Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، در دومین نشست اضطراری ستادپیشگیری کرونا که با حضور دستگاه های اجرایی و اعضای ستاد مقابله با کرونا در سالن شهدای فرمانداری نهاوند برگزار شد سرهنگ علی مختاری دبیرقرارگاه زیستی شهرستان و فرمانده سپاه ناحیه گفت: ۲بیمارستان شهید قدوسی و علیمرادیان نهاوند تا مرز ۸۰نفر بستری پیش رفت و از ابتدای تاسیس این دو بیمارستان شرایطی بحرانی تر و بی سابقه مانند این روزها نداشتیم و این به خاطر تعطیلات وهفته های شلوغی بود که در شهرستان داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: فقط و فقط برای مردم باید فرهنگ سازی کنیم و خانوادها باید از بستگان خود بخواهد در این ایام اصلا به شهرستان سفر نکنند زیرا بزرگترین ناقل این ویروس مسافران هستند و کسانی که ماسک نمی زنند و ضرر آن متوجه بیشتر مردم می شود.

مختاری بیان کرد: شکل گیری ۷کمیته با تصمیم فرماندار قدرت اجرایی را تقویت می کند و اتحادیه ها باید پای کار بیایند و مدیریت می کنند فعلا شرایط قرمز است فرهنگسازی در رعایت دستورالعمل ها و استفاده از ماسک مهم است  متاسفانه اغلب جوان ها از زدن ماسک سر باز میزنند که امیدواریم از در منزل به استفاده از ماسک اقدام کنند.

در این جلسه مراد ناصری فرماندار نهاوند گفت : شاید نسبت به شهرها و استان های همجوار اوضاع در نهاوند کمی بهتر شده باشد اما در کل وضعیت همچنان قرمز است و همه ما باید بیشتر تلاش و رعایت کنیم.

او بیان کرد: شرایط در نهاوند حساس است و با توجه به همجواری با چندین استان به دلیل ضرورت های تردد بین این شهر و استان ها در محاصره قرار داریم در موج سوم و شدید کرونا باید مدل رفتاری و مدیریتی خاصی اجرا کنیم بر همین اساس ۷کمیته تشکیل داده ایم تا تخصصی تر موارد را رصد و پیگیری کنیم و حالا به همکاری و تعامل مردم و مسولیت پذیری ما بستگی دارد تا اوضاع به سفید بازگردد و کرونا و وضعیت بحرانی آن از زندگی مردم سایه بردارد.

ناصری در ادامه به شرایط بازار هم اشاره و تصریح کرد:  شاید نتوانیم گرانی را که یک موضوع کلی است مدیریت کنیم اما گران فروشی را می توانیم و باید مدیریت کنیم یا می توانیم یا اعلام میکنیم که نمی توانیم و کنار میکشیم.

او افزود: باید در شرایط کرونایی این فرهنگ را در مراسم ختم و عروسی اصلاح کنیم که برخی میگویند سال هاست بر عهده دیگران حق داریم یا حق دارند بایدجشن عروسی بگیریم این که نشد دلیل و استدلال برای توجیه یک کار خطرناک پذیرفته نیست به همین منظور دهیاران و شورا باید در روستاها هماهنگ باشند و پیش از برگزاری  جشن ها ، دورهمی و مراسم ختم،  در اتفاق نیفتادن آن اقدام عاجل و مدیریت کنند.

ناصری گفت: تاکسیرانی و آرامستان ها باید مدیریت و نظارت بیشتری برای حضور کم افراد در مراسم خاکسپاری افراد فوت شده انجام دهد

او اظهار داشت: از اعلام هرنوع آگهی فوت و تحت هیچ شرایطی در فضای مجازی جهت اطلاع رسانی جلوگیری شود حتی اگر مراسم هم نداشته باشند اما مردم به محض اطلاع از فوتی قطعا مراجعه کننده خواهد داشت و موجب تجمع در باغ بهشت می شود .

فرماندار نهاوند گفت: کادر درمان در شرایط دشواری به سر می برند و در مدت ۸ماه با از خود گذشتگی از راحتی در زندگی خود گذشته اند  بنابراین همه مردم باید برای کمک به بخش بهداشت و درمان با رعایت بهداشت همکاری کنند .

او با تاکید برضرورت نظارت وبازرسی از  نانوایی ها ، رستوران و تالارها ، اماکن ورزشی ،کلوپ ها و میدان تره بارافزود:  همه این مراکز باید شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

فرماندار نهاوند افزود: همچنین کمیته آگاهی و فرهنگسازی بامشارکت ائمه جماعات و روحانیون تشکیل شود و رسانه ها این مدت مارا همراهی کنند و توجه و وقت بیشتری برای همراهی ستاد کرونا داشته باشند.

انتهای پیام/س
گزارش از علی سهرابی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا شهرستان نهاوند بحران شرایط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۲۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه و طلا ارزان‌تر شد

به گزارش قدس آنلاین، بررسی آخرین معاملات صورت گرفته تا لحظه انتشار این گزارش سکه و طلا در بازار و مقایسه آن با روز گذشته (دوشنبه سوم اردیبهشت ماه) نشان می‌دهد که ظرف کمتر از ۲۴ ساعت اخیر انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا با کاهش قیمت روبرو شده‌اند.

بر اساس آخرین آمار از بازار سکه و طلا تا این لحظه، هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۶۰۰ هزار تومان کاهش در آخرین معاملات امروز (سه‌شنبه) به ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

سکه‌های تمام طرح قدیم نیز با ۵۰۰  هزار تومان کاهش به کانال ۳۹ میلیون تومان بازگشت و ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شد.

در قطعات کوچکتر سکه، نیم سکه نسبت به روز گذشته، ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۳۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شده‌اند. به‌ترتیب نیم سکه ۲۵ میلیون تومان و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ثبت قیمت شده است.

سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، در حال حاضر در بازار به شش میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرده است.

کاهش قیمت در بازار داخل در حالی اتفاق افتاده که بر خلف روال هفته‌های گذشته که اونس جهانی سیر صعودی تندی به خود گرفته بود، اکنون از مسیر افزایش دور زده و پا در مسیر کاهش گذاشته است؛ در حالیکه روز دوشنبه هر اونس طلا ۲۳۴۶ دلار بود امروز با ۴۰ دلار کاهش به  ۲۳۰۶ دلار رسیده است.

براین اساس هر مثقال طلای آب شده نیز با ۳۹۰ هزار تومان کاهش بها نسبت به روز گذشته ۱۵ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان در بازار امروز قیمت داشته و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۹۰ هزار تومان کاهش سه میلیون و ۵۶۴ هزار و ۴۰۰ تومان، مبنای معاملات طلا قرار گرفته است.

گفتنی است؛ مرجع قیمت‌های فوق، اتحادیه طلا و جواهر تهران است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • قیمت سکه یک کانال دیگر عقب‌نشینی کرد
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • چرا قیمت سکه کاهشی شد؟
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • سکه و طلا چند شد؟ +جدول
  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا