Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد یونس حقانی از نصب بنر با مضامین پیام‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در سطح شهر چابهار خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد یونس حقانی؛ شهردار بندر چابهار در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، با اشاره به نهادینه‌کردن مشارکت‌های مردمی و حضور فعال شهروندان در فعالیت‌های مدیریت شهری بیان کرد: در راستای بهبود وضعیت اجتماعی، بهداشتی و فرهنگی‌ در سطح شهر معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه اقدام به طراحی، چاپ و نصب بنرهای آموزش شهروندی در سطح شهر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: ارتقاء فرهنگ شهروندی و آشنایی شهروندان چابهاری با تعریف «شهر،‌ شهروند و موضوعات شهروندی» به منظور ایجادحس تعلق در آنها نسبت به شهر از اهداف بخش فرهنگی شهرداری است.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: فضای مجازی و تابلوهای تبلیغاتی میادین اصلی شهر دو رسانه ای که بیشترین تاثیرگذاری را دارد و تبلیغات فرهنگ شهروندی انجام می شود.
 
وی با اشاره به اینکه آموزش شهروندی و شناخت ابعاد و اصول شهروند مداری امروزه نقش مهمی در تقویت جامعه دارد گفت: شهروندی و شهروند مداری بخش جدایی ناپذیر از الگوهای زندگی جمعی است و باید در قالب نهادهای اجتماعی که موظف به بسط تعلیم و تربیت رسمی هستند انجام شود.
 
حقانی آموزش‌های شهروندی را برای نهادینه‌کردن مشارکت‌های مردمی بسیار حیاتی عنوان کرد و ادامه داد: حضور فعال شهروندان در فعالیت‌های مدیریت شهری تاثیر بسزایی دارد و بهبود وضعیت اجتماعی، بهداشتی و فرهنگی‌ جامعه را در بر خواهد داشت.
 
وی خاطرنشان کرد: هر چه هویت شهری بالا رود احساس تعلق شهری افزایش می یابد و هر چه احساس تعلق بیشتر شود، احساس هویت شهری هم در بین شهروندان افزایش می یابد و این دو مورد قطعاً بر روی یکدیگر تأثیرگذار هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۳۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پناه مردم و مستضعفان است

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در نشست شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران در دوم اردیبهشت ۱۳۵۸ گفت: این نهاد انقلابی در طول حیات خود دژ مستحکم و پناه مردم و مستضعفان است.

حجت الاسلام و المسلمین  آل هاشم  افزود: سپاه پاسداران به منظور حراست از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن به دستور امام خمینی (ره) تاسیس شد و در ۲۶ شهریور ۱۳۶۴ با دستور امام به سه نیروی زمینی، هوایی و دریایی گسترش یافت.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۶۹ با فرمان رهبر معظم انقلاب ۲ نیروی قدس و سازمان بسیج به این نهاد انقلابی اضافه شد اظهار کرد: سپاه از مردم و برای مردم است و همه این نهاد انقلابی را دژ و پناه خود می‌دانند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی با تبریک روز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پیشکسوتان، رزمندگان، فرماندهان و کارکنان این نهاد انقلابی و بسیجیان گفت: سپاه پاسداران امروز فهرست بلندی از افتخارات، تجارب و نوآوری‌های نظامی و فنی در اختیار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم بر تقویت و حمایت از این نهاد انقلابی و نیرو‌های مسلح به عنوان عناصر اقتدار کشور تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: اشاعه فرهنگ مشارکت مردمی در اقتصاد از اولویت‌های برنامه ریزی شورای فرهنگ عمومی استان است.

 بلاغی افزود: ابعاد فرهنگی منشور سال و نقش اصلی فرهنگ در جهش تولید شامل اصلاح فرهنگ اقتصادی، توسعه اقتصاد فرهنگ بنیان، تحقق مشارکت اجتماعی و پیوست فرهنگی اجتماعی جهش تولید است.

وی با بیان اینکه مقوله اصلاح فرهنگ اقتصادی رکن اول این منشور است اظهار کرد: فرهنگ اقتصادی به بینش‌ها، نگرش‌ها، ارزش‌ها، ترجیحات و الگوی رفتار اقتصادی افراد جامعه اشاره می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی رکن دوم این منشور را توسعه اقتصاد فرهنگ بنیان اعلام کرد و گفت: صنایع فرهنگی و خلاق در دنیای کنونی یکی از پیشران‌های اصلی اقتصاد و تولید محسوب می‌شود و در این راستا برنامه اختصاصی مفصلی در قرارگاه صنایع فرهنگی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور تدوین شده است.

بلاغی با اشاره به الزامات تحقق مشارکت اجتماعی به عنوان رکن سوم این منشور ادامه داد: امید اجتماعی، انسجام اجتماعی ، وحدت ملی، سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی از ملزومات این مقوله از دیدگاه رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان اینکه پیوست فرهنگی اجتماعی جهش تولید رکن چهارم این منشور است یادآور شد: این رکن شامل عدالت فرهنگی، امنیت فرهنگی، زیست بوم گرایی و هویت فرهنگی است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • سهم فرهنگ آب رفت
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • شورای فرهنگی محیط زیست در همه استان‌ها فعال می‌شود
  • رضایت شهروندان از خدمات شهرداری تهرانی در روز عید فطر
  • مشارکت بیش از سه هزار خانوار اردکانی در طرح آموزش شهروندی
  • سپاه پناه مردم و مستضعفان است