Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که در فاصله دو هفته تا انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (۱۳ آبان) آمریکا، رئیس‌جمهور این کشور از قریب‌الوقوع بودن رونمایی کردن از واکسن کرونا خبر داده است، فرماندار دموکرات نیویورک هشدار داد که مردم آمریکا باید به ادعاهای دولت فدرال درباره واکسن کرونا تردید داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر گزارش دیلی میل، «اندرو کومو» که حملات لفظی او و ترامپ به یکدیگر بارها خبرساز شده است، در مصاحبه روز دوشنبه (دیروز) با برنامه «صبح بخیر آمریکا» درباره واکسن کرونا هشدار داد، با توجه به نحوه مدیریت دولت فدرال آمریکا با همه‌گیری ویروس کرونا مردم آمریکا باید درباره واکسن کرونا تردید داشته باشند.

فرماندار نیویورک اعلام کرد، که او درباره توصیه ساکنان این ایالت و دیگر نقاط آمریکا به استفاده از واکسن کرونا عجله به خرج نخواهد داد.

کومو اعلام کرد، در صورت تایید واکسن کرونا از سوی اداره غدا و داروی فدرال آمریکا، او با تیم پزشکان خودش مشورت خواهد کرد و اگر ضروری باشد، مانع از توزیع واکسن در نیویورک خواهد شد.

فرماندار نیویورک در مصاحبه با برنامه «صبح بخیر آمریکا» گفت: «من آنقدرها به (مرکز فدرال کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا) اعتماد ندارم البته نظر شخصی من آنقدرها اهمیت ندارد».

وی ادامه داد: «شما ممکن است بگویید که "بیایید این هم واکسن (کرونا اما آیا به این دولت (دولت ترامپ) درباره ایمن بودن (واکسن) اعتماد دارید؟ به نظر من، افکار عمومی آمریکا واقعا تردید خواهند داشت و باید هم تردید داشته باشند».

به گفته این سیاستمدار دموکرات، «ما (در نیویورک) یک گروه از کارشناسان پزشکی خودمان را مسئول بررسی واکسن و تعیین ایمن بودن آن می‌کنیم و اگر ایمن بود، من نزد مردم نیویورک خواهم رفت و به آنها خواهم گفت که (این واکسن) ایمن است».

کومو افزود: «البته به باور من در همه نقاط کشور شما به کسی غیر از این اداره غذا و دارو و مرکز فدرال کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها نیاز دارید که بگویند، (واکسن) ایمن است».

رئیس‌جمهور آمریکا که خودش تا قبل از نقل مکان به کاخ سفید، ساکن نیویورک بوده است، از زمان شدت گرفتن شیوع کرونا بارها یکدیگر را آماج حملات لفظی قرار داده‌اند.

ترامپ به عملکرد کومو در مقابله با همه گیری کرونا در نیویورک، تصمیم او برای بسته نگهداشتن این ایالت و اعمال محدودیت‌‌های کرونایی تاخته است اما فرماندار این ایالت ضمن تاختن به عملکرد دولت فدرال در برابر ویروس کرونا از عملکرد خود در پایین آوردن شمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا تمجید کرده است.

هشدار کومو به ممانعت از استفاده واکسن کرونا در نیویورک در حالی مطرح شده که تلاش شرکت‌های «جانسون اند جانسون»، «آسترازنکا» و «اینویوس» برای ساختن واکسن کرونا، اخیرا به دلیل نگرانی درباره ایمنی واکسن متوقف شده است.

طبق گزارش رسانه‌های غربی، هنوز مشخص نیست که این شرکت‌ها چه زمانی کار ساختن واکسن کرونا را از سر می‌گیرند.

نگرانی‌ها درباره تولید و استفاده از واکسن کرونا در آمریکا در شرایطی همچنان خبرساز است که طبق نظرسنجی اخیر موسسه تحقیقاتی «پیو»، نیمی از آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند آنها در صورت در دسترس قرار گرفتن واکسن کرونا آن را استفاده نخواهند کرد.

بنا بر نظرسنجی این موسسه معتبر، نیمی از آمریکایی‌ها احساس می‌کنند که موضوع ساخت و استفاده از واکسن کرونا به «حقه تبلیغاتی» تبدیل شده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: دونالد ترامپ کرونا اندرو کومو فرماندار نیویورک آمریکا واکسن استفاده از واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۴۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین، قیمت طلا که در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین رقم طی دو هفته گذشته رسیده بود، حالا به دنبال آرام شدن ترس از تنش‌ها در خاورمیانه تقریباً ثابت شده است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که سیاست نرخ بهره این کشور را مشخص کند.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۱۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۴۷ درصدی به ۲۳۳۱ دلار رسیده است.
حملات رژیم صهیونیستی به غزه تشدید شده، اما بنظر می‌رسد با فروکش کردن ترس از گسترده شدن درگیری‌ها، تمایل به ریسک پذیری در بازارهای مالی افزایش یافته است.

این بدان معناست که تقاضا برای خرید طلا که معمولاً از آن به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان مخاطرات ژئوپلیتیکی یاد می‌شود کاهش یافته است.
بازار همچنین در حال بررسی شرایط اقتصاد آمریکاست. اطلاعات تورم و بیانیه‌های فدرال رزرو این کشور نشان می‌دهد نرخ بهره احتمالاً در ماه ژوئن پایین نمی‌آید.
چندین تن از مقامات فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده‌اند که هیچ فوریتی برای پایین آوردن نرخ بهره وجود ندارد. بدین ترتیب تقاضا برای طلا به عنوان یک سرمایه غیر سود کاهش می‌یابد. تاجران حالا انتظار دارند اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سپتامبر اتفاق بیفتد.
بازار همچنین منتظر اطلاعات تولید ناخالص داخلی آمریکا و شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در این کشور است که قرار است در روزهای پنجشنبه و جمعه منتشر شده و سرنخ‌های بیشتری در مورد سلامت اقتصاد آمریکا و زمان کاهش نرخ بهره ارائه دهد.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۲۶ درصد کاهش به ۲۷ دلار و ۵۷ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۳۲ درصدی ۹۱۵ دلار و ۵۲ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • واکنش کنعانی به بازداشت و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • روند اجرای پروژه گردنه عامری دیلم تسریع شود
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند