Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24 - بریتانیا اولین کشوری است که برای مطالعه قدرت آلوده‌کنندگی ویروس کرونا و یافتن واکسن مناسب "چالش انسانی" انجام می‌دهد.در "چالش انسانی"، گروهی داوطلب عمدا به ویروس آلوده می‌شوند و دیگر نیاز نیست محققان منتظر ابتلای طبیعی آنها بمانند. این روش به پژوهش و آزمایش واکسن سرعت می‌دهد.

به گزارش بی بی سی برای این "چالش انسانی"، نود داوطلب سالم احتمالا در ژانویه ۲۰۲۱ (تقریبا سه ماه دیگر) به ویروس کرونا آلوده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پروژه باید قبل از شروع از دیدگاه اخلاقی به تأیید نهادهای ذیربط برسد. کارشناسان این پروژه تاکید می‌کنند بی‌خطر بودن این چالش اولویت اصلی آنها خواهد بود. قرار است در این چالش انسانی پژوهشگران ابتدا مقدار مشخصی ویروس کرونا را در بینی داوطلبان قرار دهند تا بفهمند کمترین تعداد ویروس که ایجاد بیماری می‌کند چقدر است.سپس این شرکت کنندگان که در واقع نقش موش آزمایشگاهی را ایفا می‌کنند شبانه‌روز تحت‌نظر قرار می‌گیرند. داوطلبان سالم و جوان هستند، از ۱۸ تا ۳۰ سال، بنابراین خطر آسیب جدی به آنها کم است.در مرحله بعدی تحقیق، پژوهشگران به دنبال پاسخ این پرسش خواهند بود که آیا واکسن کرونا از بیماری پیشگیری می‌کند یا خیر؟

دکتر "کریس چیو" پژوهشگر ارشد این پروژه در دانشگاه امپریال کالج لندن می‌گوید: "گروه ما در ده سال گذشته با سایر ویروس‌های تنفسی، پژوهش‌های چالش انسانی را بدون خطر برای داوطلبان انجام داده است. البته هیچ تحقیقی صد در صد بی‌خطر نیست اما دست‌اندرکاران این پروژه تمام تلاش خود را می‌کنند آن را به حداقل برسانند."اولین مرحله از پروژه چالش انسانی با همکاری امپریال کالج لندن و یک واحد تحقیقاتی در بیمارستان "رویال فری" لندن اجرا خواهد شد.شرکت کنندگان مبلغی دریافت خواهند کرد و تا یک سال بعد از انجام آزمایش تحت نظر می‌مانند تا عوارض جانبی احتمالی بررسی شوند.در دنیا صدها پروژه برای ساخت واکسن کرونا در جریانند و چند پروژه پیشرو از جمله پروژه دانشگاه آکسفورد بریتانیا در مراحل نهایی کارآزمایی بالینی هستند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: چالش انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۵۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضروت تسریع در اجرای پروژه فیبرنوری در خوزستان

ایسنا/خوزستان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با تاکید بر ضرورت تسریع در اجرای پروژه فیبر نوری در خوزستان، گفت: به دلیل حجم بالای پروژه‌های عمرانی و طرح فاضلاب در خوزستان به ویژه در اهواز و کارون، تاب آوری مردم کاهش یافته است.

محمد خانچی در نشست ابرپروژه ملی توسعه شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کارها که امروز (5 اردیبهشت) در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل حجم بالای پروژه‌های عمرانی و طرح فاضلاب در خوزستان به ویژه در اهواز و کارون، تاب‌آوری مردم کاهش یافته است. بنابراین برای اجرای طرح فیبر نوری، با هماهنگی بین دستگاهی جلساتی با اداره فاضلاب برگزار شود.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد:  جهش خوبی در آسفالت و تزریق نقدینگی به شهرداری و دهیاری‌ها داشته‌ایم و شاهد نهضت عظیم آسفالت در استان بودیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: پروژه فیبر نوری باید با زمانبندی خوب اجرا شود تا در ذهن مردم خاطره بدی ایجاد نکند. از شرکت‌های زیرساختی تشکر می‌کنیم و امیدواریم با کمک اپراتورها، فرمانداران و شهرداران در بازه زمانی کوتاه خدمات لازم ارایه شود. این پروژه یکی از خدمات زیربنایی دولت است که در ایجاد فرصت‌های اشتغال و خدمات‌رسانی حائز اهمیت است.

خانچی با اشاره به لزوم حل مشکل آنتن‌دهی در شهرهای کوهستانی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به اهمیت راهیان نور و اربعین همیشه مورد سوال قرار می‌گیریم که مسیرها در آنتن‌دهی مشکل دارند که انتظار داریم رسیدگی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ضروت تسریع در اجرای پروژه فیبرنوری در خوزستان
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • روند اجرای پروژه گردنه عامری دیلم تسریع شود
  • تسریع اجرای پروژه فیبرنوری استان بوشهر
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • اخذ تصمیمات مهم برای تسریع در اجرایی پروژه فیبر نوری استان بوشهر
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • واگذاری سایت دوازدهم آزادشهر به متقاضیان
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا