Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@21:48:30 GMT

کرونا در فارس تازه نفس و به تاخت پیش می تازد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۵۰۱۴

کرونا در فارس تازه نفس و به تاخت پیش می تازد

هر روز که می گذرد طیف بیشتری از شهروندان در شیراز و سایر شهرستان های استان فارس قربانی ویروس کشنده کرونا می شوند ، با آمدن پاییز موج تازه ای از این بیماری مرگبار به تاخت آمده است و جمعیت بیشتری را درگیر رنج بیماری می‌کند.

بر اساس گزارش های موجود کرونا چهره بیش از ۱۷ شهرستان استان فارس را در وضعیت قرمز قرار داده است ، این ویروس مرگبار جان یکی دیگر از مدافعان سلامت در استان فارس را نیز گرفت و خستگی بیشتری بر جان مدافعان سلامت گذاشت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان فارس همچنان بر اندرزهای بهداشتی و زدن ماسک ، رعایت فاصله گذاری اجتماعی ، پرهیز از آمد و شد های غیر ضروری و توجه به شیوه نامه های بهداشتی پافشاری می کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز سه شنبه در یکصد و هشتاد و هشتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، از انجام سه هزار و ۱۵۱ تست در آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی استان در طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و با تاکید بر اهمیت و حمایت مسوولان ارشد استان و به ویژه فرمانداران در شهرستان ها، گفت: برای مدیریت بحران بیماری کووید ۱۹ در سطح استان، همکاری بین بخشی سازمان ها و ورود فرمانداران در شهرستان ها بسیار تاثیرگذار است.

مهرزاد لطفی ضمن بررسی آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس، عنوان کرد: مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در استان به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند.

دکتر لطفی به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس و همچنین بررسی عوامل تاثیرگذار در افرایش ضریب ابتلای کادر درمان به بیماری کووید ۱۹ پرداخت.

علی اکبری  معاون درمان دانشگاه نیز در این نشست با اعلام آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس، درباره شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان توضیحاتی ارایه داد.

وی با اشاره به افزایش تعداد موارد مثبت، ابتلا و فوت بیماران کووید ۱۹، هشدار داد: کادر بهداشت و درمان درگیر با کرونا دچار خستگی مفرط شده اند، ظرفیت تخت های بیمارستان ها دچار محدودیت شده و مجموعه سلامت فارس با بحران جدی مواجه شده است.

این مقام مسوول در دانشگاه از مردم خواست تا ضمن استفاده از ماسک از خانه تا خانه و پرهیز از حضور در تجمعات، شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست ها و رعایت فاصله فیزیکی را جدی بگیرند.

از دیروز تا امروز ۲۹ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۳۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۳۹ هزار و ۶۷۰ نفر رسید ،  در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۲۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۱ هزار و ۳۴ نفر رسیده است./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: استان فارس شهرستان ها کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۵۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غار سنگ شکنان جهرم نگینی در دل کوه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، غار سنگ شکنان جهرم با نام‌های سنگ اشکن، سنگ شکن، سنگ تراشان و سنگ شکنان در جهرم شناخته می‌شود که در سه کیلومتری این شهرستان قرار دارد.
این غار با برداشت سنگ به وسیله ابزار سنتی سنگ شکنی در طی سالیان زیاد تشکیل شده و به عنوان بزرگترین غار دستکند جهان محسوب می‌شود.
غار سنگ شکنان جهرم ۳۵۰ متر طول و ۱۵۰ متر عرض و بیش از ۱۰۰ ستون سنگی بزرگ و کوچک دارد که هر چه به انتهای غار نزدیک می‌شویم ارتفاع سقف کمتر و در انتهای غار به کمتر از یک متر می‌رسد.
شهرستان جهرم در جنوب فارس و در فاصله ۱۹۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • غار سنگ شکنان جهرم نگینی در دل کوه
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • خونگیری از ۷ هزار راس دام برای تشخیص بیماری مشترک بروسلوز (تب مالت) در تربت حیدریه
  • مبارزه با بیماری‌های گندم در مزارع بهشهر
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • دوره تغذیه و مدیریت بیماری‌های قارچی نخیلات در تنگستان برگزار شد
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد