Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@05:10:41 GMT

فرماندار نیویورک: اعتمادی به ترامپ نیست

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۵۷۹۷

فرماندار نیویورک: اعتمادی به ترامپ نیست

به گزارش افکارنیوز،

در حالی که در فاصله دو هفته تا انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (۱۳ آبان) آمریکا، رئیس‌جمهور این کشور از قریب‌الوقوع بودن رونمایی کردن از واکسن کرونا خبر داده است، فرماندار دموکرات نیویورک هشدار داد که مردم آمریکا باید به ادعاهای دولت فدرال درباره واکسن کرونا تردید داشته باشند.

بنا بر گزارش دیلی میل، «اندرو کومو» که حملات لفظی او و ترامپ به یکدیگر بارها خبرساز شده است، در مصاحبه روز دوشنبه (دیروز) با برنامه «صبح بخیر آمریکا» درباره واکسن کرونا هشدار داد، با توجه به نحوه مدیریت دولت فدرال آمریکا با همه‌گیری ویروس کرونا مردم آمریکا باید درباره واکسن کرونا تردید داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار نیویورک اعلام کرد، که او درباره توصیه ساکنان این ایالت و دیگر نقاط آمریکا به استفاده از واکسن کرونا عجله به خرج نخواهد داد.

کومو اعلام کرد، در صورت تایید واکسن کرونا از سوی اداره غدا و داروی فدرال آمریکا، او با تیم پزشکان خودش مشورت خواهد کرد و اگر ضروری باشد، مانع از توزیع واکسن در نیویورک خواهد شد.

فرماندار نیویورک در مصاحبه با برنامه «صبح بخیر آمریکا» گفت: «من آنقدرها به (مرکز فدرال کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا) اعتماد ندارم البته نظر شخصی من آنقدرها اهمیت ندارد».

وی ادامه داد: «شما ممکن است بگویید که "بیایید این هم واکسن (کرونا اما آیا به این دولت (دولت ترامپ) درباره ایمن بودن (واکسن) اعتماد دارید؟ به نظر من، افکار عمومی آمریکا واقعا تردید خواهند داشت و باید هم تردید داشته باشند».

به گفته این سیاستمدار دموکرات، «ما (در نیویورک) یک گروه از کارشناسان پزشکی خودمان را مسئول بررسی واکسن و تعیین ایمن بودن آن می‌کنیم و اگر ایمن بود، من نزد مردم نیویورک خواهم رفت و به آنها خواهم گفت که (این واکسن) ایمن است».

کومو افزود: «البته به باور من در همه نقاط کشور شما به کسی غیر از این اداره غذا و دارو و مرکز فدرال کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها نیاز دارید که بگویند، (واکسن) ایمن است».

رئیس‌جمهور آمریکا که خودش تا قبل از نقل مکان به کاخ سفید، ساکن نیویورک بوده است، از زمان شدت گرفتن شیوع کرونا بارها یکدیگر را آماج حملات لفظی قرار داده‌اند.

ترامپ به عملکرد کومو در مقابله با همه گیری کرونا در نیویورک، تصمیم او برای بسته نگهداشتن این ایالت و اعمال محدودیت‌‌های کرونایی تاخته است اما فرماندار این ایالت ضمن تاختن به عملکرد دولت فدرال در برابر ویروس کرونا از عملکرد خود در پایین آوردن شمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا تمجید کرده است.

هشدار کومو به ممانعت از استفاده واکسن کرونا در نیویورک در حالی مطرح شده که تلاش شرکت‌های «جانسون اند جانسون»، «آسترازنکا» و «اینویوس» برای ساختن واکسن کرونا، اخیرا به دلیل نگرانی درباره ایمنی واکسن متوقف شده است.

طبق گزارش رسانه‌های غربی، هنوز مشخص نیست که این شرکت‌ها چه زمانی کار ساختن واکسن کرونا را از سر می‌گیرند.

نگرانی‌ها درباره تولید و استفاده از واکسن کرونا در آمریکا در شرایطی همچنان خبرساز است که طبق نظرسنجی اخیر موسسه تحقیقاتی «پیو»، نیمی از آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند آنها در صورت در دسترس قرار گرفتن واکسن کرونا آن را استفاده نخواهند کرد.

