی در سال ۱۹۸۸ میلادی آغاز و در سال ۱۹۹۲ میلادی به درگیری‌های نظامی تبدیل شد.

بر اثر این مناقشه هفت شهرستان جمهوری آذربایجان به اشغال نیرو‌های ارمنستانی درآمد.

در سال ۱۹۹۴ میلادی با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا آتش‌بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، ولی تلاش‌های بین‌المللی برای حل مسالمت‌آمیز این مناقشه تا به حال نتیجه‌ای نداشته است.

منبع: فردا

کلیدواژه: پهپاد جنگ قره باغ اراضی خداآفرین سقوط پهپاد جمهوری آذربایجان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۲۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکار پهپاد ارتش اشغالگر توسط رزمندگان سرایا القدس + فیلم

 سرایا القدس – گردان جنین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی از نوع DGI Matrice را شکار کرده و توانسته است اطلاعات مهمی را از آن استخراج کند.

این گروه مبارز فلسطینی تأکید کرد: پهپاد مذکور به دلیل اخلال فنی در جریان انجام مأموریت اطلاعاتی در منطقه الجلمه در شمال شهر جنین، سقوط کرد.

سرایا القدس، چند روز پیش نیز تصاویری از شکار یک نظامی اشغالگر و حمله موشکی و خمپاره ای به خودروهای نظامی اشغالگران در غزه را منتشر کرده بود.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای غربی، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران وحشیانه این منطقه است. این جنایات موجب شد تا مقامات تل آویو به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سقوط پهپاد صهیونیست‌ها در جنین/عملیات گردان‌های قسام در غزه
  • سقوط پهپاد صهیونیست‌ها در جنین/ چند عملیات گردان‌های قسام در غزه
  • شکار پهپاد ارتش اشغالگر توسط رزمندگان سرایا القدس + فیلم
  • سقوط پهپاد صهیونیست‌ها در جنین/چند عملیات گردان‌های قسام در غزه
  • تغییر دستور کار مقاومت در جبهه شمالی؟ / بررسی معنای افزایش تنش و درگیری میان حزب الله و رژیم صهیونیستی
  • ۲۱ پهپاد ارتش اوکراین در «بلگورود» روسیه منهدم شدند
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر
  • درخواست ارمنستان از دادگاه لاهه برای اقدام علیه باکو
  • چرا جنگ ایران و اسراییل به نفع روسیه نیست؟
  • تنش میان ایران و اسرائیل؛ چه خواهد شد؟