Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از اروند، سید علی موسوی گفت: چارچوب کلی این سند در سه بخش تحلیل وضعیت موجود، بررسی بازارهای خارجی همجوار و راهبردهای توسعه صادرات است که در نهایت با بیان برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت نسبت به تعیین مسیر توسعه صادرات در منطقه آزاد اروند از بندر خشک شلمچه، بندر آبی آبادان و خرمشهر را طراحی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه گفت: در این سند ضمن بررسی، وضع قبل، موجود و آینده را نیز ترسیم کردیم که بتوانیم روی توانمندی‌های کالایی خود به مخصوص در بخش شیلات، خرما و صنایع پایین دستی پتروشیمی، صنایع فلزی و شیمیایی و پلیمری و همچنین غذایی، بهداشتی و دارویی، به نقطه عطفی در منطقه آزاد اروند برسیم.
موسوی تصریح کرد: تکیه اصلی بر این سند بحث اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، اتاق تعاون خرمشهر و آبادان هست که محور اصلی بخش خصوصی و فعالان اقتصادی، صادرکنندگان، بازرگانان، تجار و صنعتگران صادرات‌گرا هستند.
وی اظهار داشت: در این سند در رابطه با زیرساخت‌های صادراتی در مرز شلمچه و بنادر آبادان و خرمشهر بحث شده و به دنبال این هستیم که بتوانیم منطقه آزاد اروند به دلیل داشتن زیرساخت های لجستیکی و حمل و نقل، اسکله، فرودگاه، راه آهن، پایانه های صادراتی، بارانداز، انبارهای سرپوشیده و روباز، سردخانه و با توجه به این ظرفیتها برای ایجاد کریدورهای صادراتی جنوب به شمال، شمال به کشورهای حوزه خلیج فارس و جنوب به کشورهای CIS به عنوان شرکای تجاری به هم اتصال دهیم.
موسوی با بیان اینکه به دنبال این هستیم منطقه آزاد اروند از ظرفیت‌های قانونی و ژئوپلوتیکی خوبی برخوردار شود، گفت: به دنبال این هستیم که منطقه آزاد اروند ضمن داشتن زیرساخت‌های لجستیکی با استانداردهای جهانی و توانمندی های بومی، قطب تولید و صادرات کالاهای واسطه‌ای و نهایی با تکیه بر فناوری در بین مناطق آزاد باشد و دروازه صادرات تولیدی داخل و صادرات مجدد و ترانزیت کالا به سایر کشورها مخصوصا کشورهای حوزه خلیج فارس و بزرگترین شریک تجاری کشور که عراق هست را داشته باشیم.
وی یکی از مهمترین ماموریت های منطقه آزاد اروند را توسعه صادرات مجدد و ترانزیت بیان کرد و گفت: ضمن نهادینه کردن رویکرد صادراتی در واحدهای تولیدی، کاهش تصدی گری جهت روان‌سازی فعالیت‌ صادرکنندگان برون سپاری، حداکثری فعالیتها در منطقه و همچنین تعامل سازنده با نهادهای موثر و تشکل‌ها به خصوص اتاق های بازرگانی، اتاق تعاون و اتاق اصناف، در صدد هستیم تا بتوان در امر صادرات تسهیل شود.
موسوی ادامه داد: جذابیت های صادراتی از طریق ایجاد مشوق‌های صادراتی از جمله یارانه های نمایشگاهی، حمل و نقل، اعزام و پذیرش هیات های تجاری، آموزش های کاربردی و پرداخت تسهیلات جهت ایجاد تاسیسات حمل و نقل از جمله برنامه هایی که در سند توسعه صادرات دیده شده است.
وی یکی از راهکاری سند توسعه صادرات راه اندازی کارگو ترمینال و ارسال و حمل کالاهای صادراتی از طریق خطوط هوایی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با توافقات انجام شده با شرکت هواپیمایی کارون، صادرات و ارسال کالا از طریق خطوط هوایی فرودگاه آبادان در این زمینه به نتایج مطلوبی رسیدیم.

48

کد خبر 1445633

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مناطق آزاد منطقه آزاد اروند توسعه صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۴۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ اصلی منطقه آزاد چابهار بهره‌مندی از ظرفیت تخصصی دانشگاه‌های فعال است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیرا ریگی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در دیدار صمیمی با رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، اولویت سرمایه‌گذاری را با سرمایه‌گذار علمی دانست.

وی از پیشنهادها و مصوبات دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در حوزه برنامه‌های اقتصاد دانش‌بنیان استقبال کرد و گفت: سرمایه‌گذاری علمی می‌تواند به‌عنوان یک رکن ارزشمند موجب توسعه اقتصادی باشد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به اهمیت کار تیمی و گروهی، عنوان کرد: برای رسیدن به اهداف عالی و ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی باید برنامه‌ها و فعالیت‌ها در حوزه تدوین و طراحی و عرصه اجرا به صورت تیمی و گروهی انجام شود و برای دستیابی به چشم‌انداز‌های پیشروی نظام باید از تک‌روی و فردیت خارج شد.

ریگی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اصلی منطقه آزاد چابهار، بهره‌مندی از ظرفیت تخصصی و مهارتی دانشگاه‌های فعال استان سیستان و بلوچستان است، ادامه داد: مشاهده مصوبات دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، نشان از توجه ویژه این مجموعه عظیم دانشگاهی به توسعه استان دارد و آرزومندیم با تعامل گسترده و همکاری امکان دستیابی به اهداف ارزشمند توسعه استان محقق شود.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی با توجه ویژه و تمرکز بر ظرفیت‌های موجود در چابهار مسیر‌های توسعه را هموار خواهد کرد، بیان کرد: دانشگاه با داشتن نیروی متخصص یکی از ارکان اصلی و بنیادین در توسعه و تعالی محسوب می‌شود و در این راستا راه‌اندازی شورای راهبردی و هم‌اندیشی دانشگاه یکی از برنامه‌های اساسی و مهم منطقه آزاد چابهار است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره توسعه سواحل مکران و اهمیت این موضوع از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: بهره‌مندی از استادان متخصص و صاحب‌نظر برای تهیه و تدوین برنامه‌های کارآمد یکی از اهداف شورای راهبردی دانشگاه‌هاست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به مثبت ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد در سال ۱۴۰۲
  • رونق صادرات در جزیره جهانی قشم| تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید
  • مرکبات مازندران در سبد صادراتی ۱۶ کشور جهان
  • بررسی مشکلات پایانه صادرات کاشی و سرامیک میبد
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان
  • برنامه‌ اصلی منطقه آزاد چابهار بهره‌مندی از ظرفیت تخصصی دانشگاه‌های فعال است
  • سهم ۲۵ درصدی تجدیدپذیر‌ها از ظرفیت صادراتی برق کشور
  • عزم جدی مسئولان واصناف کیش برای ایجاد تابستانی پر رونق در جزیره کیش