Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، رادیو فرانسه روز سه شنبه در گزارشی گفت که روند گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان روبه افزایش است و نزدیک به یک میلیون و ۱٢٠ هزار نفر در جهان تاکنون جان خود را بر اثر عوارض ناشی از ابتلا به ویروس کرونا از دست دادند.

این رسانه در این گزارش افزود:
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آرژانتین از  یک میلیون نفر فراتر رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج یک تحقیق جدید در ژاپن، یک بار دیگر، توصیه سازمان جهانی بهداشت مبنی بر شستشوی مرتب دست‌ها را مورد تایید قرار داد. همین تحقیق نشان می‌دهد ویروس کرونا به مدت ۹ ساعت بر روی پوست بدن زنده می‌ماند. 

مقامات بلژیک به دلیل آنچه نگرانی از سونامی بیماری کووید ۱۹ خوانده‌اند، برای تشدید تمهیدات سختگیرانه آماده می‌شوند. تمامی رستوران و کافه‌ها  به مدت ۴ هفته تعطیل می‌شوند. همچنین مقررات منع آمد و شد، از نیمه شب دوشنبه ۱۹ اکتبر، به اجرا گذارده شد.

بر اساس این تصمیم، آمد و شد در شهرهای مختلف بلژیک، از نیمه شب تا ۵ صبح، به مدت ۴ هفته، ممنوع شد.

تاکنون بیش از ٢۳٠ هزار نفر در بلژیک به کووید ۱۹ مبتلا شدند و بیش از ده هزار نفر جان خود را از دست دادند. بلژیک، به نسبت جمعیت ۱۱ میلیونی این کشور، بیشترین سرانه قربانیان کووید ۱۹ در اروپا را داشته است. طی یک هفته اخیر بیش از ۹٢ هزار مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در این کشور شناسایی شده است.

ایرلند، در مواجهه با موج شیوع ویروس کرونا در کشور، مقررات اجراء قرنطینه به مدت شش هفته را به اجرا گذارد. این تمهیدات از شامگاه چهارشنبه ٢۱ اکتبر اجرایی خواهد شد.

کشور ایرلند، نسبت به همسایه خود بریتانیا، با آمار بسیار کمتر مبتلایان و جانباختگان در تابستان گذشته روبرو شد. اما با افزایش شدید آمار مبتلایان، در روزهای اخیر، مقامات ایرلند از تصمیم به تعطیلی بارها و رستوران‌ها، همچنین تمامی مشاغل و اصناف غیرضروری خبر داده‌اند.

در مدت اجراء قرنطینه، تنها فروشگاه‌های مواد خوراکی اجازه فعالیت خواهند داشت.

نخست‌وزیر ایرلند، در پیامی، از تمامی شهروندان درخواست کرد تا در خانه‌های خود بمانند. بنا بر اعلام دولت ایرلند، شهروندان ایرلندی تنها برای رفتن به محل کار اجاز خروج از منازل خود را خواهند داشت. همچنین خروج از منازل برای انجام فعالیت‌های ورزشی، تا فاصله ۵ کیلومتر از محل سکونت مجاز اعلام شده است.

ایالات متحده آمریکا، با بیش از ۸ میلیون مبتلا به کووید ۱۹ در صدر کشورهای مبتلا به این بیماری قرار دارد. پس از نیویورک، که بیشترین تعداد قربانی بر اثر شیوع ویروس کرونا را شاهد بوده است، ایالت تگزاس با بیش از ۱۷ هزار مورد مرگ، دومین ایالت داغدار از ویروس کرونا در این کشور است و در پی آن ایالت‌های کالیفرنیا، نیوجرسی و فلوریدا، بر اساس آمار منتشر شده از سوی دانشگاه جان‌هاپکینز، قرار دارند.

در آرژانتین بیش از یک میلیون نفر مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شده است. با این آمار، کشور آرژانتین به پنجمین کشور در رده‌بندی مبتلایان به کووید ۱۹ تبدیل شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت این کشور، طی یک شبانه روز، نزدیک به ۱۳ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا تشخیص داده شده است. در یک شبانه‌روز با مرگ ۴۵۱ نفر دیگر، شمار جانباختگان ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ به بیش از ٢۶ هزار نفر افزایش یافت. آمار مبتلایان و جانباختگان ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در آرژانتین در حالی افزایش یافته است که این کشور از جمله نخستین کشورها در آمریکای جنوبی بود که مرزهای خود را بسته و محدودیت‌های سختگیرانه به ویژه در بوئنوس‌آیرس، پایتخت این کشور به اجرا گذارد.

پیش از آرژانتین، کشورهای ایالات متحده آمریکا، هند، برزیل و روسیه، آمار بیش از یک میلیون مبتلا به کووید ۱۹ را به ثبت رسانده بودند.

در لبنان نیز، گزارش‌ها حاکی از شیوع سریع ویروس کرونا است. این کشور که با یک بحران عمیق و جدی اقتصادی دست به گریبان است، در مواجهه با بحران بهداشتی ناشی از شیوع ویروس کرونا به شدت شکننده شده است.

مراکز درمانی در لبنان، از روز چهارم ماه اوت، پس از انفجارهای مهیب و مرگبار در بیروت، هزاران مجروح را مورد پذیرش قرار دادند و موج شیوع ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان به شدت نظام درمانی لبنان را با دشواری روبرو ساخته است. به گفته یک پزشک در بیمارستان رفیق حریری، مرکز پذیرش مبتلایان به کووید ۱۹، روزانه بر شمار افراد مبتلا به نوع وخیم این بیماری که نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند، افزوده می‌شود.

برچسب‌ها کرونا آرژانتین جمهوری ایرلند ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا آرژانتین جمهوری ایرلند ایالات متحده آمریکا کرونا آرژانتین جمهوری ایرلند ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا کووید ۱۹ کووید ۱۹ یک میلیون هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۵۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاریس خواستار خویشتن‌داری کشورها در غرب آسیا شد

وزارت خارجه فرانسه روز جمعه ضمن تعبیر کردن تجاوزات نظامی رژیم صهیونیستی به دفاع از خود، خواستار خویشتن‌داری کشورها در غرب آسیا شد.

به گزارش مشرق، در پی انتشار گزارش‌هایی از انهدام ۳ ریزپرنده در آسمان استان اصفهان توسط ضدهوایی، پاریس خواستار خویشتن‌داری در منطقه شد.

وزارت خارجه فرانسه روز جمعه ضمن تعبیر کردن تجاوزات نظامی و جنایت‌های رژیم صهیونیستی به دفاع از خود، خواستار خویشتن‌داری کشورها در غرب آسیا شد.

بامداد امروز بود که ۳ ریزپرنده در آسمان اصفهان هدف اصابت سامانه‌های ضدهوایی قرار گرفته و از بین رفتند.

منابع آگاه نیز ساعتی پیش به خبرگزاری فارس اعلام کردند تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است و گزارش برخی رسانه‌های خارجی درباره حادثه در این تأسیسات نادرست است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز گفت: «تکرار می‌کنیم که تاسیسات هسته‌ای هرگز نباید هدف اقدامات نظامی قرار بگیرند. ما همچنان از همه می‌خواهیم که حداکثر خویشتن‌داری را از خود نشان بدهند».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • پاریس خواستار خویشتن‌داری کشورها در غرب آسیا شد
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • کدام کشورها ۱۰۰ درصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند؟
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد