Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@02:27:28 GMT

پایان معافیت مالیاتی هنرمندان و سلبریتی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۳۵۵۴

پایان معافیت مالیاتی هنرمندان و سلبریتی‌ها

جزئیات لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم که در حال بررسی و تصویب در هیات وزیران است معافیت مالیاتی هنرمندان، سلبریتی‌ها و فعالیت‌های هنری و فرهنگی حذف و برای سقف تعیین شد.

به گزارش مشرق، معافیت مالیاتی هنرمندان و فعالیت‌های فرهنگی و هنری در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم حذف و برای آن سقف تعیین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: «اینفلوئنسرها» در غرب مالیات می دهند در ایران نه! معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها با سقف درآمد ۱۰۰ میلیون تومان!

در پیش نویس این لایحه که وزیران بررسی می‌کند، آمده است: 

بند (ل) ماده ۱۳۹ به شرح زیر اصلاح میشود.

ل- درآمد مشمول مالیات ابرازی حاصل از فعالی تهای انتشاراتی و مطبوعاتی و قرآنی (دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه های ذیربط)، فرهنگی و هنری که به موجب مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می شوند، در مورد اشخاص حقوقی معادل یک میلیارد و دویست و پنجاه ریال و در مورد اشخاص حقیقی دویست و پنجاه میلیون ریال در هر سال از پرداخت مالیات معاف است.

همچنین وزارت اقتصاد در پیش نویس قبلی فعالیت‌های تا سقف یک میلیارد ریال را معاف از مالیات دانسته بود.

طبق قانون مالیات‌های مستقیم در حال حاضر فعالیت‌های انتشاراتی و مطبوعاتی و قرآنی (دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاههای ذی‌ربط) ، فرهنگی و هنری که به موجب مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شوند، از پرداخت مالیات معاف است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ فرهنگ مالیات درآمد وزارت اقتصاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشرق سازمان مالیاتی فرار مالیاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۳۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از هنرمندان برتر استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و تجلیل از هنرمندان استان گفت: شهید آوینی هنرمندی جریانساز بود و زمینه‌ای بوجود آورد تا هنر انقلاب اسلامی از سوی نسل‌های بعد ادامه پیدا کند.
محمودی‌فر افزود: شهید آوینی حرکت هنر را به سمت مردم سوق داد و مردم سبب شدن تا هنر تعالی پیدا کند و امروز یکی از اهداف هنر انقلاب اسلامی تعالی و ارتقاء هنر در جامعه است.
او گفت: رویکرد شجاعانه شهید آوینی در انقلاب و دفاع مقدس باعث ماندگاری او شد به طوری که رهبر معظم انقلاب از او به عنوان سید شهیدان اهل قلم اسم برد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: شهید آوینی به عنوان یک الگو در عرصه هنر انقلاب اسلامی است که اخلاق، ولایت‌پذیری و انسانیت را سرلوحه کارش قرار داد و در آثار تولیدی به زیبایی انقلاب اسلامی را به تصویر کشید.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان هم با اشاره به منظومه شخصیتی و فکری شهید آوینی گفت: تفکر، فرهنگ، هنر و تمدن سه عرصه مهمی است که شهید آوینی هر سه عرصه را در هر کاری درنظر می‌گرفت.
جیریایی با بیان اینکه محور حرکت حوزه هنری به سمت مفاخر استان است، افزود: باید از بنیان‌های فکری ایرانی اسلامی در حوزه تفکر استفاده کرد، قالب هنری را انتخاب و نگاه تمدنی داشت.
او گفت: در این مراسم از ۵۰ هنرمند تجلیل شد که ملاک انتخاب آنها حضور مستمر در عرصه فرهنگ و رسانه، مواضع انقلابی و تولیدات به هنگام در راستای دغدغه مسائل مردم و جامعه، شرکت در جشنواره‌های ملی و استانی و سایر موارد بوده است.

دیگر خبرها

  • حوزه نشر و مطبوعات از مالیات معاف هستند
  • کم اطلاعی ناشران و ممیزان مهمترین دلایل عدم معافیت مالیاتی است
  • معافیت‌های مالیاتی باید هدفمند شود
  • هنر ظرفیت تحول یک جامعه را دارد
  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • دیدار با ۲ تن از پیشکسوتان هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • تجلیل از هنرمندان برتر استان مرکزی
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد
  • نمایی از جنس حمایت در فرهنگ و هنر شیروان