Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ ۲۴۴امین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران با ارائه گزارش سعید قریشی، رابط شورایاری منطقه ۱۰ آغاز شد.

او ریزدانه‌گی، کمبود سرانه فضای سبز و عمومی، مکانیزه نشدن پل عابر پیاده متصل کننده به منطقه 17، تعیین و تکلیف نشدن پادگان جی را از جمله مشکلات این منطقه اعلام کرد و خواستار توجه ویژه به پروژه‌های محله‌محور و عادلانه کردن بودجه منطقه متناسب با تراکم و جمعیت ساکن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از اعضا نسبت به این گزارش واکنش نشان دادند.

زهرا نژاد بهرام،رفع شدن ۷۵درصد فضاهای بی‌دفاع شهری در این منطقه را نقطه قوت دانست و نسبت به کم‌کاری در حوزه تامین پارکینگ انتقاد کرد.

احمد مسجد جامعی ضمن تاکید بر حفظ قدمت منطقه گفت لازم نیست دنبال پروژ‌ه‌های بزرگ در سطح تهران باشیم و با پروژه‌های محله‌محور رضایت شهروندان جلب می‌شود.

ناهید خداکرمی خواهان ارائه گزارشی درباره راهکارهای شورایاری‌ها برای حل مشکلات منطقه شد و محمد سالاری بر تامین سرانه خدماتی در این منطقه تاکید کرد.

محمود میرلوحی خواهان همت شهرداری برای حل مشکل ریزدانگی این منطقه شد. 

محمد جواد حق‌شناس در این جلسه طی تذکری خواستار اجرای دقیق مفاد درآمد و هزینه‌های سازمان‌ها و شرکت‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران شد.

ناهید خداکرمی دومین عضو شورا بود که نسبت به کم‌کاری شهرداری در حوزه کنترل اپیدمی تذکر داد.

او گفت: طبق تبصره 4 و 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها، انتظار می‌رفت که شهرداری کلیه امکانات خود نظیر فرهنگسراها، سراهای محلات و کانون محلات را برای توسعه فرهنگ زندگی شهروندان در شرایط اپیدمی متمرکز کرده و با کمک بسیج محلات، شورایاری‌ها و سمن ها و خیرین به کمک نیازمندان ساکن در محلات کم برخوردار بشتابد. به خصوص برای قرنطینه افراد مشکوک به ابتلای تحت درمان سرپایی، با کمک شهرداری می‌توان ایستگاه‌های توزیع ماسک و مواد شوینده در سرای محلات ایجاد کند. 

خداکرمی اضافه کرد:سازمان فرهنگی هنری و زیباسازی شهرداری، باید فعال‌تر برای توانمندسازی شهروندان و یادآوری علادم و خطرات بیماری در فضای شهر و به خصوص در محلات اقدام کند.

شهردار در ستاد مقابله با کرونا، تدوین پروتکل‌های صنفی زندگی با کرونا را همراه با اتحادیه صنفی پیشنهاد دهند، تا هر صنفی بتواند پس از تعطیلی و همزمان با بازگشایی مجدد دستورالعمل‌های خود را اجرا کند تا به جای مداخلات تک به تک، به یک رفتار سازمانی و همزمان برسیم. شهرداری می‌تواند از سایر سازمان‌ها و نهادها شهرداری دعوت کند، به خصوص آن‌ها که از بودجه عمومی مثل سازمان تبلیغات اسلامی استفاده می‌کنند و همیطنور بنیادهای مختلف مثل بنیاد مستضعفان،تا بخشی از  بودجه و فعالیت خود را به جلوگیری از گسترش این بیماری مردم در حال جان سپردن هستند و نهادها و سازمان‌ها تماشاگر این اتفاق هستند. 

شهرداری به عنوان مدیر پایتخت می‌تواند فعال‌تر عمل کند تا همه با هم تلاش کنند تا بیش از این جان مردم از دست نرود.

طرح الزام شهرداری تهران با توجه به ظرفیت‌های گردشگری در فرایند بازنگری طرح تفصیلی شهر تهران و ایجاد لایه گردشگری در نقشه‌های این طرح اولین دستور جلسه امروز بود که‌کلیات آن هفته پیش از سوی محمد سالاری قرائت شد و در این جلسه اعضا رای به بازگشت آن به کمیسیون مربوطه دادند.

سید حسن رسولی نیز امروز گزارش حساب‌های درآمد و هزینه شهریورماه را قرائت کرد و گفت درآمد شهرداری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰درصد کاهش پیدا کرده است.

محمد سالاری در ادامه توضیحات توجیهی افزایش تخفیف عوارض شهرسازی را قرائت کرد که در نهایت دلایل شهرداری برای افزایش تخفیف مورد موافقت قرار نگرفت و از سوی اعضا رد شد.

محمد علیخانی نیز با قرار گرفتن در پشت تریبون اعلام کرد که کمیسیون تخصصی با افزایش ۲۵درصدی نرخ کرایه حمل و نقل عمومی مخالف است اما به جای آن به شهرداری پیشنهاد داد ماهانه ۱۰۰میلیارد تومان از محل کمک صندوق توسعه ملی به ستاد کرونا به شهرداری تهران که به دلیل شیوع بیماری متضرر شده است،پرداخت کند.

رد افزایش نرخ کرایه با رای مثبت اعضا روبرو شد

در نهایت نیز کلیات لایحه ساماندهی وضعیت سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته شهرداری تهران در این جلسه شورا  رد شد و بررسی نامه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور درباره مصوبه اساسنامه شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم شهر تهران به تصویب رسید.

پربیننده ترین تمدید تعطیلی برخی صنوف پرتردد شمارش معکوس تا فروپاشی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت جزئیات تخریب یک ساختمان ۳طبقه در تهران انصراف محسن هاشمی از کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۰شورا افزایش قیمت حبوبات رکورد زد/ لپه و لوبیا یکساله ۱۶هزارتومان گران شدند!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حمل و نقل عمومی احمد مسجد جامعی محمود میرلوحی محمد سالاری زهرا نژادبهرام حسن رسولی ناهید خداکرمی محمد علیخانی محمدجواد حق شناس ویروس کرونا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت شهرداری تهران شهر تهران سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۲۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش خودسرانه کرایه جابجایی مسافر بین شهری گیلان

غلامعلی نیک‌فهم، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: نرخ کرایه جابجایی مسافر بین شهری در این استان افزایش پیدا نکرده است و هرگونه افزایش اطلاع‌رسانی می‌شود.

او افزود: دریافت کرایه جابجایی مسافر بین شهری داخل استان گیلان باید بر اساس آخرین نرخ مصوب ابلاغی باشد و رانندگان نباید با افزایش نرخ، کرایه بیشتری از مسافران دریافت کنند.

به گفته مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای گیلان، هرگونه افزایش کرایه جابجایی مسافر بین شهری در استان تابع تصمیمات ستاد تنظیم بازار است.

نیک فهم تصریح کرد: مسافران در صورت افزایش نرخ کرایه جابجایی مسافر بین شهری گیلان از سوی رانندگان، با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند یا به دفاتر ارتباطات مردمی در پایانه‌ها و ادارات شهرستانی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شکایات خود را مطرح کنند.

برخی از رانندگان از نوروز امسال نسبت به افزایش نرخ کرایه جابجایی مسافر بین شهری گیلان اقدام کرده‌اند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • وضعیت بد شغلی قهرمان سابق کشتی در کرمانشاه
  • ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جا به جا شدند
  • افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در گیلان
  • درب‌های بهشت زهرا (س) در شب‌های قدر باز است
  • افزایش خودسرانه کرایه جابجایی مسافر بین شهری گیلان
  • با عملکرد جهادی مدیریت شهری چتر خدمت بر سر همه محلات شهر گسترده خواهد شد
  • حمایت از تولید، نیازمند تخفیف‌های بیشتر در حوزه مالیاتی است
  • کرایه تاکسی در این شهر گران شد
  • کرایه تاکسی در رشت گران شد
  • دبیرکل و اعضای جدید شورای مرکزی حزب مستقل و اعتدال ایران انتخاب شدند