Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقازاده گفت: بازدهی وقف خدمت به نیاز جامعه و حل مشکلات اجتماعی، فعالیت های مذهبی و کمک به نیازمندان است و اگر خوب عمل کنیم بسیاری از فعالیت های اقتصادی رونق گرفته و در رفع نابسامانی‌های جامعه خوب عمل می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی روز سه شنبه در دیدار با مدیر کل و کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی به مناسبت دهه وقف گفت: تحولات، شفاف سازی و بهره گیری بهینه از موقوفات استان مرکزی در طول یکسال گذشته مشهود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ارزیابی ما این است که اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بعد از یک دوره پر فراز و نشیب امروز با مدیریت خوب منشاء اجرای خیلی از خدماتی است که مردم نیاز دارند.

استاندار مرکزی افزود: بدون شک اگر اوقاف و امور خیریه خوب عمل کند و از طرفی مردم هم توجیه و حقوق وقف را به خوبی اجرا کنند به ایجاد یک کانون اقتصادی مهم‌ در کشور می‌رسیم.

آقازاده اظهار کرد: بازدهی وقف خدمت به نیاز جامعه و حل مشکلات اجتماعی، فعالیت های مذهبی و کمک به نیازمندان است و اگر خوب عمل کنیم بسیاری از فعالیت های اقتصادی رونق گرفته و در رفع نابسامانی‌های جامعه خوب عمل می‌کند.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف جمهوری اسلامی اجرای وقف به صورت صحیح است و اگر چه در ۳۰ سال اول انقلاب آموزش چندانی به مردم ارائه نشد اما در ۱۰ سال گذشته اقدامات موثری در این خصوص انجام شده است.

استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی یکی از استان های وقفی کشور است و از جهت برخورداری از منابع وقفی در بین پنج استان برتر کشور می باشد و همه باید کمک کنند تا نیات واقفان به خوبی در این استان اجرایی شود.

وی ادامه داد: اهداف اوقاف در جهت کمک به مردم و ایجاد یک شرایط مناسب برای ایجاد مناسبت‌های معنوی است و اگر این مهم در بقاع متبرکه به خوبی انجام شود مردم نیز استقبال می‌کنند.

آقازاده تشریح کرد: هر چقدر ما اوقاف را حمایت کنیم این نهاد هم به خوبی می تواند به وظایف خود عمل کند و  اکنون شاهد این امر هستیم که  اوضاع اوقاف در استان مرکزی با برنامه و مدیریت شده است.

استاندار مرکزی اظهار داشت: مسئله اجرای وقف و نیات واقفین و انتقاد مردم مهمترین مشکلات سال‌های اخیر بود که چندین پرونده در این خصوص تشکیل شده و برای حل این مشکل باید آموزش همگانی وقف از سوی دستگاه‌های مختلف به‌خصوص نمایندگان مجلس و قوه قضائیه نهادینه شود.

وی افزود: اگر اوقاف بتواند ماموریت خود را خوب اجرا کند می تواند بخش عمده‌ای از بار مالی و اقتصادی کشور را به دوش بکشد.

آقازاده تاکید کرد: اگر متولی‌گری و نگهبانی اوقاف از نیات واقفین به خوبی انجام شود این نهاد می تواند در پروژه‌های اقتصادی سهیم شود.

وی تصریح کرد: توافق‌نامه مشارکت اوقاف استان مرکزی با وزارت راه و شهرسازی در طرح اقدام ملی مسکن یک اقدام شایسته بود که اولین بار در استان مرکزی اتفاق افتاد که در این طرح۶ هزار مسکن در اراک و ۲۲ هزار مسکن در استان در این طرح ساخته می‌شود که نقش مهمی در شکستن قیمت مسکن خواهد داشت.

استاندار ادامه داد: تا سه سال آینده بیش از ۱۰ هزار مسکن در استان مرکزی ساخته می‌شود که بخش عمده‌ای از آن سهم اوقاف است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی در خصوص تحقق اهداف اداره کل اوقاف خاطر نشان کرد:استانداری مرکزی از هیچگونه حمایتی در این راستا دریغ نخواهد کرد .

آقازاده خاطرنشان کرد: بخشودگی ۲ ماه کرایه املاک موقوفه تجاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و توزیع ۲۵ هزار بسته معیشتی در رزمایش کمک مومنانه نیز از دیگر اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی است که باید قدر دان این مهم بود.

انتهای پیام/


 

منبع: دانا

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه استاندار مرکزی استان مرکزی اداره کل اوقاف هزار مسکن خوب عمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۲۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی یزد

مودت مسئول تیم بسیج جامعه پزشکی استان یزد گفت: پزشکان متخصص اطفال، داخلی و زنان و زایمان در این تیم همراهی کردند.

وی افزود: طرح بسیج پزشکی با هدف حفظ و ارتقای تندرستی مردم به صورت مداوم با همراهی پزشکان بسیجی در مناطق مختلف روستایی استان انجام می‌شود.

مودت ادامه داد: با سفر یک روزه پزشکان به این دهستان، ۲۰۰ نفر به صورت رایگان ویزیت شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی یزد
  • خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی
  • پیش بینی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • باشگاه دانش آموزی خبرنگار پلیس، پیشگام در حوزه‌های انتظامی و انضباط اجتماعی است
  • باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس افتتاح شد
  • مجلس آینده به دنبال توسعه زیر ساخت‌ها و توجه به قشر محروم است
  • پوران درخشنده بعد از 8 سال فیلم می‌سازد
  • وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند