Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرهنگ دهنوی رییس پلیس راهور خراسان رضوی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی در مراسم تجلیل از نمونه‌های ترافیکی و همایش آموزشی دوچرخه سواران و عابران پیاده در سومین روز از هفته بزرگداشت ناجا که در فرهنگ سرای قرآن و عترت مشهد برگزار شد، گفت: رانندگی یک امر جمعی است، رانندگی یعنی مشارکت جمعی و راننده نمونه راننده‌ای است که مشارکت مثبت و سازنده‌ای در معابر شهری و برون شهری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با اشاره به اینکه رانندگان باید نکات ایمنی را در حین رانندگی رعایت کنند، افزود: توجه به مقررات راهنمایی و رانندگی، احترام به حقوق دیگران، بالا بودن آستانه تحمل، سلامت فنی و نظافت وسیله نقلیه و حفظ آرامش در حین رانندگی نکاتی است که باید رعایت شود.

رییس پلیس راهور خراسان رضوی ضمن تشکر از رانندگان نمونه در این جلسه ادامه داد: امیدواریم رانندگان نمونه پیام رسان ما برای رانندگان دیگر باشند.

اجرای طرح ترافیک یاران محله برای اولین بار در مشهد

دهنوی ضمن تقدیر از راهوران محله که در روستا‌ها و دهستان‌ها فعال هستند، بیان کرد: برای اولین بار در مشهد ترافیک یاران محله اجرا می‌شود که اولین گروه ترافیک یاران در منطقه ۱۰ شروع به کار کرده است.

او تصریح کرد: امیدواریم در ۱۸۰ محله شهر بتوانیم ۱۸۰ نفر ترافیک یار محله داشته باشیم.

رییس پلیس راهور خراسان رضوی با اشاره به نکات آموزشی برای دوچرخه سواران، تاکید کرد: مقرراتی که در راهنمایی و رانندگی برای وسایل نقلیه موتوری وضع شده برای دوچرخه سواران هم لازم به اجرا است، بنابراین آموزش بسیار امر ضروری و جدی است.

دهنوی اظهار کرد: همچنین دراین خصوص محتوای آموزشی برای دانش آموزان در شبکه شاد آماده و بارگذاری کرده ایم و تا اکنون استقبال خوبی شده است. همچنین برای سطح بزرگسالان هم اولین کلاس آموزشی دوچرخه سواران در سطح شهر مشهد برگزار شد.

او با اشاره به رعایت نکات ایمنی در هنگام دوچرخه سواری برای رانندگان، افزود: نکات ایمنی که یک دوچرخه سوار باید رعایت کند اول اینکه استفاده از باید از کلاه ایمنی، پیش بینی پذیر باشید و منطقی برانید حتما در حین حرکت و تغییر مسیر از حرکات دست استفاده کنید، درحین رانندگی از تلفن همراه استفاده نکنید و لازم است که دوچرخه سواران به مناسب بودن و وضیعت سلامت فنی دوچرخه خود توجه کنند.بیشتربخوانید رکاب زنی دوچرخه سواران مشهدی به مناسبت روز جهانی بدون خودرو

 

راه اندازی ۲۵۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در سطح شهر مشهد


بهاروند عضو شورای شهر مشهد ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: از سال گذشته تاکنون ما توانسته ایم ۱۲۰ کیلومتر مسیر دوچرخه به شهر اضافه کنیم و بنا بر این بوده که مسیر‌ها پیوستگی به هم داشته باشند به عنوان مثال؛ بلوار وکیل آباد، ملک آباد، احمدآباد خیابان دانشگاه تا میدان شهدا، مسیر دوچرخه سواری راه اندازی کردیم و به موازات این خیابان‌های منتهی به این مسیر‌ها به سمت بلوار هفت تیر وهاشمیه هم راه اندازی شده است.

او افزود: با راه اندازی ۲۵۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در سطح شهر توانسته ایم رتبه اول کشوری را کسب کنیم.

عضو شورای شهر مشهد ادامه داد: اگر این امکان فراهم شود که شهروندان تخلفات را به صورت مستند گزارش دهند در کاهش خطرات برای دوچرخه سواران در سطح شهر موثر خواهد بود.

رحیمی رییس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی با اشاره به اینکه این مراسم اولین همایش دوچرخه سواری در شهر مشهد و صرفا همایش آموزشی است، گفت: باتوجه به اتفاقاتی که در استان با دوچرخه داشتیم لازم دانستیم که همایش آموزشی برگزار کنیم، هدف از برگزاری این مراسم آگاهی دوچرخه سواران است. امیدواریم با برگزاری این مراسم‌های آموزشی شاهد کاهش تصادفات برای دوچرخه سواران باشیم.


او با اشاره به اینکه دوچرخه برابر آیین نامه وسیله نقلیه محسوب می‌شود، افزود: هدف شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی استفاده از وسایل نقلیه‌ای است که به هوای پاک کمک می‌کند و مهم‌ترین این وسایل نقلیه دوچرخه است.

در این مراسم از رانندگان و دوچرخه سواران بدون تخلف به مناسبت هفته نیروی انتظامی که با حضور جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، تجلیل به عمل آمد.   انتهای پیام//ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس راهور راهنمایی و رانندگی دوچرخه سواری پلیس راهور خراسان رضوی برای دوچرخه سواران دوچرخه سواری مسیر دوچرخه راه اندازی سطح شهر برگزار شد شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۵۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از خادمان قرآنی با حضور رییس جمهور ۱۱ فروردین برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، طبق اعلام معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراسم تجلیل از خادمان قرآن روز شنبه قبل از اذان مغرب و عشاء ساعت ۱۵:۰۰ در مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

بنا به اعلام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور در مراسم تجلیل از خادمان قرآن حضور دارد.

امسال بیست و نهمین دوره تجلیل از خادمان قرآن کریم برگزار می‌شود، که هدف از آن تقویت جریان قرآنی کشور با تقدیر از فعالان ممتاز در عرصه‌های قرآنی از جمله هنرمندان هنرهای قرآنی، خوشنویسان، کاتبان قرآن، سینماگران قرآنی، پژوهشگران، مترجمان، اساتید حفظ، قرائت، تعلیم و تربیت قرآن و مدیران قرآنی است.

کد خبر 6064270 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • تجلیل از خادمان قرآنی با حضور رییس جمهور ۱۱ فروردین برگزار می شود
  • رئیس جمهور شنبه نمایشگاه قرآن می‌آید
  • آیین تجلیل از خیران بافقی
  • مأموریت جدید یاسین از زبان وزیر دفاع/ این جت چه ویژگی هایی دارد؟
  • اولین جلسه کمیته ترافیکی روز جهانی قدس برگزار شد/ مسیر‌های خدمات دهی اتوبوس و‌تاکسی و مترو مشخص گردید 
  • تجلیل از پیشکسوتان و فعالان تئاتر یزد در آیین روز ملی هنرهای نمایشی
  • پهن شدن سفره افطار کریمانه امام حسن مجتبی (ع) در محله شهید اصلانی مشهد
  • هوربابا؛ آیینی چند صد ساله در نیمه ماه رمضان در آران و بیدگل
  • ورود ۳۰ هزار زائر خارجی در مشهد + فیلم
  • حرکت کاروان شادی ویژه میلاد امام‌حسن (ع) در محلات مشهد