Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: محمد کشتی آرای ضمن اشاره به ثبات اونس جهانی طلا از کاهش یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی قیمت سکه نسبت به دیروز خبر داد و اظهار داشت: علت اصلی کاهش قیمت طلا و سکه و به دنبال آن کاهش قیمت ارز، عرضه بیش از حد طلای آبشده در بازار است.

به گزارش تسنیم، وی افزود: این موضوع باعث شد تا قیمت طلا کاهش یابد و کاهش قیمت طلا نیز منجر به کاهش قیمت سکه شد و برای اولین بار این موضوع منجر به کاهش قیمت ارز در بازار نیز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: یکی از دلایل اصلی افزایش عرضه طلای آبشده در بازار، برخورد نیروی انتظامی با معاملات کاغذی طلا در بازار است و همین موضوع باعث افزایش فروش طلا در بازار و کاهش قیمت‌ها شده است.

کشتی آرای درباره قیمت طلا و سکه در بازار گفت: هم اکنون هر اونس طلا در بازار ۱۹۰۷ دلار، قیمت سکه طرح قدیم ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۱۴ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان، نیم سکه ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سکه گرمی هم ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

به گفته وی، قیمت یک گرم طلای ۱۸ عیار با ۱۸۰ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز یک میلیون و ۲۹۳ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۴ عیار که تا نزدیک ۲ میلیون تومان افزایش یافته بود امروز به یک میلیون و ۷۲۵ هزار تومان کاهش یافته است.

کشتی آرای با بیان اینکه همچنان قیمت‌ها در بازار حباب دارد، تصریح کرد: بیشترین حباب برای سکه طرح جدید است با حباب یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی؛ البته قطعات دیگر سکه نیز همچنان دارای حباب بالای یک میلیون تومانی هستند که علت آن نیز عدم عرضه کافی سکه در بازار است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: اتحادیه طلا و جواهر طلا سکه قیمت سکه صراط یک میلیون کاهش قیمت کشتی آرای قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۲۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلای جهانی دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا به دنبال آرام شدن تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه و تعدیل شدن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که می‌تواند دورنمای سیاست پولی این کشور را مشخص کند.

بیشتر بخوانید: آغاز نوزدهمین حراج شمش طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد کاهش به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۹۸ درصدی به ۲۳۹۰ دلار و ۱۰ سنت رسیده است.
قیمت طلا پس از یک افزایش پیاپی ۵ هفته‌ای که طولانی‌ترین روند افزایش قیمت آن طی یک سال گذشته بوده به زیر ۲۳۷۷ دلار رسیده است. قیمت طلا در این مدت یک رکورد جدید ثبت کرد.

تاجران علاوه بر تنش‌های خاورمیانه بر اطلاعات اقتصادی آمریکا تمرکز کرده‌اند. پیش بینی می‌شود شاخص هزینه‌کرد فردی در آمریکا ۲.۶ درصد در ماه گذشته میلادی افزایش یافته باشد، در حالی که در فوریه برابر با ۲.۵ درصد بود. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته که می‌تواند قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد.

افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

قیمت طلا ۱۵ درصد از ابتدای سال جاری میلادی افزایش یافته که نتیجه خرید بالای بانک‌های مرکزی و افزایش تقاضا از سوی آسیا مخصوصاً چین بوده است. قیمت طلا علی رغم افزایش ارزش دلار و سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا بالا رفته است. عواملی که معمولاً مانع افزایش قیمت این فلز گرانبها می‌شوند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۱.۴۲ کاهش به ۲۸ دلار و ۷۲ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۰۸ درصدی ۹۳۶ دلار و ۲۶ سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227981 برچسب‌ها قیمت طلا

دیگر خبرها

  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/حباب سکه با کاهش قیمت همراه شد
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه امامی هفت میلیونی شد
  • بازار آرام طلا و سکه در بازار ؛ کاهش قیمت طلای ۱۸ عیار | جدول قیمت ها
  • قیمت طلای جهانی دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری/ گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است/ کاهش قیمت طلا و سکه و خودرو در بازار
  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • حراج سکه قیمت آن را نزولی خواهد کرد؟