Web Analytics Made Easy - Statcounter

عطاء اله حسن زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه روند جوجه ریزی در مرغداری‌های استان شدت پیدا کرده است، افزود: اگر نهاده‌های مورد نیاز تأمین نشود با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار، ۱۱۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های استان صورت گرفته است، افزود: به نظر می‌رسد که با این میزان جوجه ریزی روند افزایش قیمت نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ضرو زیان مرغداران براثر شیوع کرونا ادامه داد: پیش بینی می‌شود که بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون قطعه جوجه ریزی داشته باشیم و کمبود نهاده‌ها سبب شده تا در وزن مرغ‌ها و جوجه‌ها با مشکل مواجه شویم.

حسن زاده یادآور شد: قبلاً بسیاری از واحدهای مرغداری از وزن ۱.۷ کیلوگرم شروع و تا ۳.۲ کیلوگرم برداشت می‌کردند اما اکنون وزن جوجه ریزی ها به ۱.۸ تقلیل یافته است و این سبب می‌شود که سه میلیون تن کاهش تولید گوشت را داشته باشیم.

رئیس اتحادیه مرغداران مازندران، با اظهار اینکه میزان تولید ما همواره بیش از نیاز و مصرف کشور و استان بوده است، گفت: اکنون به دلیل اختلال در تأمین نهاده‌ها و گرانی آن، روند تولید با دغدغه مواجه شده است.

وی با تاکید براینکه دانه‌ها و نهاده‌های دامی باید در مرغداری تأمین باشد تا به گله‌ها استرس وارد نشود، یادآور شد: ارزانی قیمت مرغ در یک ماه گذشته به دلیل تخلیه واحدهای مرغداری بوده است.

حسن زاده با عنوان اینکه سالانه یک میلیارد و ۲۰۰ قطعه جوجه ریزی باید انجام دهیم، میزان نهاده مورد نیاز ذرت و نهاده را شش میلیون تن بیان کرد و گفت: باید پشتیبانی لازم برای تأمین نهاده‌ها صورت گیرد.

کد خبر 5052622

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت مرغداری نهاده های دامی ساری ویروس کرونا شیراز بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد اربعین 99 گرگان شهدای مدافع حرم شهادت امام رضا ع مجلس شورای اسلامی اربعین حسینی کرمانشاه مراسم عزاداری جوجه ریزی نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۲۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور 

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: سال گذشته ۴۶ درصد جوجه‌های تولیدی مزارع مرغ مادر در استان مصرف شد و بقیه به سایر استان‌های کشور ارسال شده است.

او افزود: ۱۴۰ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۸۳۱ قطعه جوجه ریزی سال گذشته در گیلان انجام شد که نسبت به سال ماقبل آن نزدیک به ۱۹ درصد افزایش داشت.

به گفته رئیس جهاد کشاورزی گیلان، این استان رتبه نخست را به لحاظ شرکت‌های زنجیره‌ای مرغ به خود اختصاص داده است.

محمدی تصریح کرد: این مهم علاوه بر تأمین امنیت غذایی، ایجاد اشتغالزایی پایدار و جلوگیری از خروج ارز از کشور منجر به تاب‌آوری در شرایط تحریم و بحرانی می‌شود.

او همچنین با بیان اینکه گیلان از استان‌های پیشرو در توسعه صنایع بالادستی پیشران صنعت طیور در کشور است، گفت: میانگین توزیع روزانه مرغ در این استان ۳۰۸ تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: ضمن اینکه ۳۳۱ تن مرغ نیز به سایر استان‌ها به ویژه تهران و البرز به قیمت مصوب ارسال می‌شود.

محمدی تصریح کرد: استان گیلان با ۱۱ واحد پرورش مرغ اجداد گوشتی فعال رتبه نخست، ۹۹ واحد مرغ مادر جایگاه دوم و ۹۰۷ واحد مرغ گوشتی رتبه سوم تولید گوشت مرغ در کشور را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • ثبت رکورد ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • جوجه یک روزه
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور 
  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری‌های شهرستان زاوه
  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است