Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها- معاون مبارزه با موادمخدر وزارت کشور افغانستان از نابودی هزار هکتار از مزارع کشت خشخاش در این کشور خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، محمد هاشم اورتاق در بازدید از مرکز تربیت و آموزش سگ‌های موادیاب در استان البرز که با حضور رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا انجام شد، اظهارداشت: ایران و افغانستان در خط مقدم  مبارزه با مواد مخدر قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه "بسیاری از جوانان ایران و افغانستان اسیر مواد مخدر هستند" افزود: متأسفانه افغانستان بزرگترین تولیدکننده خشخاش است و 84 درصد از کشت خشخاش در افغانستان صورت می‌گیرد.

معاون مبارزه با موادمخدر وزارت کشور افغانستان با بیان اینکه "یکی از عوامل کشت خشخاش در افغانستان ناامنی‌های داخلی و جنگ‌های نیابتی است" بیان کرد: این کشت‌ها در مناطق زیرنفوذ دشمنان مردم افغانستان صورت می‌گیرد.

جانشین فرمانده ناجا: کشت خشخاش در ایران واقعیت ندارد/ به‌کارگیری پهپاد و بالگرد در کشف مواد‌مخدر اصفهان| توضیحات تکمیلی پرویز کردوانی درباره کشت خشخاش در برخی مناطق پلیس در جریان کشت 70 هکتاری خشخاش نیست؟/دعوت جهرمی از زاهدیان برای مشاهده اطلاعات ماهواره‌ای

اورتاق با بیان اینکه "تدابیری با هدف مقابله با توسعه کشت مواد مخدر در کشور افغانستان اندیشیده است" تصریح کرد: هزار هکتار از اراضی کشت خشخاش در سال جاری در افغانستان نابود شد.

وی با بیان اینکه "300 تن انواع مواد مخدر در کشور افغانستان کشف و ضبط کرده‌ایم" گفت: امیدواریم با همکاری دوجانبه ایران و افغانستان جلوی تراژدی مواد مخدر را بگیریم.

هاشم اورتاق با بیان اینکه "افغانستان سال‌هاست که در یک جنگ تحمیلی و نیابتی قرار دارد" تصریح کرد: کسانی که در کسب و کار مواد مخدر مشغول هستند از ناامنی‌های موجود داخل کشور سوءاستفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه "باید از تجربیات ایران برای مبارزه با مواد مخدر استفاده کرد" گفت: ایران در مبارزه با مواد مخدر دستاوردهای خوبی داشته که یکی از آن‌ها تربیت سگ‌های موادیاب است و ما از این تجربیات استفاده می‌کنیم.

معاون مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور افغانستان متذکر شد: برای مقابله با مواد مخدر نیازمند یک برنامه در سطح جهانی هستیم.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مبارزه با مواد مخدر کشور افغانستان کشت خشخاش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۳۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  جعفر ذوالفقاری در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان میاندوآب اظهار کرد: نگاه جمهوری اسلامی به مقوله مواد مخدر با کل دوران متفاوت است.

وی افزود: به برکت نگاه بلند جمهوری اسلامی مبارزه با مواد مخدر یک تکلیف عمومی بوده و تقدیم چهار هزار شهید در حوزه مبارزه با مواد مخدر گواه این ادعا است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی گفت: جمهوری اسلامی به دنبال احیای انسان‌هاست و حلقه آخر در زنجیره مبارزه با مواد مخدر مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال است.

ذوالفقاری با اشاره به حمایت دولت در خصوص ایجاد اشتغال تصریح کرد: این مقوله در نظام مقدس جمهوری اسلامی به صورت هدفمند و استاندارد در حال اجرا است.

 

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۳ تلاش مضاعفی برای توسعه فضای مسقف و استانداردسازی ایستگاه‌های ترک اعتیاد برای احیای افراد مبتلا به اعتیاد انجام خواهد شد تا این کمبود برطرف شود.

 

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • دستگیری زوج سوداگر مرگ
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • زوج افیونی در دام پلیس مبارزه با مواد مخدر مازندران
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد