Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@19:19:24 GMT

چالش تبدیل ایده کسب و کار به واقعیت

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۲۹۰۴

چالش تبدیل ایده کسب و کار به واقعیت

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز، تجربه مشترک بسیاری از اهالی دنیای کسب و کار مربوط به ساعت های طولانی کار و بی خوابی های مکرر است. بدون تردید کارمندان و کارآفرینان در کشورهای گوناگون دارای ایده‎ های مختلفی هستند. اغلب افراد ایده ‎شان را بسیار جذاب و مفید برای شروع کسب و کار می ‎دانند. نکته مهم در این میان عدم تبدیل بسیاری از ایده‎ ها به کسب و کار واقعی است بنابراین شمار بالایی از ایده‎ های کاری هرگز به مرحله طراحی اصلی و سپس اجرا نیز نمی ‎رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدون شک صرف زمان و تلاش فراوان برای تبدیل ایده‎ ای کاری با واقعیت و سپس مواجهه با شکست برای هر کارآفرینی دشوار خواهد بود. بسیاری از افراد در پی مواجهه با چنین شکست ‎هایی فکر راه اندازی کسب و کار مستقل را به طور کلی فراموش می‎ کنند. این امر از نقطه نظر روحیه و توانایی سازمانی افراد نوعی فاجعه محسوب می ‎شود. درست به همین خاطر اغلب کارمندان و کارآفرینان فعال در شرکت ‎های مختلف هیچ انگیزه‎ ای برای تلاش بیشتر یا حتی عملکرد بهتر ندارند.

من اخیرا در مصاحبه ‎ای با جو سیانسیوتی، کارآفرین برجسته و نویسنده حوزه راه اندازی کسب و کار، نسبت به دلایل ناتوانی افراد برای تبدیل ایده‎ های کاری‎ شان به کسب و کارهای جذاب صحبت کرده ‎ام. جو بسیاری از ایده‎ های کاری را جذاب و حتی سودآور در بازارهای مختلف ارزیابی می‎ کند. نکته مهم در این میان عدم آمادگی کارآفرینان برای اجرای ایده‎ های موردنظر است. این امر نوعی حسرت مداوم برای کارآفرینان برجای خواهد گذاشت. هدف اصلی در مقاله کنونی بررسی مهمترین نکات برای آمادگی در زمینه تبدیل ایده ‎های کاری به استارت‎ آپ یا به عبارت دیگر واقعیت‎ های دنیای کسب و کار است. در ادامه برخی از مهمترین محورهای این حوزه با هدف دستیابی به آمادگی لازم مورد بررسی قرار خواهد گرفت. اگر شما نیز دارای ایده‎ های جذابی برای شروع کسب و کار هستید، توجه به نکات ذیل راهگشا خواهد بود.

تامین سرمایه

نخستین گام برای رهایی از دنیای رویایی و ورود به عرصه واقعیت کسب و کار توجه به نحوه تامین سرمایه است. امروزه هر نوع فعالیتی در دنیای کسب و کار نیاز به سرمایه اولیه دارد. بسیاری از کارآفرینان به دلیل ناتوانی برای تامین سرمایه اولیه هرگز به سراغ تاسیس کسب و کار نمی ‎روند. این امر پدیده ‎ای رایج در میان کسب و کارهای مختلف محسوب می ‎شود. شروع نکردن یک کسب و کار ایده بسیار بهتری در مقایسه با مواجهه با شکست زودهنگام به دلیل ناتوانی برای تامین سرمایه موردنیاز است، بنابراین مشاهده عدم تمایل کارمندان شرکت ‎های مختلف برای شروع فعالیت کاری امری طبیعی خواهد بود.

بررسی بیشتر در حوزه کسب و کار و آشنایی با مدیران باتجربه در شرکت‎ های بزرگ مسیر مناسبی پیش روی کارآفرینان تازه ‎کار قرار می ‎دهد. بسیاری از شرکت‌ ها در مسیر توسعه کسب و کارشان تمایل به حمایت از استارت ‎آپ‎ های تازه دارند. این امر فرصت طلایی برای کارآفرینان به منظور بهبود وضعیت‎ شان و تاسیس کسب و کار تازه قرار می‎ دهد. تامین سرمایه فقط معطوف به وام گرفتن از بانک ‎ها نیست. گاهی اوقات کارآفرینان باید اقدام به شراکت بلندمدت با سرمایه ‎گذارها با دیگر برندها نمایند. متاسفانه بسیاری از کارآفرینان نسبت به این نکته موضع‎ گیری منفی دارند. همکاری با سرمایه‎ گذارها یا دیگر برندها ایده بدی نیست. شاید سود نهایی کسب و کار بین کارآفرین اصلی و سرمایه گذار تقسیم شود، اما دست کم ایده اصلی قابلیت اجرا پیدا می ‎کند بنابراین تصمیم اساسی در چنین موقعیتی میان راه اندازی کسب و کار یا صرف نظر کامل از آن خواهد بود.

تولید محصولات جذاب

پیش از راه اندازی رسمی کسب و کار باید به فکر طراحی یک محصول جذاب نیز بود. بسیاری از کسب و کارها ماه‎ ها پس از تاسیس رسمی ‎شان اقدام به معرفی نخستین محصول رسمی می ‎کنند. این امر بار مالی گزافی بر روی دوش کسب و کارها در ماه ‎های نخست فعالیت قرار خواهد داد. توصیه اساسی در این بخش تلاش برای طراحی اولیه محصول یا محصولات ابتدایی است. این امر زمان کمتری برای طراحی و سپس تولید محصولات نیاز خواهد داشت.

بسیاری از کارآفرینان از همان ابتدا نسبت به طراحی نوع تازه ‎ای از محصولات یا مزیت‎ های مشخص ایده‎ هایی در ذهن دارند. تأمل بیشتر بر روی ایده‎ ها و تلاش برای نزدیکی هرچه بیشترشان به واقعیت پیش از شروع رسمی کار امری ضروری خواهد بود. چنین نکته ‎ای اغلب مورد بی‎ توجهی کارآفرینان قرار می ‎گیرد. اگر یک کارآفرین در زمینه طراحی اولیه محصولات با چالش مواجه است، باید اقدام به بازنگری اساسی در نحوه طراحی محصول نماید. بهترین گزینه در این میان الگوبرداری از برندهای بزرگ است. کسب و کارهای موفق همیشه تیم‎ های طراحی محصول حرفه ‎ای در دسترس دارند. ارزیابی نحوه فعالیت چنین تیم‎ هایی جذابیت بسیار زیادی برای کارآفرینان تازه کار به همراه خواهد داشت.

یادگیری اصول مدیریت کسب و کار از برندهای دیگر برای تمام کارآفرینان تازه کار دارای اهمیت است. هیچ کارآفرینی از روز نخست تمام مهارت ‎های لازم برای موفقیت را بلد نیست. این امر بیانگر ضرورت ارزیابی و یادگیری نکات تازه از برندهای دیگر به طور مداوم است.

یافتن بازار هدف

بازاریابی و تبلیغات برای محصولات در صورت عدم تمرکز بر روی بازار هدف امر مناسبی نخواهد بود. بسیاری از برندها هزینه‎ های بازاریابی بسیار زیادی برای فروش محصولات ‎شان انجام می‎ دهند. اگر مرحله پیش از بازاریابی در زمینه یافتن بازار مناسب به درستی انجام نشود، تمام هزینه‎ های بعدی بی ‎نتیجه باقی خواهد ماند.

یافتن بازار هدف برای محصولات کسب و کار کار بیش از اندازه پیچیده ‎ای نیست. برخی از کسب و کارها در این مرحله به طور مداوم به دنبال سخت کردن مسیر پیش روی‎ شان هستند. نکته مهم در این میان تعامل با مشتریان در بازارهای مختلف و ارزیابی کلی از وضعیت بازخوردهای آنهاست. مشتریان هر بازار که بازخورد بهتری نسبت به محصولات برند دارند، باید در اولویت کسب و کار قرار گیرند. بی ‎تردید هر کسب و کاری تمایل به توسعه فعالیت و حضور در کسب و کارهای مختلف دارد. این امر در مراحل نخست باید با توجه به وضعیت کلی کسب و کار و مبتنی بر گزینش از میان تعداد مختلف بازارها صورت گیرد. در غیر این صورت تمام سرمایه مالی کسب و کارهای تازه تاسیس را از بین خواهد برد.

توصیه‎ های مطرح در این مقاله تمام فرآیند تبدیل ایده‎ های کاری با واقعیت را شرح نمی‎ دهد، اما بخش مهم و ابتدایی کار را تحت پوشش قرار داده است. استفاده از توصیه‎ های این مقاله گام موثری برای تبدیل ایده‎ های کسب و کار به واقعیت خواهد بود.

پربیننده ترین چگونه می‌توان به یک مدیر نوآوری بزرگ تبدیل شد؟ تاثیر «اقتصاد گیگ» بر روی کارآفرینی/ رشد ۵درصدی فعالیت‌های کارآفرین آمریکایی‌ها ۳ استراتژی پایدارسازی کسب‌وکارها

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایده کارآفرینی استارت آپ کسب و کار قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت تامین سرمایه کسب و کارهای راه اندازی تبدیل ایده کسب و کار بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۲۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا سادات موسوی پناه از مشارکت ویژه کانون‌های مساجد در دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت با شعار سهم من از جوانی جمعیت خبر داد.

سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به اجرای این طرح ملی توسط ستاد ملی جمعیت گفت: دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت در هفت بخش خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی، مدیران و نخبگان و با هدف فرهنگ‌سازی افزایش جمعیت برگزار می‌شود که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در بخش سازمان‌های مردم نهاد، در این طرح مشارکت دارند.

وی با اشاره به محورهای سه گانه تعریف شده برای مشارکت کانون‌ها تصریح کرد: اداره کل آموزش پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد در ذیل رویداد اصلی جایزه ملی جوانی جمعیت، یک رویداد ویژه برای کانون‌های مساجد برگزار می‌کند که محورهای آن عبارتند از: «فعالیت»، «تجربه» و «ایده». یعنی کانون‌های ما در زمینه جوانی جمعیت یا در حال فعالیت هستند که فعالیت‌های خود را ثبت می‌کنند، یا در این موضوع تجربه‌ای ارزشمند و ناب دارند که می‌توانند تجربیات خود را ثبت نمایند. یا در این رابطه ایده‌ها و پیشنهادات قابل قبول با قابلیت اجرایی شدن، دارند که ایده‌های خود را ثبت می‌کنند.

موسوی تصریح کرد: هر کانون می‌تواند با توجه به این سه محور و زمینه‌ای که در آن فعالیت دارد (ایده، تجربه یا فعالیت) در این رویداد شرکت کند. مهلت ارسال آثار تا ۷ اردیبهشت است و مدیران کانون باید برای مشارکت، فعالیت، تجربه و یا ایده کانون خود را در لینک https://bachehayemasjed.ir/jamiat در سامانه بچه‌های مسجد ثبت کنند.

وی در ادامه به موضوعات این رویداد اشاره کرد و افزود: موضوع تبیین قانون خانواده و جوانی جمعیت، تبیین آسیب‌های تک فرزندی، ارتقای جایگاه مادری، فرهنگ سازی و ترغیب به فرزندآوری و حمایت از حیات جنین و جلوگیری از سقط موضوعاتی هستند که کانون‌ها می‌توانند متناسب با آن فعالیت، تجربه یا ایده‌های خود را ثبت کرده و در رویداد شرکت کنند.

سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد کانون‌های مساجد گفت: برگزیدگان بخش ویژه کانون‌های مساجد، برای شرکت در رویداد اصلی جایزه ملی جوانی جمعیت معرفی می‌شوند که همزمان با روز جوانی جمعیت در ۳۰ اردیبهشت ماه امسال در سطح ملی و استانی برگزار می‌شود.

وی درباره جوایز در نظر گرفته شده برای این رویداد خاطرنشان کرد: سه ربع سکه بهار آزادی، سه جایزه نقدی ۱۰ میلیون تومانی و سه کمک هزینه سفر به مشهد مقدس از جمله جوایز این رویداد هستند.

کد خبر 6085651 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • نیروی جوان به عنوان یک قوه پیشران ظرفیت‌های کشور را شکوفا می کند
  • راهیابی ۱۰ ایده و طرح صنایع پایین‌دستی مس سرچشمه به مرحله سرمایه‌گذاری
  • حضور کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • حجاب و چالش خلاقیت در حکمرانی
  • ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به دنبال اثرگذاری در تولید است
  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است
  • ۵۰ طرح از سیستان و بلوچستان به عنوان ایده برتر ملی انتخاب شد
  • چگونه می‌توانیم در خانه‌های خلاق ایرانی یک ایده را به محصول تبدیل کنیم؟