Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حسین شواخی روز سه‌شنبه در نشست کارگروه پسماند شهرستان اردستان بیان کرد: محل‌های دفن پسماند در روستاهای بخش مرکزی دارای ترانشه‌های قابل قبولی هستند اما روستاهای بخش زواره با وجود اینکه مجوز دفن پسماند ندارند، دارای محل غیراستاندار نیز هستند.

وی تاکید کرد: جمع‌آوری پسماند روستایی به ویژه در مسیر جاده‌های بین روستایی باید در اولویت بخشداران و دهیاران قرار گیرد و دهیاران نسبت به جمع‌آوری پسماند روستایی اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردستان افزود: سه محل دفع پسماند در این شهرستان وجود دارد که متولی آنها شهرداری‌های اردستان، زواره و مهاباد هستند و از اداره حفاظت محیط زیست مجوزهای لازم برای دفع پسماند گرفتند اما نسبت به اجرای رعایت استاندارهای مدیریت پسماند بی‌تفاوت هستند.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه نشست‌های بسیاری در مورد مدیریت پسماند برگزار شده است اما شهرداری‌ها نسبت به اجرای استاندارهای مدیریت پسماند بی‌تفاوت هستند و تا کنون تذکرهایی داده شده است و اگر همچنان این بی‌تفاوتی ادامه داشته باشد، به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

شواخی با اشاره به تولید میانگین ۴۰ تا ۵۰ تن زباله به طور روزانه در سطح شهرستان اردستان اضافه کرد: بی‌تفاوتی در مدیریت دفن پسماند شهری در کنار اینکه منظره شهر را نازیبا جلوه می‌دهد، خطرهای دیگری دارد و از جمله در آلودگی منابع آب زیرزمینی موثر است.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها باید در جمع‌آوری و انتقال زباله‌ها ضوابط زیست محیطی را رعایت کنند و دفن با ملاحظات بهداشتی انجام شود تا شیرابه‌ها و سایر آلودگی‌ها در سطح شهرها پخش نشود؛ چرا که در شرایط کرونایی رعایت این الزام‌ها از انتشار بیماری نیز جلوگیری می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردستان در مورد وضعیت تصفیه خانه فاضلاب شهر اردستان اظهار داشت: تصفیه فاضلاب این شهر با تاسف اصولی انجام نمی‌شود و در حال حاضر به صورت خیلی ابتدایی و قدیمی صورت می‌گیرد که موجب آلودگی خاک و منابع آبی زیرزمینی است.

وی بیان کرد: با توجه به پیشرفت حوزه شهری، افزایش جمعیت و کمبود بارش‌های سالانه و همچنین بحران کم آبی، یک سیستم کارآمد تصفیه فاضلاب می‌تواند کمک شایانی به بازگشت آب‌ به چرخه کشاورزی و صنعتی داشته باشد و این بخش‌های بسیار پرمصرف را سیراب کند که اداره آب و فاضلاب به عنوان متولی اصلی موضوع باید پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر ۴۲ هزار نفر،در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

برچسب‌ها مدیریت پسماند اردستان اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدیریت پسماند اردستان اصفهان مدیریت پسماند اردستان اصفهان اخبار کنکور مدیریت پسماند دفن پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۵۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه اشغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان گفت: تا سه ماه آینده با راه‌اندازی پنج واحد فرآوری معدنی جدید، زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در شهرستان اردستان فراهم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، جواد حقیقت‌پور اظهار کرد: تا سه ماه آینده با راه‌اندازی پنج واحد فرآوری معدنی جدید زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در شهرستان اردستان فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه اردستان به دلیل قرار گرفتن روی گسل ارومیه دختر، قم- زفره دارای کانی‌زایی‌های بسیاری است و به شهرستان معادن معروف است، افزود: مس، سنگ آهن، باریت، شیل و سنگ لاشه ورقه‌ای از مهمترین ذخایر معدنی اردستان است و این شهرستان از نظر معادن در رتبه نخست استان قرار دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان گفت: ۱۳۱ معدن در شهرستان اردستان وجود دارد که از این تعداد ۸۰ معدن فعال و ۲۰ معدن پروانه اکتشاف و هشت معدن نیز گواهی کشف دریافت کرده‌اند.

حقیقت‌پور خاطر نشان کرد: ۱۲۰۰ نفر مستقیم و ۳۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در معادن اردستان مشغول به کار هستند.

وی اولویت این اداره را تعیین وضعیت معادن غیرفعال اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۱۹ واحد فرآوری در شهرستان اردستان فعال است.

منبع: صداوسیما

کد خبر 739304

دیگر خبرها

  • جمع آوری پسماند ۲ محور پرتردد رشت همزمان با ایام نوروز
  • برخورد قانونی با متخلفان انتقال زباله به سایت پسماند در مـُهر
  • تلاش مدیران اردستان گره گشایی از مشکلات مردم باشد
  • بیش از ۲۰۰ یادواره شهدا در اردستان برگزار شد
  • توقیف محموله ۱۰ تنی روغن موتور قاچاق در مراغه
  • زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • زمینه اشغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • تلاش برای ساماندهی مراکز غیرمجاز نگهداری پسماند در قم/ وجود ۳۶۰ مرکز غیرمجاز
  • شیرازِ پس از باران، همچنان پاکیزه و زیبا
  • راه اندازی ۵ واحد فرآوری معدنی جدید