Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@15:51:59 GMT

هدفون‌های JBL؛ ارزان ولی ارزشمند

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۲۶۸۴

هدفون‌های JBL؛ ارزان ولی ارزشمند

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، JBL شرکت آمریکایی تولیدکنندهٔ تجهیزات صوتی الکترونیکی است که محصولات آن شهرت زیادی بین علاقه‌مندان صدا و موسیقی پیدا کرده است. این شرکت به همراه AKG، Infinity، قسمت تکنولوژی صوتی خودرو Bang & Olufsen‌، Mark Levinson و بسیاری از برندهای مشهور دیگر، زیرمجموعهٔ صنایع هارمن بوده که اکنون یکی از شرکت‌های تابعهٔ سامسونگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مهم‌ترین دلایل شهرت این برند:

 

دقت و وضوح بالا

تولیدات این شرکت به دو شاخهٔ کلی Consumer و Pro Audio تقسیم می‌شود. شاید در شاخهٔ Pro Audio نتوان جی بی ال را بهترین خواند ولی در شاخهٔ مصرف‌کننده، قطعاً یکی از بهترین‌هاست. دقت، وضوح و حجم باس JBL حتی از بسیاری از مدل‌های گران‌قیمت Bose بهتر است.

بیش از نصف زمان تولید محصولات جی بی ال، صرف تحقیق و توسعه می‌شود. این موضوع بستری برای خلق بهترین محصولات به وجود می‌آورد. در واقع مهم‌ترین دلیل شهرت JBL کیفیت بالای صدای آن است که در کنار قیمت پایین، یک مزیت رقابتی محسوب می‌شود. هدفون‌های جی بی ال، توانایی خوبی در تولید فرکانس‌ها، به‌خصوص در ناحیه پایین و میانی، صدا دارند.

 

تنوع محصول

تنوع محصولات جی بی ال هم از لحاظ رنگ و هم مشخصات فنی در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد. طیف وسیعی از انواع ایرباد، ایرفون و هدفون‌های On-Ear و Over-Ear تولید می‌شود که در طراحی آن به جنس بدنه، کیفیت صدا و سهولت استفاده، توجه ویژه‌ای شده است. جی بی ال در طراحی محصولات از موادی استفاده کرده که در استفادهٔ طولانی، احساسی خستگی نمی‌کنید. این ویژگی به یک استاندارد مشترک در بین محصولات JBL به‌خصوص هدفون‌های بلوتوثی آن تبدیل شده است.

 

قیمت‌گذاری منصفانه

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کمپانی، قیمت‌گذاری منصفانه است. بسیاری از برندها مثل اپل اصطلاحاً پول برندشان را می‌خورند؛ ولی JBL دقیقاً برعکس؛ به اندازه‌ی امکانات، پول پرداخت می‌کنید؛ نه کمتر و نه بیشتر؛ این یعنی احترام به مشتری.

 

مدل‌های به روز

این کمپانی با سرمایه‌گذاری عظیم بر روی بخش تحقیق و توسعه خود توانسته است همگام با تکنولوژی روز محصولات صوتی در دنیا قدم بردارد و حتی با توسعه تکنولوژی‌های جدید و امکانات به‌روز مانند Ambient Aware و TalkThru در محصولات خود بازار هدفون‌های باکیفیت را به سمت صدای باکیفیت در کنار امکانات کاربردی سوق دهد تا دیگر رقبا نیز برای حفظ فروش خود به فکر نوآوری در تولید محصولات خود باشند. همچنین JBL با تولید باکیفیت‌ترین هندزفری‌های True Wireless به راحتی مکالمه در کنار صدای باکیفیت موسیقی نیز توجه خاصی دارد. زیرا دیگر برندها برای تولید این نوع محصولات صرفا بر روی راحتی در گوش و مکالمه باکیفیت این محصولات تمرکز می‎کنند اما JBL در کنار این امکانات، امضای خود را در این زمینه از هدفون‌ها و هندزفری‌ها نیز بر روی محصولات لحاظ میکند و آن چیزی نیست جز صدای باکیفیت در زمان گوش سپردن به موسیقی.

 

 

تولید چین ولی باکیفیت

یک سوال:

روی آیفون نوشته شده «طراحی در کالیفرنیا، تولیدشده در چین».

ولی آیا آیفون جنس بی‌کیفیتی است؟

بدون تستِ یک محصول و تنها از روی Made in China نمی‌توان برندی را زیرسوال برد.

کشور سازنده مهم نیست؛ کیفیت ساخت مهم است. بسیاری از سازندگان محصولات الکترونیکی، برای کاهش هزینه‌ها، خطوط تولید خود را در کشور چین دایر می‌کنند. JBL نیز علاوه بر مکزیک، مجارستان، هند و آلمان، تعدادی از خطوط تولیدش را در چین قرار داده است و تعداد خیلی زیادی از این محصولات تولید شده در مبدا برند JBL، یعنی آمریکا به فروش می‌رسد.

 

 

 

هدفون‌های این کمپانی از لحاظ کیفیت ساخت و دقت صدا، جزو برندهای مورد احترام دنیای موسیقی هستند و به همین دلیل در سینماها و استودیوهای موسیقی حضور پررنگشان را می‌بینید. جالب است بدانید سیستم پخش بسیاری از خودروهای فِراری از محصولات شرکت جی بی ال است.

لازم به ذکر است تمامی مراحل R&D، مهندسی و طراحی محصولات این شرکت در یکی از ۷۰ سایت متعلق به هارمن که فقط یکی از آن‌ها در هند قرار دارد صورت می‌گیرد.

 

برای آشنایی و خرید هدفون‌ها JBL و سایر برندهای معتبر به تهران اسپیکر مراجعه کنید. تمام محصولات اورجینال، دارای ۷ روز مهلت تست و گارانتی معتبر هستند. کارشناسان ما در تمام ایام هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

 

انتهای  پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نبض بازار قیمت بازار هدفون ها جی بی ال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۲۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری/ تولید مسکن ارزان با کمک دانش‌بنیان‌ها

جعفر قرائتی ستوده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: واقعیت این است که در اجزاء صنعتی‌شدن مسیر خوبی در پیش گرفته شده است، اما تا نگاه تولید به مسکن وجود نداشته باشد این اجزا منجر به بهبود روند کلی ساخت نخواهند شد. به طور مثال اگر فونداسیون و برخی کار‌های زیربنایی انجام شود، اما سایر اجزای آن مسکن در موقع و موعد مقرر تکمیل نشود یا زیرساخت‌ها برای استفاده از آن مسکن فراهم نشود طبیعی است که ساخت مسکن به برنامه‌های پیش‌بینی شده نخواهد رسید.

قرائتی ستوده بیان کرد: همچنین خانه باید جای آرامش باشد و طبیعی است که اگر ساخت مسکن و مجموعه‌های مسکن به گونه‌ای باشد که خانه محل آرامش نباشد و معضلاتی داشته باشد نیز هدف خانه‌دار کردن مردم محقق نشده است.

تولید انبوه و ارزان مسکن با کمک دانش‌بنیان‌ها

وی عنوان کرد: دانش بنیان‌ها به طور قطع کمک مهمی به تولید انبوه مسکن با قیمت ارزان‌تر و حرکت در روند صنعتی‌سازی ساخت مسکن داشته و خواهند داشت، اما در این مسیر باید هم به بازار و تقاضای مورد نیاز اشراف داشته باشند و هم آنکه مشاورانی داشته باشند که در دل بازار تولید مسکن باشندو به عبارتی از تقاضای بازار آگاهی داشته باشند تا به آنها مشاوره‌های لازم را ارایه دهند.

قرائتی ستوده گفت:‌صنعتی‌سازی در کشور مسیر خوبی را طی کرده است و دانش‌بنیان‌ها هم در طی این مسیر نقش مهمی ایفا کرده‌اند، اما پشتیبانی‌های لازم از آن صورت نگرفته است.

برخی در بدنه وزارت راه مایل به تسریع در ساخت نهضت ملی مسکن نیستند

رییس انجمن تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان تصریح کرد: خانه محصولی کامل است و طراحی و برنامه اجرا از روز اول باید به گونه‌ای باشد که بتوان کار را در زمان‌بندی معین به اتمام رساند. اگر برنامه‌ریزی درست وجود داشته باشد به راحتی می‌توان سالانه یک میلیون واحد ساخت، اما واقعیت این است که عده‌ای مایل به اجرای سریعتر برنامه‌ها نیستند و برخی از آنها نیز متاسفانه در بدنه وزارت راه هستند.

ادامه روند کنونی در ساخت نهضت ملی مسکن خیانت به کشور است

قرائتی ستوده خاطرنشان کرد: اگر برنامه‌ریزی که برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی انجام شده با همان دست‌فرمان فعلی به پیش رود خیانت به کشور شده است به این دلیل که منابع کشور به هدر می‌رود.

رییس انجمن تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان افزود: تولید در همه جای دنیا مورد احترام است، اما صنایع و از جمله صنایع وابسته به مسکن به دلیل کمبود برق و گاز در زمستان و تابستان با تعطیلی مواجه می‌شوند.

با یک تفکر جزءنگر نمی‌توان دانش‌بنیانی‌شدن ساخت مسکن را پیگیری کرد

قرائتی ستوده عنوان کرد: دانش‌بنیان یعنی با یک تفکر خلاق از دانش بهره برد، اما با یک تفکر جزءنگر نمی‌توان این مسیر را طی کرد و باید با یک دید کل‌نگر بتوان برای همه بخش‌های صنعتی کشور از جمله مسکن برنامه‌ریزی اجرایی داشت.

معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری برای تکمیل ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی شکل بگیرد

وی تصریح کرد: صنعت مسکن یک صنعت فرابخشی و وزارتخانه‌ای است به این معنا که تنها بنیاد مسکن یا معاونت مسکن وزارت راه یا وزارت کار یا نیرو و نفت نمی‌تواند متولی آن باشد. پیشنهاد ما این بوده است که معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری برای تکمیل ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی شکل بگیرد که تمامی وزارتخانه‌های مرتبط از راه و شهرسازی، نیرو، نفت و کار در آن حضور داشته باشند.

قرائتی ستوده بیان کرد: از نظر تعداد مهندسان مرتبط با ساخت مسکن و هر رشته‌ای که به آن مرتبط است رتبه چهارم جهان را به خود اختصاص داده‌ایم.

موانع ساخت انبوه مسکن با فرآیند‌های اجرایی

وی افزود: مشکل اساسی ساخت انبوه مسکن در فرایند‌های اجرایی است. متاسفانه باید گفت در حالی که قرار بود دانشگاه‌های علمی و کاربردی تکنسین و افراد اجرایی برای ساخت مسکن پرورش دهند این فارغ‌التحصیلان آشنا به فعالیت‌های تکنسینی نیستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فناوری پایدار: دروغی بزرگ!
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری/ تولید مسکن ارزان با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • ساینا، کوئیک،دنا پلاس و تارا اتوماتیک ارزان شدند؛ قیمت خودروهای مونتاژی چقدر پایین آمد؟ | جدول قیمت ها
  • معرفی اطلس فام سهند؛ شرکت ایرانی تولید رنگ و رزین در سطح جهانی!
  • آیا حاضرید آیفون را ارزان‌تر بخرید، ولی با بدنه پلاستیکی؟
  • نویز کنسلینگ چیست و چه کاربردی دارد ؟
  • تکمیل زنجیره ارزش، گلوگاه «جهش تولید» در صنعت پتروشیمی است
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ کدام خودرو امروز ارزان شد؟