Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-24@16:16:15 GMT

متقاضیان بدحساب مسکن ملی در آستانه حذف

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۵۴۴۰

متقاضیان بدحساب مسکن ملی در آستانه حذف

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، با عبور از بازه زمانی ۱۵ شهریورماه که آخرین مهلت واریز وجه طرح اقدام ملی مسکن بود مشخص شد برخی افراد واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن به هر دلیل افتتاح حساب نکرده اند، لذا وزارت راه و شهرسازی تا پایان شهریورماه به این افراد مهلت داد.

شهریورماه هم به پایان رسید و اغلب متقاضیان نسبت به تکمیل آورده و حتی افتتاح حساب اقدام نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل وزارت راه و شهرسازی برای مرتبه سوم به این افراد فرصت داد و آخرین مهلت افتتاح حساب و واریز وجه را ۳۰ مهرماه اعلام کرد. یعنی فردا این فرصت برای متقاضیان اولیه به پایان میرسد اما گویا هنوز بسیاری از افراد نسبت به واریز وجه یا حتی افتتاح حساب بی توجه هستند.

با اینکه وزارت راه و شهرسازی چندین بار هشدار داده که در صورت عدم تکمیل آورده، متقاضیان واجد شرایط حذف و از لیست رزرو جایگزین آنها خواهد شد هنوز این اقدام انجام نشده و باید ببینیم با اتمام ضرب الاجل سه باره این اقدام انجام خواهد شد یا خیر. مبلغ آورده اولیه حدود ۴۰ میلیون تومان است.

اما آمار و شواهد گویای آن است که بخش قابل توجهی از افراد به دلایلی همچون عدم توانایی مالی نسبت به تکمیل آورده اقدام نکرده اند.

به طور مثال از بین ۱۳۸ هزار واحد تعریف شده برای شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر که مسئولیت اجرای آن بر عهده بنیاد مسکن گذاشته شده تا کنون فقط ۲۵ هزار متقاضی افتتاح حساب کرده و واریز وجه داشته اند.

وزارت راه و شهرسازی آمار به روزی میزان افتتاح حساب در روزهای اخیر را اعلام نکرده اما تا ۱۶ مهرماه از کل ۴۰۰ هزار واحد تعریف شده فقط ۱۱۵ هزار نفر اقدام به بازگشایی حساب کرده بودند؛ آن هم پس از هشدارهایی که مرتبا مبنی بر حذف متقاضیان بدحساب اعلام شد.

در روزهای اخیر میانگین قیمت هر متر مربع مسکن ملی ۲.۷ میلیون تومان بر اساس هزینه های سه ماهه دوم سال جاری اعلام شد؛ هرچند برخی کارشناسان معتقدند که به دلیل نوسانات قیمت مصالح ساختمانی که طی ماههای اخیر اتفاق افتاده با این مبالغ نمی توان طرح اقدام ملی را جمع کرد.

بجز آورده متقاضیان که در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است ۱۰۰ میلیون تومان وام هم با نرخ سود ۱۸ درصد و دوره بازپرداخت ۱۰ ساله به هر واحد تعلق می گیرد. مبلغ ماهانه هر قسط در روش ساده یک میلیون و ۸۰۱ هزار تومان و سود آن ۱۱۶ میلیون تومان است.

در روش بازپرداخت پلکانی مبلغ قسط در سال اول ماهانه یک میلیون و ۶۴۰ هزار تومان است که در سال دهم به ماهانه ۲ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان افزایش می‌یابد. میزان سود تسهیلات در این روش پرداخت حدود ۱۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

وعده افتتاح مسکن ملی در آبان ماه

شهریوماه سال گذشته طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهور کلنگ زنی شد. اولین واحدها از این پروژه ۴۰۰ هزار واحدی به روزهای افتتاح نزدیک شده و بر اساس اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی روز اول آبان ماه، پروژه های آماده شده مسکن ملی در ۴ بخش با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می رسد.

پیش از این وزارت راه و شهرسازی تیرماه و مرداد ماه را زمان افتتاح مسکن ملی اعلام کرده بود که بنا به دلایلی از جمله شیوع ویروس کرونا محقق نشد.

گفته می‌شود در شهر جدید پرند ۱۲۴۶ واحد مسکن ملی، در هشتگرد ۹۶ واحد و در گلبهار ۳۰۰ واحد با ارزش حدود ۵۲ میلیارد تومان آماده افتتاح است.

 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مسکن ملی کرونا گلبهار پرند وزارت راه و شهرسازی طرح اقدام ملی میلیون تومان افتتاح حساب هزار تومان واریز وجه مسکن ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۵۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۶ قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط جرقویه تحویل داده شد

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر محمدی پیش از ظهر دوشنبه در آئین واگذاری زمین به واجدین شرایط شرق اصفهان اظهار کرد: ۳۵ قطعه زمین در قالب پویش مهدوی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ۱۰ قطعه زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان واجد شرایط در شهر حسن آباد و ۱۰۱ قطعه زمین نیز در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهر محمد آباد به متقاضیان واگذار شد.

اکبر محمدی گفت: با توجه به پیگیری این اداره اراضی مربوطه در شهر حسن آباد به مساحت ۱۷ هکتار واقع در محدوده شهری، پس از گذراندن مراحل کمیسیون‌های مربوطه و عقد تفاهم‌نامه با شهرداری در خصوص آماده‌سازی در سه مرحله به تعداد ۱۱۰ پلاک قرعه‌کشی و به متقاضیان واگذار شده است.

وی افزود: همچنین در شهر محمد آباد نیز برای الحاق ۲۱ هکتار به محدوده شهری و عقد تفاهم‌نامه با شهرداری در خصوص آماده سازی و ارائه نقشه تفکیکی فاز یک و سیر مراحل کمسیون ماده ۵ نسبت به قرعه‌کشی پلاک‌های زمین اقدام شده است.
نماینده اداره کل راه و شهرسازی در شرق اصفهان بیان کرد: از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تا کنون در شهر نصرآباد ۶۰ پلاک، شهر محمد آباد ۱۸۰ پلاک، شهر نیک آباد ۸۵ پلاک و شهر حسن آباد ۱۳۰ پلاک به واجدین شرایط واگذار شده است.
گفتنی است که شهرستان جرقویه با دارا بودن بیش از ۴۰ هزار نفر جمعیت دارای ۴ شهر و ۲۱ روستا است.

کد خبر 6085275

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • مراسم قرعه کشی متقاضیان مسکن ملی در اسدآباد برگزار شد
  • متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • ‌تأیید درخواست متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • افتتاح حساب ارزی در اپلیکیشن «بام» ممکن شد
  • گره ناگشوده مسکن ملی در آذرشهر/ جانی که به لب رسیده است
  • پایان خردادماه آخرین مهلت افتتاح حساب یا تکمیل موجودی جشنواره حساب‌های قرض الحسنه پس انداز بانک ملت
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • ۱۴۶ قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط جرقویه تحویل داده شد
  • افتتاح حساب ارزی در اپلیکیشن «بام» ممکن شد