Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه سودان اعلام کرد که این کشور از قرار گرفتن در لیست کشورهای حامی تروریسم آمریکا بسیار رنج برد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عمر قمرالدین، وزیر خارجه سودان در کنفرانس مطبوعاتی خود در خارطوم با حضور وزرای دیگر دولت سودان برای گفت‌وگو در خصوص روابط این کشور با آمریکا خاطرنشان کرد: ملت سودان، تروریست نیستند و ما این کشور را به بهای ناچیزی فدا کردیم؛ این مسأله نشأت گرفته از اعمال ما نبود بلکه ناشی از آنچه است که ما از نظام سابق به ارث برده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین تأکید کرد: ما در نبرد بازگرداندن کرامت و عزت سودان با حذف نام این کشور از لیست تروریسم پیروز شدیم.

عمر قمر الدین عنوان کرد: ما با احترام به محافل بین‌المللی بازخواهیم گشت و برای معافیت خود از بدهی‌ها تلاش خواهیم کرد.

وی ضمن استقبال از اعلام دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در خصوص حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم، خواستار تسریع در تکمیل اقدامات لازم برای اجرای آن شد.

همچنین هبه محمد علی،‌ وزیر دارایی سودان اعلام کرد، کشورش پرداخت مبلغ ۳۳۵ میلیون دلار را به عنوان غرامت به قربانیان تروریسم که آمریکایی‌ها و خانواده‌هایشان هستند، شروع کرده است. این در راستای اجرای درخواست ترامپ در ازای حذف نام سودان از لیست سیاه است. 

این مقام تاکید کرد: ملت شرهای نظام سابق را تحمل کرد و ما امروز از حذف نام سودان از این لیست سیاه خرسندیم.

این وزیر سودانی خاطرنشان کرد: سودان خواستار پرداخت حدود ۷۰۰ میلیون دلار بدهی به واشنگتن است. هیچ ارتباطی بین مساله حذف نام سودان با پرونده عادی سازی وجود ندارد.

او تصریح کرد: خارطوم در حال حاضر تلاش دارد تا قانونی از سوی کنگره آمریکا با هدف محافظت از سودان در برابر اعمال هرگونه تحریم در آینده صادر شود. آمریکا و کشورهای دیگر بسته اقتصادی شامل بدهی‌ها را مطرح خواهند کرد.

او بر اهمیت اصلاحات بخش زیرساخت‌ها و تدوین قوانین جدید سودان در عرصه سرمایه‌گذاری تاکید کرد.

این در حالی است که یک منبع وزارت خارجه سودان در گفت‌وگو با رادیو رژیم صهیونیستی از شاخص‌های تفاهمات تمهیدی برای شروع روابط با رژیم صهیونیستی پرده برداشت که از جمله آن اعلام آمریکا برای حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم است.

لینک کوتاه: asriran.com/0039hq

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سودان حذف نام سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۵۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران

بی‌بی‌سی گزارش داد، اتحادیه اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران علیه اسرائیل، با گسترش تحریم‌ها علیه تولیدکنندگان پهپاد و موشک‌های ایرانی موافقت کرده است.

شارل میشل، رئیس شورای اروپا گفت: انجام هر کاری برای منزوی کردن ایران حائز اهمیت است. این اتحادیه در حال حاضر تحریم‌های متعددی علیه ایران اعمال کرده است. نمایندگان کنگره آمریکا نیز اعلام کردند که به زودی تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع خواهند کرد.

مقامات رژیم اسرائیل نیز در روز‌های گذشته از متحدان خود خواستند که تحریم‌های جدیدی علیه برنامه موشکی ایران اعلام کنند.

جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه درباره احتمال تحریم‌های بیشتر گفت: همه گزینه‌ها برای تحریم‌های بیشتر علیه ایارن همچنان روی میز است. وی گفت که محدود کردن صادرات نفت ایران یکی از گزینه‌های احتمالی است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز طی سخنانی گفته است که تحریم‌های جدید برنامه موشکی و پهپادی ایران و همچنین نهاد‌های سپاه و وزارت دفاع ایران را تحت پوشش قرار خواهد داد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا
  • در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران مشارکت نکرده‌ایم
  • وزیرخارجه آمریکا: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران مشارکت نکرده‌ایم
  • نابرابری‌های نژادی درون اتاق‌های اعدام در آمریکا
  • واکنش عربستان به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین
  • تیم بسکتبال آمریکا کامل شد؛ لبران جیمز همه را به پاریس می برد / عکس
  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • آمریکا سیاست دوگانه خود در قبال تروریسم را کنار بگذارد
  • سلاح معروف ایرانی این بار معادلات آفریقا را تغییر می‌دهد