Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۶ سند مالکیت برای بقاع متبرکه، مساجد و موقوفات شهرستان صادر شده و پنج رأی برای وصول مطالبات اوقاف گرفته شده است، همچنین از ابتدای سال تاکنون ۸۸ سند اجاره در شهرستان تنظیم شده که ۶۴ مورد از موقوفات تصرفی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام مهدی قربانی، در نشست خبری به مناسبت دهه وقف، اظهار کرد: با کمک یکی از خیران در شهر گز زمینی با ۶۰۰ مترمربع مساحت و بیش از سه میلیارد ریال ارزش با نیت فعالیت در امور خیریه و کار فرهنگی وقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۶ سند مالکیت برای بقاع متبرکه، مساجد و موقوفات شهرستان صادر شده و پنج رأی برای وصول مطالبات اوقاف گرفته شده است، همچنین از ابتدای سال تاکنون ۸۸ سند اجاره در شهرستان تنظیم شده که ۶۴ مورد از موقوفات تصرفی بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهین شهر و میمه، افزود: امسال با توجه به محدودیت‌های کرونا و حضور کم زائران در بقاع متبرکه، با هزینه‌ای افزون بر ۱۵ میلیارد ریال از کمک‌های خیران و بودجه‌های عمرانی اوقاف، اقدامات خوبی در بقاع متبرکه هزینه شده که می‌توان به تکمیل نازک‌کاری ایوان امامزاده سیده صالح خاتون روستای ازان، نصب گلدسته‌های امامزاده سید محمد و اسماعیل و زین‌العابدین (ع) روستای لوشاب، مرمت و بدنه‌سازی امامزاده زین‌العابدین روستای بیدشک، تکمیل نقاشی و آینه کاری داخل حرم امامزاده سید محمد روستای باغ میران و سفت کاری رواق امامزاده شاه نعمت‌الله شهر گز اشاره کرد.

وی گفت: در مرحله سوم کمک‌های مومنانه، اداره اوقاف و امور خیریه با کمک خیران در مساجد و حسینیه‌ها ۶۰۰ بسته معیشتی به ارزش هر بسته به طور میانگین دو میلیون ریال به نیازمندان اهدا کرده است.

حجت الاسلام قربانی ترویج فرهنگ وقف را نیازمند حمایت رسانه‌ها نام برد و بیشترین نیاز وقفی در شهرستان را ترویج فرهنگ دینی و قرآنی و کمک به نیازمندان وقف دانست و افزود: همراه با وقف، ثبت آن هم امری ضروری برای جاری بودن وقف است.

وی گفت: شهرستان شاهین شهر و میمه ۱۴۱ مسجد و حسینیه موقوفه انتفاعی و ۱۸ موقوفه منفعتی با ۱۹۲ رقبه متصرفی و غیر متصرفی و ۹ بقعه و امامزاده دارد.

کد خبر 450874

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شاهین شهر اداره اوقاف و امور خیریه دهه وقف ثبت وقف جدید صدور سند شهرهاي ايران اماکن مذهبی امامزادگان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ابتدای سال تاکنون بقاع متبرکه امور خیریه شاهین شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۲۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال جوانان نی ریزی با توسعه فضا‌های گلخانه‌ای

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس ، مسوول مرکز خدمات جهاد کشاورزی حومه نی ریز گفت: ۲۰۰ هزار متر مربع سطح گلخانه‌های سبزی و صیفی، درختان میوه، نهال‌های مثمر و غیر مثمر، گیاهان زینتی و دارویی در این شهرستان وجود دارد که با توجه به افزایش سطح گلخانه ها، بیش از ۱۰۰ جوان مشغول به کار شده اند.
شیرین زارعی با بیان اینکه مصرف آب در کشت گلخانه‌ای نسبت به فضای باز ،کاهش قابل توجهی دارد افزود: تا پیش از این، دولت، تسهیلات و مجوز لازم را به گلخانه‌های بیش از سه هزار متر مربع می‌داد، اما با توجه به شرایط خاص در نی ریز برای گلخانه‌های هزار متر مربعی هم در صورت داشتن مدارک لازم، پروانه‌ بهره برداری صادر می‌شود.
مسول مرکز خدمات جهاد کشاورزی نی ریز گفت: بیش از ۲۰ درصد از محصولات تولید شده  در گلخانه‌های این شهرستان، علاوه بر  ارسال به شهرهای مختلف کشور  به کشور‌های حوزه خلیج فارس، عراق و روسیه صادر می‌شود.
شهرستان نی ریز در جنوب شرق فارس و در فاصله ۲۲۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور
  • اسکان ۳۵ هزار گردشگر در زائر سرا‌های بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد
  • بقاع متبرکه همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • نیشابور میزبان کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم(ع) می شود
  • بهره‌مندی ۷۰۰۰ موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • بهره‌مندی ۷ هزار موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • بقاع متبرکه انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • بقاع متبرک انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • اشتغال جوانان نی ریزی با توسعه فضا‌های گلخانه‌ای
  • آیت‌الله اعرافی: موقوفات در اختیار ادارات تعیین تکلیف شود