بنا بر نظرسنجی این موسسه معتبر، نیمی از آمریکایی‌ها احساس می‌کنند که موضوع ساخت و استفاده از واکسن کرونا به «حقه تبلیغاتی» تبدیل شده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: واکسن کرونا ترامپ فرماندار نیویورک کرونا دونالد ترامپ واکسن کرونا فرماندار نیویورک واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۵۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد

آفتاب‌‌نیوز :

«دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا روز دوشنبه در جریان محاکمه برای پرونده حق‌السکوت به بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی در دادگاه نیویورک حاضر شد.

طبق آنچه پایگاه خبری هیل گزارش کرده است، ترامپ در حین دادگاه بارهاچشمانش را بست و ظاهرا چرت می‌زد. او هم‌چنین برای مدت طولانی بی‌حرکت به صندلی‌اش تکیه می‌داد و درحالیکه دست‌هایش را روی هم قرار می‌داد، به خواب فرو می‌رفت. البته نظرات متفاوتی در این خصوص وجود دارد و همه رسانه‌ها باور مشابهی ندارند.

«مگی هابرمن» خبرنگار سیاسی ارشد روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که ترامپ ظاهرا خواب است و سپس به تلویزیون سی‌ان‌ان گفت: «به نظر می‌رسید که او خواب بوده است و به طور معمول سرش به پایین می‌افتاد.»

او با تحلیل حرکات ترامپ استدلال کرد: دونالد ترامپ به یادداشتی که وکیلش برای او فرستاده بود توجه نکرد و فک او مدام رو به سمت پایین می‌افتاد و دهانش سست می‌شد.

عکاسان فقط در لحظه شروع دادگاه اجازه ورود و عکس‌برداری را داشتند و لحظاتی را که این خبرنگار توصیف می‌کند، ثبت نشده‌اند.

«کیت بدینگفیلد» مدیر سابق ارتباطات رئیس‌جمهور بایدن، در پاسخ به این گزارش نوشت: «دون (دونالد) خواب‌آلود!»

«دن فایفر» مشاور ارشد باراک اوباما، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا گزارش اولیه هابرمن را به اشتراک گذاشت و افزود: «اگر ترامپ برای بیدار ماندن در دادگاه کیفری خودش آنقدر پیر و ضعیف باشد، فکر می‌کنید در اتاق وضعیت چه اتفاقی رخ می‌دهد؟»

«جیم مسینا» مدیر کارزار انتخاباتی ۲۰۱۲ اوباما ضمن اشتراک‌گذاری مصاحبه هابرمن با سی‌ان‌ان گفت: «ظاهرا ترامپ خوابیده است.»

«کرس جکسون» استراتژیست دموکرات عکسی را از ترامپ منتشر کرد و گفت: «چه ناراحت‌کننده!»

برخی هم در شبکه اجتماعی ایکس نوشتند که «اگر جو بایدن در لحظه مشابهی می‌خوابید، داستان بزرگی می‌شد.»

دونالد ترامپ دیروز پس از ورود به دادگاه کیفری جهت رویارویی با چندین اتهام عنوان کرد که «این حمله‌ای به یک رقیب سیاسی است».

ترامپ به اتهام ۳۴ جرم جعل اسناد تجاری برای پنهان کردن ۱۳۰ هزار دلار حق‌السکوت پرداخت شده به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، در حال محاکمه بوده است.

این پرونده یکی از چهار اتهام کیفری در طول دوره ریاست‌جمهوری او بوده و ممکن است تنها پرونده‌ای باشد که قبل از روز انتخابات در ماه نوامبر به دادگاه ارجاع شود. هم‌چنین اگر ترامپ در این پرونده مجرم شناخته شود ممکن است تا چهار سال به زندان محکوم شود.

پیش از سوژه خواب دونالد ترامپ در دادگاه، جو بایدن بسیار به این کار معروف بوده و بارها گاف‌ها و لحظاتی از او منتشر شده که این رئیس‌جمهور را به فردی که هوشیار نیست، شبیه کرده است.

جو بایدن، پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا پیشتر اذعان کرد که متوجه سن بالای خود است اما قصد شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ را دارد زیرا «دونالد ترامپ می‌خواهد دموکراسی آمریکا را نابود کند» البته باید اشاره کرد که ترامپ تنها ۴ سال از بایدن کوچکتر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • فیلم| شعار مرگ بر آمریکا در نیویورک
  • شعار مرگ بر آمریکا در نیویورک + فیلم
  • این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم