Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@02:10:19 GMT

اطلاعاتی کامل از مزدور و جاسوس امارات در ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۴۴۱۷

اطلاعاتی کامل از مزدور و جاسوس امارات در ترکیه

تلویزیون رسمی ترکیه امروز (سه‌شنبه) گزارشی را درباره یک متهم به جاسوسی برای امارات که در عملیاتی ویژه در داخل ترکیه دستگیر شد، منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، شبکه رسمی ترکیه "TRT" اعلام کرد که این فرد بازداشت شده، یک اردنی فلسطینی‌الاصل است که در حال جمع آموری اطلاعاتی برای امارات در مورد ترکیه و مخالفان عرب در داخل ترکیه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع عنوان کرد، نام این جاسوس احمد محمود عیاش الاسطل است و او یک خبرنگار فلسطینی است که پاسپورت موقت اردن را دارد. او به جرم خود اعتراف کرده و مشخص شد که او با یک پاسپورت عربی وارد ترکیه شده است.

این شبکه اعلام کرد، این فرد جاسوس اسنادی را به مسؤولان ترکیه‌ای داده است که ارتباط وی با مسؤولان اماراتی را ثابت می‌کند. او اطلاعات متعددی را در مورد مخالفان عرب به ویژه گروه اخوان المسلمین طی سال‌ها جمع آوری کرده بود. او همچنین رمزگشایی‌هایی در مورد هویت افرادی کرد که برای مسؤولان اماراتی کار می‌کردند.

از سوی دیگر، روزنامه واشنگتن پست از منابع ترکیه‌ای نقل کرد که کارمندان اماراتی بر الاسطل نظارت داشتند و وی به بازجویان گفت که آنها را با نام‌های مستعار می‌شناسد. فعالیت وی شامل خبردهی از تحولات سیاسی ترکیه و زیر نظر داشتن مخالفان عرب در ترکیه بود.

منابع تصریح کردند که الاسطل در ساحل دریای سیاه در ترکیه زندگی می‌کرد و در اواخر سپتامبر طبق گفته خانواده و همکارانش ناپدید شد و آنها نگران جان وی بودند. آنها هراس این را داشتند که وی ربوده شده باشد و کمپینی را راه انداختند تا مسؤولان ترکیه‌ای قانع شوند تا تحقیقاتی را درخصوص ناپدید شدن وی آغاز کنند.

حتی برادر وی به نام حسام که در غزه زندگی می‌کند، گفته است که از بازداشت برادرش خبر نداشته و باور نمی‌کند که او برای دولت امارات کار کرده باشد. چراکه امارات برادر وی را به دلیل حمایتش از اخوان المسلمین، یک شخصیت مخالف به حساب آورده بود و چگونه ممکن است که به وی چنین اتهامی زده شود.

خلاصه نتیجه دست یافته توسط سازمان اطلاعات ترکیه که در اختیار روزنامه واشنگتن پست نیز گذاشته شده این است که احمد الاسطل -که در میان اماراتی‌ها به نام ابو لیلی مشهور است- مجبور شده که بیش از یک دهه اقدام به جاسوسی کند.

در این خلاصه آمده است که الاسطل در آغاز؛ پیشنهاد فعالیت در سازمان اطلاعات امارات در سال ۲۰۰۸ را نپذیرفت اما بعد از آنکه در جستجوی یک شغل رفت و روند بررسی‌های امنیتی برای اشتغال وی شکست خورد، او در تصمیم خود بازنگری کرد.

طبق این خلاصه، بعد از آنکه وی به ترکیه انتقال پیدا کرد، بر روابط ترکیه با جهان اسلام و ابتکارعمل‌های سیاست خارجی و سیاست داخلی متمرکز شد. وی همچنین مامور به مشخص کردن این امر شد که آیا دولت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه که در سال ۲۰۱۶ از تلاش برای کودتا نجات پیدا کرد، در معرض تلاش برای کودتای دیگری است یا خیر.

در این خلاصه ذکر شده است که وی اطلاعاتی را به امارات در مورد خبرنگاران و مخالفان عرب مقیم ترکیه و کسانی که آمادگی همراهی با تلاش‌های عضوگیری سازمان اطلاعات امارات داشتند، انتقال داد و در این راستا، دیدارهایی را با مخالفان وابسته به اخوان المسلمین داشت.

طبق گفته یک مسؤول ترکیه‌ای که نخواسته نامش فاش شود، پیش‌بینی می‌شود که الاسطل ۴۵ ساله هفته جاری در دادگاه حاضر شود.

بازداشت الاسطل سومین بازداشتی است که مسؤولان ترکیه‌ای طی دو سال گذشته از آنها به اتهام جاسوسی برای امارات خبر می‌دهند. دو فرد در آوریل ۲۰۱۹ که اطلاعاتی را در مورد گروه‌های فلسطینی در ترکیه جمع آوری می‌کردند، بازداشت شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تركيه امارات متحده مخالفان عرب ترکیه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۴۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسؤولان در راستای تحقق شعار سال تلاش کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب پهلو زاده دوشنبه شب در نشست شورای اداری تنگستان عنوان داشت: در بحث شعار سال که بنام جهش تولید با مشارکت مردم توسط مقام معظم رهبری نام گذاری شده هیچ کسی تسهیل کننده آن نیست جز مجلس و دولت که قانون را تسهیل کنند.

امام جمعه اهرم تصریح کرد: نیاز است چه در بحث سیستم بانکی و چه اداری مجوزهایی که لازم است جهت تسهیل در جهش تولید برای حضور و مشارکت بیشتر مردم فراهم کنند.

وی یاد آور شد: آنچه لازم است انجام شود درباره محقق شدن شعار سال توسط خود مسئولان باید انجام گیرد زیرا اول و آخر خود شما هستید که باید کار انجام دهید لذا در بحث شعار سال ممکن است جلو ما باشد نباید سدی در برابر آن قرار دهیم با نه گفتن و نمی‌شود، باید اینها کنار گذاشته شود و در هر صورت که شده باید تلاش کنید امر تسهیل تولید صورت گیرد.

پهلو زاده اضافه کرد: انتقام و تنبیهی که هوا فضای سپاه علیه رژیم جعلی غاصب صهیونیستی در پاسخ به حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق سوریه انجام دادند این حرکت غرور آفرین و تنبیه اساسی نسبت به غده سرطانی بود که تبریک عرض می‌کنیم.

امام جمعه اهرم خاطرشان کرد: باید یک نقطه مد نظر داشته باشیم برای کسانی که در کنار و اطراف ما هستند و توجیه شوند عده‌ای ممکن است بخواهند بگویند چرا ما پول‌ها خرج تولید موشک و امثال اینها می‌کنیم لذا باید گفت پیشانی و وجه نظام استکباری همین دولت ترامپ و دولت غاصب صهیونیستی است زیرا پیشانی وجه نظام اسلامی همین دولت است که شما پایه گذار آن هستید و مانند این دولت اسلامی در هیچ جای جهان پیدا نخواهد شد حتی با همه مشکلاتی که داریم.

وی افزود: پیشانی نظام و دولت اسلامی شما مسئولان هستید لذا اگر امروز تقابلی صورت می‌گیرد تقابل اسلام با استکبار است لذا این تقابل صورت می‌گیرد و پیروزی هم با اسلام خواهد بود و آنی که از بین می‌رود استکبار است و نیز نیست عده‌ای در زمان موشک باران به جای اینکه رژیم صهیونیستی فرار کند از ترس در فضای مجازی پیام بدهند.

پهلوزاده ادامه داد: لذا امروز هم داودیان زمان باید این سنگ بر پیشانی، وجه و صورت نظام استکبار بزند تا از بین برود لذا این حرکت یک حرکت و وظیفه قرآنی است و باید دیگران را توجیه کنیم که این در مسیر تحقق اراده حق تعالی و اراده حق به زودی محقق خواهد شد.

وی گفت: این وظیفه ما است که برای روسیاه کردن کسانی که نظام استکباری را کارآمد می‌دانند با عمل خود با جهت تولید ان شاء الله ناکار آمدی که مد نظر آنهاست از بین ببریم و مایه سرافرازی نظام اسلامی شویم.

کد خبر 6079323

دیگر خبرها

  • ما مشکوک هستیم که اعضای موساد از طریق یک پرواز، وارد کشور شده باشند | ما چنین کار کثیفی را تحمل نمی کنیم
  • مسؤولان قضائی شهرستان کنگان در حل مشکلات اهتمام ورزند
  • گفت‌وگوی مسوولان قضایی استان تهران با شهروندان
  • ناهم‌خوانی آمارهای گردشگری سلامت/ امارات و ترکیه رقبایی که همچنان می‌تازند
  • تحقق شعار سال نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت همه بخش‌ها است
  • تصمیمات اشتباه باعث بدبینی مردم به همه مسوولان می‌شود
  • مسوولان قضایی استان تهران در ماه آینده ۱۳ دیدار مردمی خواهند داشت
  • مقام سابق امنیتی ترکیه: خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
  • مسؤولان در راستای تحقق شعار سال تلاش کنند
  • به جز عربستان، امارات هم علیه ایران با اسرائیل همکاری کرد