Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات نشست عیر امروز (سه شنبه 29 مهر) اظهار داشت: در این نشست طبق برنامه‌ریزی قرار بود رحمانی فضلی وزیر کشور به کمیسیون امور داخلی کشور آمده و پاسخگوی سوالات نمایندگان باشد اما وزیر به دلیل کسالت در نشست حاضر نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:دستور کار بعدی این کمیسیون بررسی اولویت‌های کاری بود که در نهایت 8 اولویت کاری به تصویب رسید. بر این اساس طرح قانون مدیریت جامع شهری و روستایی، لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها و طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس که از سوی شورای نگهبان اعاده شده بود در اولویت قرار گرفتند.

وی افزود: همچنین بررسی طرح اصلاح جدول حوزه انتخابیه نمایندگان مجلس (40 نماینده‌ای که قرار است که به تعداد نمایندگان اضافه شود) و افزایش تعداد 40 نماینده، لایحه اصلاح ماده 35 آیین نامه معاملات شهرداری‌ها، طرح تشکیل استان گلساران، طرح نظام انتخابات تناسبی و لایحه جامع انتخابات به صورت اولویت در دستور کار کمیسیون امور داخلی کشور قرار می‌گیرد.

حدادی اظهار داشت: قانون جامع تقسیمات کشوری و شفافیت مالی انتخابات از جمله مباحثی است که در کمیسیون به آن رسیدگی می شود.

سخنگوی کمیسیون شوراها در مجلس اظهار داشت: اولویت‌های کمیسیون بر اساس نشست با مرکز پژوهش‌ها بررسی و جمع بندی شده است.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی وزیر کشور شورای نگهبان رحمانی فضلی کمیسیون امور داخلی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۴۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین دارایی‌هایی که انتقال آن مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان مجلس در جریان رسیدگی به رفع ایرادات شورای نگهبان درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی با ۱۳۸ رأی موافق از مجموع ۱۹۶ نماینده حاضر در جلسه با ماده ۱۲ این طرح موافقت کردند.   ماده ۱۲ این طرح، یک ماده را با عنوان ماده ۴۶ ذیل فصل اول باب سوم قانون مالیات‌های مستقیم به شرح زیر الحاق می‌کند.   ماده ۴۶ کلیه اشخاص غیرتجاری انتقال دهنده عین یا حق واگذاری محل در خصوص انتقال دارایی‌های خاصی را مشمول مالیات بر عایدی سرمایه دانسته و این دارایی‌ها را مشخص کرده است.   در ادامه نمایندگان به بررسی ماده ۱۳ این طرح پرداختند و آن را با ۱۴۹ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در جلسه، جهت تأمین نظر شورای نگهبان به تصویب رساندند.   ماده ۱۳ این طرح یک ماده به عنوان ماده ۴۷ به ذیل فصل اول باب سوم قانون مالیات‌های مستقیم الحاق می‌کند.   ماده ۴۷ مشخص کرده است که چه مواردی از عایدی سرمایه حاصل از انتقال دارایی‌های موضوع ماده ۴۶ این قانون مشمول مالیات نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • تعیین دارایی‌هایی که انتقال آن مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود
  • مجلس با ارسال گزارش کمیسیون بهداشت به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه
  • تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در دستورکار امروز مجلس
  • نتیجه دور دوم انتخابات نقش موثر در کارآمدی مجلس آینده دارد
  • همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • بررسی موضوع ارز توسط مجلس برای سومین هفته متوالی به تعویق افتاد!